اخبار کوتاه خراسان جنوبی ۲

قاچاقچی موتورسیکلت‌های سنگین در فردوس به ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

اشرفی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت : با عنایت به گزارش نیروی انتظامی مبنی بر کشف ۳ دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق پرونده ای تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی شهرستان فردوس ارسال شد.

وی افزود : پس از بررسی پرونده و محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط موتور سیکلت ها به پرداخت مبلغ ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

 

 

 

 

 

 

چینش دومینوی مدارس فنی و هنرستان ها

مسابقات دومینو در دو بخش پسران و دختران ویژه مدارس فنی و هنرستان های قائن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این برنامه به همت انجمن پیشگامان تندرستی و نشاط، انجمن ابوالمفاخر و آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مسابقه در بخش دختران ۱۸ گروه پنج نفره و در بخش پسران ۲۱ گروه پنج نفره با هم رقابت کردند.

در پایان در بخش دختران تیم های چالش برتر، حسابداران آینده ساز و چکاوک و در بخش پسران تیم های پوریای ولی، دهم الکترونیک و پازلی ها مقام های نخست را از آن خود کردند.

 

 

 

 

دیدار مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با خانواده های شهید سندروس و کاردیده

دیدار مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با خانواده های شهید سندروس و کاردیده

مدیرکل ورزش و جوانان استان با خانواده های شهدای ورزشکار بیرجند دیدار کرد.

 در این دیدار سرپرست با بیان اینکه جایگاهی که ما امروزه در آن قرار داریم امانتی برای ادامه دادن راه و بینش این عزیزان والا مقام می باشد، خاطرنشان کرد: ان شا اله که بتوانیم به انجام دادان کارهای درست از این امانت به درستی استفاده کنیم.
وی گفت:بهترین جوانان ما برای دست یابی به والاترین اهداف الهی، عزیزترین گوهر وجودی خویش یعنی جان خود را تقدیم این آب و خاک کرده اند و باید با خدمت صادقانه و با امانتداری مناسب ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

 

۳۲ هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی روستایی خراسان جنوبی نوسازی شد

بیرجند – ایرنا – ۳۲ هزار و ۶۳۰ امین واحد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان خراسان جنوبی در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح واحد مسکونی روستای معصوم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان بهسازی و نوسازی شده است.
علی اصغر آسمانی مقدم افزود: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۴۲۲ واحد کم دوام و بی دوام نیاز به مقاوم سازی دارد اظهار داشت: از مجموع مسکن روستاییان استان ۴۲ درصد دارای استحکام بسیار مناسب در مقابل حوادث هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: همچنین ۱۴٫۵ درصد دارای مصالح تقریبا با دوام بدون رعایت اصول فنی و حدود ۴۰ درصد از مصالح کم دوام یا بی دوام استفاده کرده اند.
وی عنوان کرد: متقاضیان بهسازی و نوسازی یا مقاوم سازی روستایی می توانند از تسهیلات تا سقف ۲۵ میلیون تومان استفاده کنند.
آسمانی مقدم از افزایش تسهیلات مقاوم سازی تا سقف ۴۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: از سال آینده میزان تسهیلات پرداختی افزایش می یابد.
۹۴ واحد مسکونی در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف تاکنون از تسهیلات نوسازی مسکن بهره مند شده اند.
همچنین ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی ویژه نیازمندان در خراسان جنوبی امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسئولان در روستای هج و نج از توابع شهرستان بیرجند آغاز شد.
این تعداد واحد مسکونی براساس قرارداد سه جانبه بین کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در استان خراسان جنوبی احداث می شود.
محمدباقر نوبخت روز سه شنبه با همراهی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اولین برنامه دومین روز سفرش را با زیارت قبور مطهر شهدا در مرکز استان آغاز کرد.
بازدید از مناطق کمتر توسعه یافته و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه های دومین روز حضور نوبخت در خراسان جنوبی است.
وی شامگاه گذشته (دوشنبه) با هیاتی از مدیران عالی سازمان برنامه و بودجه وارد بیرجند شد و با فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی در کارخانه کویر تایر دیدار و گفت و گو کرد.
طرح هادی روستای افکشت بیرجند با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

 

 

رکاب‌زن خراسان‌جنوبی بر سکوی قهرمانی دوچرخه‌سواری کوهستان

در مسابقات قهرمانی رنکینگ دوچرخه‌سواری کوهستان خراسان رضوی رکاب‌زن خراسان‌جنوبی خوش درخشید.

حامد حسن‌پور دوچرخه‌سوار ارزنده شهرستان قاینات با کسب مدال طلای این دوره از رقابت‌ها بر سکوی نخست ایستاد.

گفتنی است، مسابقات رنکینگ قهرمانی دوچرخه کوهستان سال ۹۷ طی چهار مرحله برگزار شده که در مراسم اختتامیه این رویداد ورزشی با حضور قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور، سلگی مدیر تیم‌های ملی در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل ورزش خراسان رضوی از حسن‌پور با حکم و جوایزی تجلیل گردید.

 

 

 

 

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بوق زدن غیرضروری برای سلام و خداحافظی ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار  حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعمال جریمه ۳۰ هزار تومانی برای کسانی که به بوق زدن غیرضروری می‌پردازند، خبر داد.

وی افزود: مطابق قانون و کد تخلفی ۲۱۲۴، بوق زدن در محل‌های ممنوعه و یا بوق زدن غیرضروری جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد.

جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که بوق زدن غیرضروری چگونه تعریف می‌شود؟ گفت: به طور مثال بوق زدن پشت چراغ قرمز یا ترافیک، بوق زدن غیرضروری است. همچنین بوق زدن برخی افراد به جای سلام و خداحافظی هم از این جمله محسوب می‌شود و جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد.

بوق زدن برای سلام و خداحافظی ۳۰ هزار تومان جریمه دارد


بیشتر بخوانید: پلیس با تخلفات پلاک مخدوش و دستکاری شده برخورد می‌کند


سرهنگ شریفی در پایان گفت: البته پلیس سختگیری نسبت به اعمال جریمه بوق زدن غیرضروری ندارد.

 

 

 

مزمان با آخرین روز از هفته منابع طبیعی

کاشت نهال به یاد شهدای محیط بان کشور

همزمان با آخرین روز از هفته منابع طبیعی، به یاد شهدای محیط بان کشور در شهرستان خوسف نهال کاشته شد.

 ۱۲۳ نهال مثمر از نوع سیب، بادام، سنجد و آلو سیاه به یاد و نام ۱۲۳ شهید محیط بان کشور در پاسگاه محیط بانی گرنگ شهرستان خوسف کاشته شد.

 

 

 

هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال مهمان پلیس در نوروز

فرمانده  انتظامی خراسان جنوبی گفت:  هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال در تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

  سردار شجاع در نشست خبری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش برای مسافران هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال مهمان پلیس در نوروزوگردشگران نوروزی در خراسان جنوبی از سوی پلیس فراهم می شود افزود: پلیس با توان ۱۰۰ درصدی در طول تعطیلات نوروزی در کنار مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد می شود گفت: گرچه در زمینه عرضه مواد محترقه غیرمجاز در استان کاهش داشتیم اما با افرادی که مواد محترقه غیرمجاز عرضه کنند برخورد می شود.

سردار شجاع افزود: در ایام نوروز شمار گروها افزایش پیدا می کند و ۱۰۰ دستگاه خودرو برای کمک رسانی در حوزه های ترافیکی و انتظامی پیش بینی شده است.

 

 

 

 

مرد میانسال که همسرش از خانه قهر کرده بود به سراغ برادرش رفت تا او را واسطه آشتی کند، اما وقتی دید برادرش دخالتی نمی‌کند او را با شلیک گلوله کشت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت ۱۲ شب جمعه ۱۷ اسفند کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز در جریان قتل مرد ۴۰ ساله‌ای قرار گرفتند.

از آنجایی که مرد جوان به‌نام فرید با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، بلافاصله تحقیقات از فردی که فرید را به بیمارستان منتقل کرده بود آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد که عامل این جنایت احمد، برادر فرید بوده که پس از قتل متواری شده است. با به‌دست آمدن هویت متهم، کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و در کمتر از ۸ ساعت پس از قتل، احمد را درحالی که در خیابان‌های اطراف خانه‌اش در حال پرسه زدن بود، دستگیر کردند.

مرد ۵۲ ساله در همان تحقیقات اولیه به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: حدود ۲۵ سال است که ازدواج کرده‌ام، اما خانواده همسرم دست از دخالت هایشان برنمی‌دارند. دخالت‌های آن‌ها به قدری ادامه داشت که یک سال قبل تصمیم گرفتم از آن‌ها زهر چشم بگیرم. برای همین اسلحه‌ای خریدم و حتی تصمیم داشتم مادرزنم را هم به قتل برسانم. تا اینکه چند روز قبل دوباره با دخالت‌های مادرزنم، همسرم قهر کرد و به خانه آن‌ها رفت.

 

 

 

دختر موگلی که سال‌ها در میان زباله‌ها و سوسک‌ها زندگی می‌کرد، توسط کارمندان سازمان حمایت از کودکان نجات یافت.

 دختر موگلی که سال‌ها در میان زباله‌ها و سوسک‌ها زندگی می‌کرد، توسط کارمندان سازمان حمایت از کودکان نجات یافت.

مأموران پلیس و امدادگران اکراینی با پوشیدن لباس‌های محافظ موفق شدند به خانه کثیف این دختر ورود کنند و او را نجات دهند. «موگلی» نام شخصیت اصلی مجموعه داستان‌های کتاب جنگل است. این شخصیت پسربچه‌ای است که در جنگل و میان حیوانات رشد می‌کند، تا حدی که شبیه شخصیت تارزان می‌شود و از دنیای انسان‌ها فاصله می‌گیرد.

به گفته مأموران این دختر هیچ مهارت اجتماعی و گفتگو را ندارد و تنها صدا‌های نامفهومی از دهانش بیرون می‌آید.

 

 

 

 

 

مدرسه ۶ کلاسه روستای طاغان درمیان کلنگ زنی شد
دبستان ۶ کلاسه روستای طاغان شهرستان درمیان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور خیران و مسئولان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد بشیری زاده» فرماندار درمیان امروز (۲۱ اسقند) در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه با حضور جمعی از مسئولین و خیرین مدرسه ساز بخش درمیان در روستای طاغان کلنگ زنی شد و امنیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این دبستان ۶ کلاسه اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این اعتبار مورد نیاز مقرر شده است که از محل تامین اعتبارات دولتی تامین شود.

 

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه مدرسه ۶ کلاسه روستای طاغان در زیر بنایی با مساحت ۲ هزار متر مربع احداث خواهد شد، گفت: این مدرسه حدود ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و دانش آموزان بعد از بهره برداری رسیدن این مدرسه می توانند به تحصیل بپردازند.

 

بشیری زاده با توجه به اینکه مدرسه فعلی دانش آموزان روستای طاغان کوچک و کلنگی است، افزود: در مدرسه فعلی دانش آموزان روستای طاغان هیچ گونه موارد ایمنی  رعایت نشده است و امیدواریم با ساخت مدرسه جدید کمکی به دانش آموزان روستای طاغان کرده باشیم تا بتوانند در آسایش و رفاه به ادامه تحصیل مشغول شوند.

 

گفتنی است؛ روستای طاغان در بخش درمیان واقع شده است و حدود ۲ کیلومتر با شهر اسدیه فاصله دارد و حدود ۲۱۴ خانوار در این روستا زندگی می کنند.

 

 

 

امام جمعه سرایان اعلام کرد:
جولان دلالان پیامد عدم نظارت بر بازار
حجت الاسلام نجمی پور با انتقاد از نبود نظارت لازم بر بازار گفت: این روند باعث سوء استفاده دلالان و جولان آنان از شرایط موجود شده است و روز بروز بر دامنه فعالیت و سود جویی دلالان افزوده می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، حجت الاسلام «احمد نجمی پور» امروز (۲۱ سفند) در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با انتقاد از نبود نظارت لازم بر بازار اظهار کرد: این روند باعث سوء استفاده دلالان و جولان آنان از شرایط موجود شده است و روز بروز بر دامنه فعالیت و سود جویی دلالان افزوده می شود .

امام جمعه سرایان تصریح کرد: متاسفانه ادامه این روند باعث اجحاف برمردم شده  و بی تفاوتی و دلسردی آنان را نسبت به نظام بدنبال خواهد داشت.

وی بر وجود نظارت جدی بر بازار تاکید کرد و در ادامه برنامه ریزی برای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان موضوعی راهبردی و کلیدی را از وظایف شورای فرهنگ عمومی با بهره گیری از ظرفیت نخبگان شهرستان برشمرد.

«ابراهیم رسولی مقدم» هم در سال جاری به ساری و جاری بودن فعالیت‌های نظارتی بر بازار اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که امروزه برای رفع شرایط حاکم بر بازار نیاز است درک بیشتر از شرایط جنگ اقتصادی است.

فرماندار سرایان با بیان اینکه شرایط عادی در کشور حاکم نیست و در جنک اقتصادی و روانی دشمن دیده نمی شود، تصریح کرد: غفلت از نقشه های دشمن سبب می شود تا مشکلات و جو روانی بر بازار را از چشم کسبه و خودی‌ها ببینیم که اثرات بدی بر جامعه خواهد گذاشت و دشمن را راحت تر به اهداف خود خواهد رساند.

وی گفت: همه باید همانند دوران دفاع مقدس در برابر جنگ نرم و اقتصادی دشمن مقاومت کنند.

وی به وجود افراد فرصت طلب و سودجو هم در زمان جنگ تحمیلی و هم شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: مدیریت صحیح شورای فرهنگ عمومی با ترویج مباحث فرهنگی و ایجاد درک صحیح در فرد فرد مردم راهگشای شرایط خاص جامعه خواهد بود

 

در ادامه «مهدی خوشکام» مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این شورا از وجود ۲۶ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان خبر داد و کانون فرهنگی و هنری خدام الحسین سرایان را یکی از کانون‌های فعال شهرستان توصیف کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*