آخرین خبر :

استاندار خراسان جنوبی: پروازهای خراسان جنوبی افزایش می یابد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص وضعیت پروازی استان گفت: از ابتدای سال ۹۸ وضعیت پروازها ارتقا می یابد و با حضور فعال شرکت هواپیمایی آتا به عنوان بیس (پایه) پروازی، از سال آینده پروازهای استان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو ایران اظهار داشت: با ایجاد بیس پروازی علاوه بر تهران به مقصد شهرهای دیگر نیز از فرودگاه بیرجند پرواز انجام خواهد شد که امیدواریم با این اتفاق شاهد تحول و رونق گردشگری در استان باشیم.
وی با اشاره به ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت استان، از خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور یاد کرد و گفت: شهر بیرجند به عنوان مرکز این استان به عنوان پاکیزه ترین شهر کشور شهرت دارد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و دارای چهار بازارچه مرزی، دو گمرک رسمی و منطقه ویژه اقتصادی است.
وی که درباره آمادگی این استان برای میزبانی از میهمانان نوروزی سخن می گفت، افزود: خراسان جنوبی با ۶ استان کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان همسایه است.
معتمدیان به وجود یکهزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در استان اشاره کرد و گفت: ۸۶۰ اثر تاریخی خراسان جنوبی تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر است.
وی یادآور شد: همچنین بیش از ۶۰ اثر طبیعی و ۴۵ اثر استان در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ منطقه گردشگری در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است ادامه داد: ۱۴ روستای هدف گردشگری، هفت کویر شاخص و منحصر به فرد در شهرستان های مختلف و سه آبگرم معدنی از جمله مقاصد گردشگری در این استان محسوب می شود.
وی گفت: ۱۸ موزه فعال، روستاهای ییلاقی، امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان های طبس، فردوس، بیرجند، خوسف و نهبندان نیز از جمله اماکنی است که می تواند پذیرای گردشگران به خصوص در ایام نوروز باشد.
معتمدیان اضافه کرد: سومین مدرسه نوین کشور بعد از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز با عنوان شوکتیه در شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی واقع شده که از قدمت تاریخی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی، ارگ ها، باغ و عمارت های تاریخی نیز ظرفیتی برای جذب گردشگر محسوب می شوند گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی خراسان جنوبی این مکان ها تنوع بسیاری زیادی در استان ایجاد کرده است.
استاندار خراسان جنوبی از کویر لوت به عنوان یک ظرفیت گردشگری بزرگ یاد کرد و گفت: این کویر مقصد سفر برای گردشگران در سطح ملی و جهانی می تواند باشد.
وی با اشاره به چهار اثر جهانی در خراسان جنوبی افزود: باغ و عمارت اکبریه در بیرجند، قنات بلده فردوس، بیابان لوت نهبندان و روستای زیبای خراشاد به عنوان روستای هدف صنایع دستی در رشته حوله بافی به ثبت جهانی رسیده است.
معتمدیان با تاکید بر اینکه زیرساخت ها و امکانات خوبی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی فراهم شده است بیان کرد: ۲۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، ۱۰ هتل، ۲۳ رستوران بین راهی، ۱۴ مهمانپذیر و سه مجموعه آبگرم معدنی ظرفیت خوبی را در استان ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: با این شرایط استان خراسان جنوبی آماده و مهیای پذیرایی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*