آخرین خبر :

اخبار سیاسی

رییس جمهوری:

اندیشه نخستین زیربنای آزادی است

تهران – ایرنا – رییس جمهوری، اندیشه را نخستین زیربنای آزادی دانست و گفت: پیشرفت علم، دانش و فناوری در محیط مناسب و آزاد شروع می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز شنبه در جمع رییسان و مدیران شرکت های دانش بنیان و استارت آپی، اظهار داشت: اولین زیربنای آزادی، اندیشه است، فناوری یکی از میوه‌های علوم و علم و دانش هم پایه اصلی فناوری است و اگر پیشرفت فناوری بخواهد سرعت پیدا کند باید دانش های پایه رشد یابد.
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر ما در زمینه پایه رشد پیدا نکنیم، ستون های اصلی برقرار نشده تا ساختمان بر روی آن بنا شود و اگر بناست علم و دانش پیشرفت کند پایه اصلی آن آزادی و محیط مناسب است.
روحانی ادامه داد: شما اگر استاد و دانشجو را برای اندیشیدن، سخن گفتن و اظهارنظر آزاد نگذارید امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.
وی با بیان این که پیشرفت از آزادی شروع می شود، تصریح کرد: پیشرفت علم دانش و فناوری از آزادی و محیط مناسب شروع می شود.
رییس جمهوری همچنین گفت: آزادی که ما در دوران خودمان، یعنی ۴۵ سال پیش در حوزه علمیه قم داشتیم فکر می کنم هنوز در دانشگاه های ما نباشد. یک عالم در حوزه علمیه خیلی راحت نظریات همه علمای بزرگ را نقد می کند و کنار می گذارد.
روحانی ادامه داد: گاهی یک نظریه ای که بر روی آن ادعای اجماع شده است یک مدرس در کرسی درس، به راحتی تمام آن را رد می کند و راحت می گوید، اشتباه کرده است و در نهایت نظر خودش را می گوید. در همان جلسه شاگرد به استاد می گوید تو اشتباه کردی، فکر نکنم همچین آزادی در دانشگاه های ما باشد.
وی افزود: زمانی که دانشجو بودم این آزادی نبود که یک دانشجو مقابل استاد بایستد و با آزادی زبان حرف بزند. می خواهم بگویم دولت، حکومت و نظام باید زیر ساخت ها را برای شما آماده کند. فکر می کنیم زیر ساخت یعنی ساختمان، وام یا پول و… این موارد زیر ساخت نیست نخستین زیر ساخت آزادی است. دولت باید بتواند زیر ساخت فیزیکی مهیا کند. اما از این زیر ساخت مهم تر زیر ساخت حقوقی است.
رییس قوه مجریه ادامه داد: فکر می کنیم زیرساخت یعنی ساختمان، برق و جاده و… اما وقتی می خواهید فناوری یا اختراعی را به ثبت برسانید ماه ها گرفتار می شوید. این همان زیر ساخت های حقوقی و مقرراتی است که دولت و مجلس باید به وجود آورد. اگر این زیرساخت‌ها را از هر لحاظ آماده کردیم در آن محیط مناسب، دانشجو می تواند رشد کند.
روحانی خاطرنشان کرد: رشد دانشجو و تحقیقات و فناوری به پیوستگی و وابستگی است یعنی اگر ارتباط شما با دانشگاه، تولید، بازار و صنعت ضعیف باشد کار پیش نمی رود و فعالیت شما را کند و محدود می کند.
وی اضافه کرد: بالاترین نشاط را گروهی دارند که به خلق می رسند از صفات خداوند، خالقیت، علم و علم است اما یکی از صفات خداوند مهلت دهنده بودن است ولی ما مهلت نمی دهیم. اگر کسی خطا کند می تواند با توبه خطایش را جبران کند. خداوند مجازاتش را معمولا وقتی که همه فرصت ها و تجربه های کرده اید، انجام می دهد.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: باید همه فرصت ها را به نسل جوان بدهیم آنجا گناه است و در اینجا خطا، ممکن است در یک فناوری به نتیجه ای نرسید و برگردید و دوباره شروع کنید این اشکالی ندارد باید فرصت دهیم.
روحانی اضافه کرد: از طرف دیگر شرایط ما هم شرایط خوب و هم شرایط سختی است، یکی از اعتقادات دولت از ابتدای کار خود در سال ۹۲ این بوده که علم مثل هنر، فناوری،اخلاق و ایمان مرز نمی شناسد. شما نمی‌توانید بگویید این فرد چون تبعه ایران بوده پس مسلمان است یا اگر تبعه کشور دیگر است پس اسلام او ضعیف است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ایمان مرز نمی‌شناسد شناسنامه این کشور و آن کشور ندارد، هنر مرز نمی‌شناسد؛ یک نقاشی خوب ،یک مجسمه خوب و یا فیلم خوب آهنگ خوب، یک داستان و رمان خوب، کتاب خوب در هر زمینه ای در فرهنگ برویم فرهنگ و هنر مرز نمی شناسد.
روحانی افزود: علم، علم است و مرز نمی شناسد، دو -دو تا در ایران هم چهارتاست در هر جای دنیا هم چهارتاست، اگر به علم برسیم – نه در مراحل اولیه – علم است. پزشکی مرز نمی‌شناسد اگر کسی تبعه جای دیگر باشد نمی‌تواند در ایران جراحی کند؟ ما اصلا مرز نداریم.
وی تصریح کرد: فناوری مرز معنی ندارد، کمتر فناوری است که یک کشور به تولید و ساخت برسد و صد در صد ایده و قطعه و همه چیز آن از یک نفر یا یک کشور باشد. ممکن است قطعه را شما بسازید اما ممکن است اصلا به صرفه شما نباشد و سیاری از قطعات در صنعت و فناوری تان را از جای دیگر استفاده می کنید.
رییس جمهوری با بیان این که ارتباط با دنیا باید ارتباط سهلی باشد و یکی از وظایف دولت ایجاد ارتباط سهل است، یادآورشد: بعضی از کشورها امروز به فکر دیوار افتادند و هم دیوار فیزیکی می خواهند بسازند نمی توانند بودجه خود را از کنگره بگیرند.هم برای ویزا ،هم برای علم دیوار درست می کنند، یک محقق می خواهد ازآنجا به ایران بیاید در یک سمینار شرکت کند نمی گذارند. آنها نمی‌دانند که تمام پیشرفت هایشان در سایه این بوده که سال‌ها دیوار نداشتند.
روحانی اضافه کرد:اگر رشد و پیشرفتی در آمریکا هست از کشورها و ملیت های مختلف است، چقدر ایرانی در آنجا کار و تلاش می کنند. آنها زمانی به مرز علم و دانش و پیشرفت رسیدند که دیوار نداشتند.هر کشوری دور خود دیوار درست کند در داخل نابود می شود و پیشرفت نمی کند.
وی اضافه کرد:ما باید بتوانیم با محققین، متفکرین و اندیشمندان در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی در ارتباط باشیم، گاهی می بینید در جمع یک نفر از همین کشورهای اطراف، فرد با استعداد و درس خوانده محقق اگر به جمع شما اضافه شود تاثیر گذار می شود.
رییس جمهوری خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم ادامه داد: بسیاری از فناوری های تولیدی شما باید از کشور خارج شود.فناوری محبوس نمی ماند، شما هرچه می سازید هم باید در مصرف داخلی از آن استفاده شود هم باید بتوانید آن صادر کنی.د این یکی از زیربناهایی است که دولت باید ایجاد و فضا را برای ارتباطات با جهان آماده کند.
روحانی گفت: البته در شرایطی هستیم که از یک طرف فشار و تحریم روی ما است. کشورهایی هستند که می خواهند از طریق تحریم کار خود را پیش ببرند، آنها هم می فهمند که اگر بخواهند رشد علم و فناوری و پیشرفت را کند کنند ، راه آن تحریم و بستن راه‌ها است. ضمن اینکه این برای ما مشکل درست می کند، انگیزه جدید هم به ما می دهند.
رییس جمهوری با اشاره به وجود برخی مشکلات در رابطه بین شرکت های دانش بنیان و بخش صنعتی، اظهار داشت: باید جرات استفاده از محصول دانش بنیان داخلی در صنعت را افزایش دهیم و مسئولان کشور در تمام رده ها باید ریسک آن را بپذیرند.
وی تصریح کرد : اگر می خواهیم از محصولات تولید داخل خود استفاده کنیم ممکن است که مواردی هم تا ده درصد خطا داشته باشد، باید مشکل آن را بپذیریم و اشکالات آن ده درصد را رفع کنیم .
رییس جمهوری همچنین با اشاره به ساخت یک نوع موشک و نصب روی هواپیما در زمان دفاع مقدس از شهید ستاری یاد کرد و گفت :خیلی در این زمینه کار کردیم . در زمان آزمایش و شلیک متوجه اشکال شدیم که چون موشک هوا به هوا نبود حرارت ایجاد شده به هواپیما صدمه می زد. این را متوجه شدیم و تلاش کردیم و آن را اصلاح کردیم.
روحانی با تاکید بر اینکه خطاهای طبیعی در فناوری را باید شناسایی و اصلاح کنیم ادامه داد: بسیاری از فناوری ها با گذشت زمان شکل می گیرد؛ یکی از کارهای دولت همین ریسک پذیری است که باید به عهده بگیرد تا شرکت های دانش بنیان بتوانند براحتی فعالیت کنند.
رییس جمهوری ضرورت ارائه خدمات اداری و حقوقی و مالیاتی به بخش دانش بنیان افزود: خدمات دولتی شعب بیمه و مالیات باید کنار شهرکهای صنعتی و شهرهای فناوری را قرار بگیرد و همه خدمات حقوقی و اداری باید در کنار شرکت های دانش بنیان پارک های فناوری بیاید تا فعالان این بخش در سطح شهر به دنبال این خدمات نگردد.
روحانی با اشاره به تفاوت دوران تولد و بلوغ و کمال شرکت ها تصریح کرد: باید مسیر پیشرفت و فعالیت را درست تشخیص دهیم ؛ از همه شرکت ها نمی توان مالیات گرفت بلکه باید به برخی از آنها کمک کرد و مهلت و فرصت داد و بر اساس شرایط آن ها، از نظر ایجاد اشتغال و تولید محصول و صادرات آن حساب شده، چه در بیمه و وام و مالیات و چه در تسهیلات کمک های مختلف کنیم تا به نتیجه مطلوب برسند.
رییس جمهوری بیان کرد : پارک ها فناوری علاوه بر فتوح مرزهای علم و دانش باید در شرایط تحریم به کشور کند.
وی افزود: بخش بزرگ تحریم ارتباط پولی و مالی با بانک های دنیا است باید شرکت های فناوری به ما کمک کند تا این راه را باز کنیم. توقع ما از شرکت های دانش بنیان این است که فناوری‌های جدید بتواند مسیر فشار دشمن را کاهش دهد و جلوی آنها را بگیرد.
روحانی با ابراز خرسندی از حضور در پارک فناوری و بازدید از نمایشگاه تاکید کرد: مشکلاتی که در این بازدید از سوی فعالان شرکت های دانش بنیان مطرح شد را حتما در دولت مطرح و دنبال می کنیم .
وی افزود: شرکت های دانش بنیان کمک بزرگی به کشور می کنند ؛ بحث این نیست که صرفه جویی ارزی بشود ؛ بلکه عزت ایران و ایرانی که تولید کننده و صادر کننده محصول مطرح است؛که مبارزه با قدرت های بزرگ استکباری را در عمل نشان می دهد.
روحانی گفت: اگر در شرایط فعلی برای بیماران داروهای ارزان تولید و تهیه شود و با روش های جدید عملیات جراحی انجام گیرد مایه عزت و سربلندی کشور و مبارزه با فشار دشمن است .
رییس جمهوری بیان کرد : دولت با کمک محصولات و فناوریهای جدید تولید شده در شرکت های دانش بنیان هم می تواند کار مردم را تسریع و تسهیل کند و هم فشار بیرونی را کاهش دهد.
روحانی خاطر نشان کرد : مرکز پیشرفت و علم و دانش و فناوری ، محیط مناسب است؛ مفهوم و معنای هر پارک فناوری ایجاد محیط مناسب است ، اگر محیط های مناسب شکل بگیرد، دانش و تخصص و محصول جدید تبادل می شود کار و خدمات مورد نیاز شرکت ها تسهیل می شود ، ایرانیان خارج از کشور می آیند و اکوسیستم علمی شکل می گیرد و به توسعه مرزهای ذهن های خلاق و مبتکر در این زمینه کمک می کند.
رییس جمهوری با بیان اینکه توسعه دانش و فناوری جدید به شفافیت و شایسته سالاری کمک می کند، افزود: بخش دانش بنیان علاوه بر کمک به زندگی و رفاه مردم به گسترش عدالت و مبارزه با فساد نیز کمک می کند . راه از بین بردن فساد و رانت شفافیت و دولت الکترونیک است که مانع از روابط چهره به چهره و فساد در سیستم اداری و امضای طلایی می شود. دولت الکترونیک دقیقا در همین نقاط مانع این مشکلات می شود.
رییس جمهوری بیان کرد: گاهی هوش مصنوعی از هوش طبیعی بهتر است کاری که ربات انجام می دهد سریع تر و دقیق تر است که نمونه آن را در عمل های حساس جراحی می بینید.
روحانی با تبریک و خسته نباشید به مدیران جوان در شرکت های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری و مدیران پارک فناوری تاکید کرد: ما نیز در دولت تلاش می کنیم روابط دولت را با بخش دانش بنیان و تولیدکننده فناوری های جدید تسهیل و نیازمندی های آنها را نیز بر طرف می کنیم و امیدواریم با توسعه این شهرک ها و پارک ها که نمونه دیگر آن در تهران در اردیبهشت ۹۸ آغاز می شود بتوانیم در آغازین دهه پنجم انقلاب در پیشرفت علم و و دانش و فناوری در منطقه و جهان سر آمد باشیم و به مردم کشور نیز خدمات ارزشمند ارایه بدهیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز – شنبه – با حضور در پارک فناوری پردیس از نمایشگاه تازه ترین دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات شرکت های دانش بنیان کشور بازدید کرد.

 

 

 

 

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

کشور نیاز به اصلاح ساختاری دارد

تهران – ایرنا – رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اشکالات موجود در ساختارهای دانشگاه ها و دستگاه هایی چون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باعث ایجاد مشکلاتی در ارتباط دانشگاه و صنعت شده است که نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد معتمدی در سومین نشست صاحب نظران ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: کلیه ساختارهای کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، وزارت علوم و دانشگاه ها نیاز به اصلاح ساختار دارند که خوشبختانه در این زمینه اقداماتی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: اخیرا اقداماتی برای اصلاح ساختارها در دانشگاه آغاز شده است که دانشگاه در ارتباط با صنعت باید انعطاف بیشتری داشته باشد. کارفرمایان بهترین ناظر بر این ارتباط هستند. دانشگاه نیز سعی در برطرف کردن چالش ها دارد.
وی اظهار کرد: دانشگاه در حال تحول در مدل های همکاری با صنعت است ولی به این نکته نیز اعتقاد داریم که باید ساختارها اصلاح شود.
رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به بررسی اصلاح ساختار کشور توسط ۱۳ دانشگاه برتر، یادآور شد: ساختارهای موجود در کشور مربوط به دانشگاه های نسل اول است در حالی که دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند تا بتوانند در اقتصاد نقشی را ایفا کنند.
معتمدی خاطر نشان کرد: با اقداماتی که صورت گرفته میزان قراردادهای صنعتی دانشگاه در سال های اخیر ۲٫۵ برابر شده است ضمن آنکه تعداد شرکت های دانش بنیان پذیرش شده از ۱۶ شرکت به ۱۳۷ شرکت افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار در تلاش هستیم که در اجرای امور انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم، اضافه کرد: هر بخش صنعتی دارای ساختار و شرایط خاصی است و با برنامه ریزی های مناسب می توان با استفاده از توانمندی های کشور اقدام به رفع نیازها کرد.
معتمدی در ادامه با بیان این که ماهواره پیام پیامد های موفق و ناموفقی داشت، افزود: دانشمندان ما توانایی ارسال ماهواره تا ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری را دارند و می توانند ماهواره ای بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی کنند که نشان می دهد اگر حاکمیت و نظام اراده کند به اهداف می رسیم.

 

 

 

 

 وزیر علوم/ مهاجرت به دلیل افزایش نرخ ارز کاهش داشته است

واکنش وزیر علوم به آمار نگران‌کننده خروج دانشجویان از کشور/ مهاجرت به دلیل افزایش نرخ ارز کاهش داشته است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت خروج دانشجویان از کشور گفت: از منظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خروج دانشجویان برای تحصیل یک روال عادی دارد و بین کشورهای دیگر هم آمار خروج دانشجویان ما خیلی بالا نیست.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با درباره اظهارات دبیر ستاد راهبری نقشه جامع­ علمی کشور مبنی بر نگران کننده بودن آمار خروج دانشجویان ایرانی به خارج از کشور گفت: آمار خروج دانشجویان از کشور دو بخش دارد؛ یک بخش آنهایی هستند که برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند و وزارت علوم تا حدودی آمار آنها دارد، زیرا اقدام به تایید مدرک و آزادی سازی مدارک تحصیلی‌شان می‌کنند.

وی ادامه داد: طبعا وزارت علوم آمار کسانی که به صورت آزاد اقدام به گرفتن ویزا می‌کنند و برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، ندارد؛ چون هیچ مراجعه‌ای به وزارت علوم برای تعیین سطح و کیفیت دانشگاه‌های خارجی نمی‌کنند، چرا که این افراد مثل یک مسافر عادی از کشور خارج می‌شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبق آمار روال خروج از کشور  یک روال عادی است، گفت:‌ فرضیه ما در خصوص افرادی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، این است که پس از تحصیل به کشور باز می‌گردند که اتفاقا خیلی از آنها هم برمی‌گردند، لذا این افراد را مهاجر تحصیلی به حساب می‌آوریم.

غلامی در خصوص آمار افراد باسواد و تحصیلکرده که از کشور خارج می‌شوند، گفت: وزارت علوم آماری از خروج از کشور این گروه از افراد ندارد. ممکن است اداره گذرنامه این آمار را داشته باشد، لذا از منظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خروج دانشجویان برای تحصیل روال عادی دارد و بین کشورهای دیگر هم آمار خروج دانشجویان ما خیلی بالا نیست.

وی در پاسخ به این سوال که خروج دانشجویان بیشتر در چه نوع رشته‎هایی است، گفت: ممکن است در برخی از رشته‌ها اقدام به خروج بیشتر باشد. به طور مثال در رشته‌های فنی و مهندسی احتمال دارد خروج افراد بیشتر باشد، زیرا پذیرش‌ اینگونه رشته‌ها در کشورهای خارجی زیاد است یا مثلا در رشته های علوم پزشکی هم هستند کسانی که با هزینه خودشان می‌روند. من این اقدامات را علامتِ بد و مهاجرت نخبه‌ها و تحصیلکرده‌ها از کشور نمی‌دانم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناور در پایان اظهار داشت: آمار دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم می‌روند نیز یک روال عادی دارد. در حال حاضر آمار دقیق خروج این دانشجویان را نداریم، اما از سال گذشته به خاطر افزایش قیمت ارز، آمارها کاهش داشته است.

رهبر کره شمالی خطاب به پمپئو:‌

نمی‌خواهم فرزندانم هم بار سلاح‌های هسته‌ای را به دوش بکشند

نمی‌خواهم فرزندانم هم بار سلاح‌های هسته‌ای را به دوش بکشند

رهبر کره شمالی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفته بود که نمی‌خواهد نسل‌های آینده‌اش هم بار تسلیحات هسته‌ای را به دوش بکشند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، در گفت‌وگو با «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، گفت که نمی‌خواهد کودکانش هم بار تسلیحات هسته‌ای را به دوش بکشند.

این خبر را یک مقام سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) که در گفت‌وگوهای عالی‌رتبه واشنگتن و پیونگ‌یانگ حضور داشت، امروز -شنبه- اعلام کرد.

خبرگزاری یونهاپ با اعلام این خبر گزارش داد که کیم جونگ‌اون در سفری که پمپئو در ماه آوریل سال گذشته میلادی به پیونگ‌یانگ داشت این جملات را بر زبان آورده است.

پمپئو در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی برای آماده‌سازی شرایط نخستین دیدار تاریخی میان رهبران دو کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود.

یونهاپ گزارش داد که کیم جونگ‌اون در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: «من یک پدر و همسر هستم، فرزند دارم و نمی‌خواهم کودکانم هم تمام عمر بار تسلیحات هسته‌ای را به دوش بکشند.»

 

 

 

استیضاح رئیس جمهور باعث دو- سه برابر شدن ارزش دلار می‌شود/ استیضاح اگر کمکی می‌کرد اصلاح‌طلبان پیش‌قدم بودند

استیضاح رئیس جمهور باعث دو- سه برابر شدن ارزش دلار می‌شود/ استیضاح اگر کمکی می‌کرد اصلاح‌طلبان پیش‌قدم بودند

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در حال حاضر استیضاح روحانی به هیچ وجه موفق نخواهد بود گفت: به فرض محال اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد و رئیس دولت استیضاح شود آن وقت شاهد افزایش دو الی سه برابری نرخ دلار خواهیم بود.

عضو فراکسیون امید درباره موضوع استیضاح رئیس‌جمهور که چند روز پیش در مجلس مطرح شد به خبرنگار ایلنا گفت: استیضاح رئیس جمهور به صلاح کشور و مردم نیست. زیرا در حال حاضر مسائلی مانند منافع ملی، مردم و ایجاد رفاه و آسایش برای آنان از اولویت‌های مهم اصلاح‌طلبان است به‌طوری‌که این رویکرد در  دولت‌هایی که نگاه اصلاح‌طلبی داشتند به خوبی واضح و مشهود است.

بهرام پارسایی ادامه داد: بی‌شک در شرایط  فعلی اگر اصلاح‌طلبان تشخیص می‌دادند که دولت تمام توانش را به کار نگرفته و در مقابل مردم قرار گرفته است و استیضاح رئیس‌جمهور می‌تواند به منافع ملی کمک کند بدون کسب اجازه از کسی موضوع استیضاح رئیس جمهور را مطرح می‌کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه طرح این موضوع تزریق نا امیدی به مردم و جامعه است، افزود: در شرایطی که فشار های اقتصادی به صورت کامل لمس می‌شود متشنج کردن شرایط به جز بی‌سر و سامانی بیشتر و هدایت جامعه به سمت آشفتگی بیشتر ، سودی برای مردم ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دود ایجاد تفرقه و تنش‌های سیاسی و جناحی منطقه‌ای و قومی به چشم مردم می‌رود ادامه داد: این کار در شرایط فعلی به هیچ‌وجه به نفع مردم نبوده و بهبود وضعیت را به دنبال ندارد.

حذف امضاهای طلایی با اختصاص ارز دولتی به نیازمندان در قالب یارانه
سرویس اقتصادی
نایب رییس مجلس، گفت: دولت باید ارز ۴ هزار و۲۰۰ تومانی را در قالب یارانه به افراد نیازمند اختصاص دهد و با این روش افراد ثروتمند دیگر نمی‌توانند از امضای طلایی و یا معاملات با ارز دولتی برای خود کیسه ای بدوزند.

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان  با اشاره به عدم توزیع مناسب کالاهای اساسی که با ارز دولتی وارد و یا تولید می شود، گفت: تا زمانی که رانت وجود داشته  و برخی ارز را به قیمت ۴هزار و ۲۰۰ تومان دریافت کرده و در بازار تا ۱۰ هزار تومان کالا را می‌فروشند مشکلات ادامه می‌یابد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر روش توزیع کالاهای اساسی با ارز دولتی اصلاح نشود،  محاکمه کردن‌ها و احتکارها ادامه می یابد، افزود: اگر ارز واقعی در  تمام بخش ها ارائه و هزینه شود و سپس از سوی دیگر خریدار تقویت شده تا با قیمت واقعی کالاها را خریداری کند، کالاها احتکار نشده و قیمت ها آن چنان تغییری نمی یابد و از سوی دیگر کسی نمی‌تواند رانت گرفته و یا پرداخت کند و همچنینامضای طلایی نیز پیدا نمی شود.

دولت موظف به حذف یارانه نقدی ثروتمندان شد
سرویس صحن
نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را موظف به شناسایی و حذف ۳ دهک بالای درآمدی از فهرست یاران بگیران کردند.

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲

نشست علنی نوبت عصر چهارشنبه یکم دی ماه 95 نهاد قانونگذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با جزء (۱) بند الف تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن دولت موظف است با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی نسبت به شناسایی و حذف ۳ دهک بالای درآمدی از یارانه بگیران اقدام کند.

براساس جزء ۱ بند (الف) تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ دولت موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران اقدام کند.

همچنین نمایندگان با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه مذکور نیز موافقت کردند که براساس آن؛ به منظور تحقق کامل ردیف (۳) دریافتی‌های (منابع) جدول فوق، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به استناد ماده (۴۸) قانون محاسبات عمومی و با اعلام شرکت دولتی تابعه وزارت نفت، نسبت به وصول مطالبات سنوات قبل شرکت مذکور از مشترکان اقدام کند. منابع وصولی به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود./

 

 

پیشنهاد اختصاص ماهانه ۲۴ لیتر بنزین به هرایرانی درمجلس رد شد

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اختصاص ماهانه ۲۴ لیتر در ماه به ازای هر نفر (سهمیه بندی بنزین) مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز شنبه مجلس وارد بررسی تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۸ کل کشور که در مورد هدفمندی یارانه ها است شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی این تبصره با پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده قم مبنی بر سهمیه بندی بنزین با ۵۳ رای موافق، ۱۴۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر مخالفت کردند.
در این پیشنهاد آمده است: دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی بجز ساکنین خارج کشور معادل ۲۴لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص داده ‌شود.
بر اساس بخشی از این پیشنهاد، قیمت بنزین خارج از این سهمیه برمبنای ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.
احمد امیرآبادی نماینده قم در طرح این پیشنهاد در مجلس گفت: در صورت تصویب ، در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM به افراد دیگر واگذار نمایند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسطه ماهانه بنزین آزاد – قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود.
وی افزود:بر این اساس دولت موظف می شود برای حمایت از خودروهای خدمات عمومی بنزینی مانند، تاکسی‌ها (اعم سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس در سه ماه اول سال سهمیه مکفی متناسب با پیمایش آنها اختصاص دهد. در فاصله زمانی این سه ماه، خودروهای خدمات عمومی باید با استفاده از تسهیلات بند «۶» این تبصره نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام نمایند. بعد از این تاریخ سهمیه خودروهای عمومی حذف خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، مابه‌التفاوت درآمد حاصل از فروش بنزین تولید شده در داخل و بنزین صادراتی واریز شده و صرفاً جهت کمک به حمل‌ونقل عمومی، دوگانه‌سوز کردن خودروها و اشتغال اختصاص می‌یابد. عملکرد این بند هر سه ماه به مجلس شورای اسلامی و مردم ارائه می‌شود.

 

 

 

با موافقت نمایندگانسود دریافتی سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌ها، درآمد اختصاصی آنها محسوب می‌شود

بر اساس مصوبه امروز مجلس،‌ سود دریافتی سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌ها درآمد اختصاصی آنها محسوب خواهد شد.

سود دریافتی سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌ها، درآمد اختصاصی آنها محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان در جریان جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور،‌ جزء ۲ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر این اساس، از ابتدای سال ۱۳۹۸ سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاههای‌مشمول به‌استثنای بانکها، بیمه‌ها، سازمان ‌بورس و اوراق‌بهادار و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز می‌­شود به استثنای مواردی که با اجازات مربوط به مقام معظم رهبری است.

 

 

 

 

 

سخنگوی ارتش پاکستان: اجازه نمی‌دهیم حمله تروریستی زاهدان تکرار شود

ژنرال آصف غفور

سخنگوی ارتش پاکستان با بیان اینکه اسلام‌آباد اجازه نمی‌دهد حمله تروریستی زاهدان تکرار شود، تاکید کرد اسلام‌آباد با ایران در زمینه امنیت مرزی همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس پاکستان، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: پاکستان و ایران در حال بررسی این هستند که برای جلوگیری از هرگونه فعالیت گروه‌های تروریستی، مرز مشترکشان را حصارکشی کنند.

آصف غفور در ادامه تاکید کرد که تهران و اسلام‌آباد روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند و در مرز دو کشور امنیت برقرار است، بنابراین پاکستان نمی‌خواهد این امنیت را از دست دهد.

وی همچنین گفت: ما در حال بررسی این هستیم که در مرز مشترکمان با ایران حصارکشی کنیم تا هیچ طرف ثالثی نتواند در روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور با فعالیت‌های مخرب خود، خرابکاری کند.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: اجازه نمی‌دهیم حادثه تروریستی اخیر در زاهدان تکرار شود. در مرز افغانستان و هند مشکلاتی وجود دارد اما از مرز خود با ایران اطمینان کامل داریم.

 

 

 

 

تاریخ عقد؛ شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی / «یارانه»، جایگزین ضامن می‌شود

وام ازدواج

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ضمن تشریح شرایط تضامین مربوط به دریافت وام ازدواج، گفت: براساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز جاری و قرض‌الحسنه سیستم بانکی، وام ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ (۹۶/۱/۱) است و تا کنون وام قرض الحسنه دریافت نکرده‌اند، ۳۰ میلیون تومان پرداخت کند.

سکینه سیف جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر فرد زوج متقاضی ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۵ ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته امکان پذیر است، افزود: طبق تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین بپذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بر اساس تبصره مذکور، به منظور حمایت از ازدواج، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز جاری و قرض الحسنه سیستم بانکی کشور، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ است و تا کنون وام قرض الحسنه دریافت نکرده اند، ۳۰ میلیون تومان و با اولویت پرداخت کند.

به گفته سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان تا پایان دی ماه امسال ۸۸۳ هزار و ۴۷ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند و کل متقاضیان این وام نیز یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۰ نفر بوده است. همچنین در مدت مذکور ۸۶ درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام شده‌اند. همچنین در حال حاضر بیش از ۲۵ بانک و مؤسسه در زمینه پرداخت وام مشغول فعالیت هستند،

سیف جمالی تعداد افراد متقاضی وام ازدواج که در صف انتظار دریافت این وام هستند را تا پایان دی ماه امسال ۱۴۳ هزار و ۴۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس استعلامی که از بانک مرکزی گرفتیم، بیشتر افراد به دلیل مشکل معرفی ضامن و سیکل اداری همچنان در صف انتظار وام هستند. با این وجود می‌توان ادعا کرد که پرداخت وام به روز رسانی شده است. یعنی متقاضیان ظرف یک ماه در سامانه ثبت نام می‌کنند و اگر مانعی برای تأمین ضامن و مدارک نداشته باشند، وام آنها طی مدت مذکور پرداخت می‌شود.

 

 

 

 

با موافقت نمایندگان
آستان قدس و بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح موظف به واریز مالیات به خزانه کل کشور شدند
سرویس صحن
نمایندگان مردم در خانه ملت آستان قدس رضوی و بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را به جزو موارد استثنا موظف به واریز مالیات به خزانه کل کشور کردند

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱

آستان قدس رضوی حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه آستان قدس رضوی و موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح به جز موارد استثنا موظف به واریز مالیات خود به خزانه شدند.

براساس بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ در راستای تحقق ماده(۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.

همچنین در ادامه نمایندگان با بند الحاقی ۷ تبصره ۹ لایحه مذکور، موافقت کردند که بر اساس آن؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیفهای ۱۴۰۲۱۱،۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره(۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

در پایان نمایندگان با تبصره ۹ ماده واحد لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند./

 

 

 

 

 

 

انتقادات تُند و تیز آیت‌الله صدیقی از مسئولان

امام جمعه موقت تهران گفت: ما اگر از مسئولان گله داریم، چون عادل نیستند، چون به بیرون تکیه کردند، چون برجام را امضا کردند، چون FATF را دامن می‌زنند، استقلال ما را می‌خواهند به خطر بیندازند، اطلاعاتمان را می‌خواهند در اختیار دشمن قرار دهند این‌ها مردم را ناراحت و افسرده می‌کند. شما تعجب نکنید که گاهی از دولت انتقاد دارم، ولی خیلی به من گیر نمی‌دهند، اما اگر به برجام چیزی بگوییم کانال‌های مختلفشان مقابله می‌کنند این در حالی است که ما به خدا متکی هستیم و خدا به ما وعده داده است که اگر ایمان داشته باشید قدرتمندید شهدای ما به اتکای قدرت خدا ۸ سال جنگیدند. آن‌هایی که به قدرت خدا ایمان دارند وقتی به قدرت رسیدند بازی سیاسی نمی‌کنند، جریان‌ها را حاکم نمی‌کنند، رفاه زده‌ها را حاکم نمی‌کنند، مرفهین بی درد را حاکم نمی‌کنند خودشان شرکت‌های مختلف داشته باشند و بچه‌هایشان هم در خارج خانه‌های مختلف داشته باشند را حاکم نمی‌کنند.

 

 

 

پیشنهاد ضرغامی به آشنا؛ از تجربه احمدی‌نژاد استفاده کن!

عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما و فعال سیاسی اصولگرا به آشنا، مشاور رئیس جمهور توصیه کرد از تجربیات دولت احمدی نژاد در اداره کشور استفاده شود!سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، به ماجرای گرانی سرسام‌آور گوشت و مشکلات پیرامونی آن پرداخت؛ وی همچنین در بخشی از این پست خود نوشت: از مرثیه توزیع سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک، معلوم شد که دولت نه مولد خوبی است و نه موزع خوب.

 

 

 

ظریف: ماندن در برجام به اراده و خواست مردم ما بستگی دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک روزنامه سوئیسی در پاسخ به این پرسش که کشور شما تا چه مدت در این شرایط در برجام باقی می‌ماند گفت: این به اراده و خواست مردم ما بستگی دارد. یک اقلیت بسیار قدرتمندی در کشور ما مخالف برجام بودند. اما اگر مردم بیشتر عصبانی شوند این گروه ممکن است به زودی اکثریت شوند. بر اساس یک نظر سنجی هنوز ۵۱ درصد شهروندان از ماندن ما در برجام حمایت می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم بر خلاف خواست ملت عمل کنیم.

 

 

واعظی: به دریافت کارت زرد از پژمانفر و همفکرانش افتخار می‌کنم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: به کارت زردی که از نماینده مشهد و همفکران او در مجلس شورای اسلامی برای پافشاری بر توسعه فضای مجازی و توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل و ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم عزیز ایران گرفتم، افتخار می‌کنم. «محمود واعظی» روز جمعه با اشاره به اظهارات حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس درباره دریافت کارت زرد از مجلس در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «لازم دانستم نکته دیگری را درباره اظهارات اینستاگرامی نماینده مردم شریف مشهد و کلات جداگانه از ادعای نادرست قبلی ایشان درباره تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط رئیس جمهور برای سهامداران پدیده شاندیز مطرح کنم و آن در خصوص کارت زردی است که بنده در زمان تصدی وزارت ارتباطات از ایشان و هم‌فکران ایشان در مجلس شورای اسلامی گرفته‌ام.» رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: «با سربلندی عرض می‌کنم که به این کارت زرد افتخار می‌کنم چرا که علت اصلی گرفتن آن کارت زرد پافشاری و اهتمام جدی بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات بر توسعه فضای مجازی و توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل و ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم عزیز ایران بوده است.»

 

 

 

 

گرانی‌های امروز حاصل تلاش دشمن است

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی صبح امروز در یادواره ۲۷۶ شهید غدیر استان کرمان با بیان اینکه در فتنه ۸۸ رئیس جمهور امریکا چندین بار از سران فتنه حمایت کرد و شاهد حضور منافقان در سال ۸۸ بوده‌ایم افزود: فتنه ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود و گرانی امروز یکی‌دیگر از تلاش‌های دشمن است. وی با بیان اینکه عنصر خستگی‌ناپذیری در طول این چهل سال مردم را پشت نظام نگه داشته است افزود: عنصر هراس نداشتن از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث ضعف دشمن می‌شود و در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.خاتمی با اشاره به اینکه عنصر استکبارستیزی بسیار مهم است و دشمن همواره در حال تلاش است که این عنصر را از مردم بگیرد و امسال هم خیلی تلاش کردند که دیگر مردم مرگ بر آمریکا نگویند گفت: عنصر وحدت یکی از اعناصر مهم است که مردم را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و در کشور ما با وجود اختلاف سلیقه وحدت وجود دارد و این نشان‌دهنده یک کشور آزاد است.

 

 

 

۷ شرط برای ثبت‌نام داوطلبین در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جزئیات لایحه جامع انتخابات، گفت: در این لایحه برای ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مواد ۵۵ تا ۵۸ شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده که هر یک از داوطلبان باید از آنها برخوردار باشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، سید سلمان سامانی در ادامه اظهار کرد: تمامی داوطلبانی که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کنند باید از شرایط عمومی که در هفت بند تعریف شده است برخوردار باشند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: تابعیت ایرانی، تدین به دین اسلام و عمل به احکام در حد انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات بر اساس خوداظهاری فردی، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش و تبعیت از قانون اساسی بر اساس خود اظهاری فردی، عدم محجوریت و داشتن سلامت جسمی در حد برخورداری از شنوایی و بویایی در انتخابات‌ها و بینایی در انتخابات ریاست جمهوری، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان و سابقه محکومیت موثر کیفری و نداشتن تابعیت اکتسابی ایرانی یا خارجی شروط هفتگانه عمومی داوطلبان در هر سه انتخابات است.

وی با اشاره به شروط اختصاصی جدید برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر ادامه داد: داوطلبان شرکت در این دو انتخابات علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی باید یا از طرف حزب دارای فعالیت معتبر معرفی شوند یا اینکه امضای الکترونیکی قابل شناسایی ۱۰ هزار نفر یا یک درصد واجدین شرایط اخذ رای حوزه انتخابیه مربوطه خود را ارائه کنند. از طرف دیگر داوطلبانی هم که از این شرایط برخوردار نیستند می‌توانند مبلغی که میزان و شرایط آن در آیین‌نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود را سپرده گذاری کرده و مستندات آن را هنگام ثبت نام ارائه کنند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه موضوع ثبت نام های بی شمار در انتخابات همواره مورد انتقاد مجریان، ناظران و عموم مردم در زمان نام نویسی و بررسی صلاحیت افراد بوده است، تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات تلاش شده با تعیین شاخص های عمومی و اختصاصی متناسب با ویژگی های هر یک از انتخابات، سازوکاری فراهم شود تا صرفاً داوطلبان متناسب با آن انتخابات اقدام به ثبت نام کنند.

 

 

گفته می شود خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) روز پنجشنبه گزارش داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی در یک گفت وگوی تلفنی بر سر اجرای طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه در چهارچوب منافع متقابل دو کشور به توافق رسیدند.

 

 

گفته می شود بازار خودرو حکایت از رکود خرید و فروش خودرو و افزایش قیمت برخی از خودروها دارد.

در بازار دیروز خرید و فروش خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۱ میلیون تومان به فروش رسیده. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت  ۸۱ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت۹۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته است.

 

 

 

گفته می شود محمود احمدی‌نژاد که این روزها بعد از سفرهای استانی علاقه زیادی به مصاحبه پیدا کرده، بعد از گفتگوی تصویری با اعتمادآنلاین، اواخر بهمن با خبرگزاری فارس هم گفتگو کرده اما با یک تفاوت بزرگ!
احمدی نژاد برخلاف هماهنگی‌های انجام شده، اجازه ورود دوربین و حتی وسایل ضبط خبرنگاران خبرگزاری فارس را نداده است و به مصاحبه‌کنندگان گفته‌ خودمان ضبط می کنیم و «همان روز» فیلم و صوت را تحویل می دهیم.

حالا بیش از ده روز گذشته است؛ احمدی‌نژاد نه فیلم مصاحبه را تحویل داده و نه صوت گفتگو را تا تفاوت دیدگاهش را در خصوص دو رسانه نامی کشور اینگونه بیان کند؛ با این حال عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای او در توئیتی جالب که بیشتر به فرار رو به جلو شبیه است، گفته امیدوارم خبرگزاری فارس متن کامل مصاحبه را منتشر کند و سردبیر خبرگزاری فارس هم با توئیتی جوابش را داد که اگر مصاحبه را بدون سانسور تحویل بدهید، حتما همان کار می‌شود!

 

 

 

گفته می شود خبر‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا تحرکاتی در مرز‌های ونزوئلا و در عرصه سیاسی آغاز کرده که می‌تواند به مداخله نظامی این کشور در ونزوئلا علیه دولت مادورو منجر شود. در همین زمینه، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد، سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی به منظور «تمرکز بر تحولات ونزوئلا»، لغو شده است.

 

 

گفته می شود دولت آمریکا برای از بین بردن توافق هسته‌ای تلاش‌های فراوانی انجام داده و می‌دهد. با این حال، برخی گزارش‌ها در رسانه‌های نزدیک به دولت آمریکا، حاکی از آن است که برخی مقامات دولت دونالد ترامپ سعی می‌کنند از طریق عدم تشدید تحریم‌های نفتی بر ایران، از فروپاشی کامل توافق هسته‌ای جلوگیری کنند.

 

 

 

گفته می شود امام جمعه مشهد گفت: بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالا‌های اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید. این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ این احساس مسئولیت اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده، چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.

 

 

 

گفته می شود حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توئیتی نوشت: اجلاس FATF چهار ماه دیگر به ایران برای تکمیل مقررات ملی فرصت داد، در غیر این صورت نمایندگی‌ها و شعبات موسسات مالی در ایران از خردادماه ۱۳۹۸ تحت نظارت‌های خاص اضافی قرار خواهند گرفت.

 

 

گفته می شود امام جمعه بروجرد اعلام کرده یک آقایی آمده تلویزیون و می‌گوید ۱۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرم و ماشین لکسوس دارم. خجالت دارد اصلا تو میفهمی بعضی مردم با یارانه زندگی می‌کنند و رنگ گوشت را نمی‌بینند؟ ️تو چیکار میکنی که ۱۹ میلیون حقوق میگیری؟ مردم به نان شب محتاجند آن وقت به حقوق و ماشینت افتخار هم میکنی؟ خبر داری کارگر معدن چقدر حقوق می‌گیرد؟ از وضعیت کارگران خبر داری؟ مردم از چیزی نترسند، حساسیت بخرج دهند و از حاکمیت بخواهند این افراد را کنار بگذارد، چون تعدادی نمی‌فهمند فقر چیست و مردم در چه شرایطی زندگی می‌کنند. ️از خبرنگاران و دانشجویان خواهش می‌کنم این افراد را رسوا کنند تا کسی جرات نکند چنین حقوقی بگیرد تا افرادی مانند این آقا (محسن رفیقدوست) برکنار شوند.

 

گفته می شود «یوشی تاکا ساکورادا» وزیر المپیک ژا پن قرار بود برای حضور در جلسه بودجه به پارلمان این کشور برود که در نهایت با سه دقیقه تاخیر وارد شد. اما نمایندگان مخالف اعلام کردند که وی با این حرکتش به آن‌ها بی احترامی کرده و به همین دلیل جلسه را پنج ساعت تحریم کردند. ساکورادا که وزیر سایبری دولت نیز هست، اخیرا با اعلام اینکه هرگز از رایانه استفاده نکرده، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*