اخبار علمی

خواص بی‌نظیر شلغم

شلغم قوه بینایى را افزایش می‌دهد، ترشح ادرار را تحریک می‌کند و برای درمان سنگ کلیه و مثانه تجویز می‌شود، در بیمارى نقرس و درد مفاصل یک شلغم را بپزید و آن را ریزریز کنید و به شکل فرنى در آورید و مثل ضماد، روى مفاصلى که درد مى‏‌کند، بگذارید؛ شلغم در درمان نقرس، شقاق و سرمازدگى مفید است، می‌توانید ریشه‏‌هاى باریک آن را بسابید و با عسل میل کنید.

///

خواص بی‌شمار هل

هل ماده‌ای است که به کاهش ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک و فشار خون بالا را کنترل می‌کند؛ باورها بر این اساس است که هل دارای ویژگی‌های ضد افسردگی است، روغن عصاره هل یکی از روغن‌های اصلی مورد استفاده در رایحه درمانی است، این ماده نه تنها برای مقابله با افسردگی بلکه برای درمان انواع مختلف بیماری‌ها از اختلالات معده تا بیماری‌های ریوی قابل استفاده است.

///

کاهش وزن با نوشیدن چای بابونه

چای سبز به دلیل اثرات معجزه آسایی که در بدن و پوست دارد، در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را پیدا کرده است، اما شگفتی‌های چای بابونه هنوز هم برای خیلی‌ها ناشناخته مانده است؛ چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می‌کند، همچنین مطالعات نشان داده است که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می‌کند و اختلالات گوارشی و ناراحتی معده را کاهش می‌دهد، در ضمن به کاهش موثر وزن کمک می‌کند.

///

با این روغن ها پوستی زیبا و جوان داشته باشید

روغن نارگیل غنی از آنتی اکسیدان هاست و می تواند از ایجاد رادیکال های آزاد که یکی از علل اولیه پیر شدن پوست است، جلوگیری کند همچنین این روغن یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست است که به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند و کافی است هر شب قبل از خواب کمی روغن نارگیل بر روی پوست خود ماساژ دهید.

روغن زیتون مصری های از عهد باستان از آن به عنوان یک محصول آرایشی استفاده می کردند. این روغن بیشتر به عنوان یک مرطوب کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین A و E است که با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کنند، کافی است تا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را دو بار در روز به آرامی روی پوست ماساژ دهید.

مهم‌ترین خواص جوانه عدس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص جوانه عدس گفت: جوانه عدس به علت داشتن ویتامین E در تولید کلاژن پوست نقش دارد و با رفع چین و چروک موجب تقویت، طراوت، جوان‌سازی و ترمیم پوست و مو و پیشگیری از پیری زودرس می‌شود.

رفع چین و چروک پوست با «جوانه عدس» / با مصرف این جوانه به جنگ کم‌خونی بروید

وی افزود: این جوانه به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجب تقویت فولیکول مو می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد.

عظمایی بیان کرد: فیبر موجود در جوانه عدس موجب بهبود عملکرد روده، دستگاه گوارش و هضم آسان غذا می‌شود.


 


عظمایی بیان کرد: این جوانه به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

رفع چین و چروک پوست با «جوانه عدس» / با مصرف این جوانه به جنگ کم‌خونی بروید

وی گفت: جوانه عدس به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: از دیگر خواص این جوانه می‌توان کنترل قند، فشار و چربی خون، تقویت سیستم قلبی عروقی را نام برد.

عظمایی افزود: مصرف این جوانه برای افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند بسیار مفید است و در رسیدن به تناسب اندام تاثیر بسزایی دارد.

رفع چین و چروک پوست با «جوانه عدس» / با مصرف این جوانه به جنگ کم‌خونی بروید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این جوانه به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها می‌شود.


 


این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مقادیر بالای پروتئین و آمینواسید در این جوانه موجب تقویت عمومی بدن، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای ورزشکاران و مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.

خطرات هولناک مصرف لوازم آرایش شریکی

یکی از عادت‌های اشتباه به ویژه بین بانوان به اشتراک گذاشتن محصول‌های آرایشی بهداشتی، چون رژگونه، رژ لب، ریمل، سایه چشم، کرم پودر، خط چشم و حتی کرم مریوط کننده و از بین برنده خشکی لب است.
استفاده اشتراکی از محصول‌های آرایشی بهداشتی می‌تواند زمینه ساز انتقال انواع میکروب، باکتری و ویروس‌های خطرناکی، چون هرپس سیمپلکس شود. ویروس هرپس سیمپلکس سبب ایجاد زخم‌های سرطانی دربدن می‌شود و به شدت مسری است، این ویروس می‌تواند تا دوساعت برروی پوست زنده باقی بماند.
بسیاری از محصول‌های آرایشی بهداشتی از ترکیب مواد چرب ساخته می‌شوند و تعداد زیادی از باکتری‌ها وقارچ‌ها می‌توانند از محیط چرب برای زنده ماندن استفاده کنند و استفاده از کرم‌های ضد خشکی پوست لب و بدن برای جلوگیری از ورود عفونت به بدن انسان است.
استفاده از ریمل اشتراکی هم یکی دیگر از کار‌های خطرناکی است که برخی از بانوان به انجام آن علاقه‌مند هستند، به گفته دانشمندان میکروب‌ها می‌توانند به راحتی از راه غشای مخاطی درچشم وارد این عضو بسیار حیاتی دربدن انسان شوند.
استفاده اشتراکی از هدفون نیز که عده زیادی از افراد این کار را انجام می‌دهند می‌تواند زمینه ساز انتقال میکروب‌ها و گرد وخاک موجود درمحیط به کانال گوش فرد استفاده کننده شود و ازجمله مشکل‌هایی که برای افراد استفاده کننده از هدفون اشتراکی به وجود می‌آید می‌توان به عفونت اوتیت یا  التهاب گوش میانی را نام برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*