آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی

دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید یوسفی

 استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه با خانواده شهید ستواندوم ایمان یوسفی از شهدای نیروی انتظامی دیدار کرد.

محمد صادق معتمدیان با حضور در منزل شهید یوسفی ضمن تجلیل از ایثار و رشادت شهدای این مرز و بوم، با خانواده شهید در فضای صمیمی گفت و گو کرد.
شهید ایمان یوسفی بیستم تیرماه امسال در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر در حوالی شط رهوار شهرستان خوسف به شهادت رسید.

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه

 

۱۷ میلیون متر مکعب روان آب در خراسان جنوبی مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در بارندگی های اخیر حدود ۱۷ میلیون متر مکعب روان آب در سازه های آبخیزداری استان مهار و جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند افزود: سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای سازه های آبخیزداری اختصاص یافت که از این محل در استان ۱۰۰ سازه احداث شد.
وی بیان کرد: ایجاد سازه های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در مهار روان آب های سطحی و جلوگیری از هدررفت آب دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: سال آینده نیز از محل صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار برای ایجاد سازه های آبخیزداری اختصاص یابد.
وی گفت: سالانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان آب در استان هدر و به سمت مرز افغانستان و کویر مرکزی می رود که خشکسالی های چندین ساله سبب شده حتی بارندگی های اندک توام با وقوع سیلاب آسیب های جدی به زیرساخت ها و اراضی کشاورزی وارد کند.
نصرآبادی یادآور شد: با مشارکت مردم و ایجاد بندسارها در اراضی کشاورزی و احداث سازه های کوچک آبخیزداری می توان حجم زیادی از روان آب ها را مهار کرد.
وی افزود: از زمان تاسیس استان تاکنون (سال ۸۳) حدود ۲ هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در بالادست قنوات احداث شده که بین هشت تا ۴۶ میلیون متر مکعب روان آب از این طریق کنترل و مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: بارندگی های استان در درازمدت از ۱۶۰ میلیمتر به کمتر از ۱۱۰ میلیمتر رسیده و خشکسالی های ۱۹ ساله در استان سبب تشدید بیابان ها، هجوم شن های روان، فقر مراتع، وقوع ریزگردها و گرد و غبار در استان شده است.
وی از خراسان جنوبی به عنوان دومین استان بیابانی کشور یاد کرد و گفت: همچنین این استان پنجمین استانی است که با وقوع گرد و خاک و ریزگردها مواجه است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه منابع طبیعی برای کاهش این پدیده ها عنوان کرد: سیستم توسعه یافتگی بدون ضابطه بشر در عرصه های منابع طبیعی به گونه ای پیش رفته که ناچار به سازگاری با شرایط موجود هستیم.
نصرآبادی یکی از سیاست های منابع طبیعی را در راستای مصرف بهینه از ظرفیت های موجود ذکر کرد و گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن گونه ها و درخت های مختلف و منحصر به فرد جنگلی یکی از ذخیره گاه های جنگلی کشور است که این ظرفیت ها باید نگهداری و حفظ شود.
وی افزود: خشکسالی های چندین ساله استان، بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان و بارندگی های محدود سبب تشدید بیابان ها شده است.
وی میزان گستره بیابان های استان را بالای پنج میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار عنوان کرد وگفت: از این میزان بیش از سه میلیون هکتار تحت فرسایش بادی قرار دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به ظرفیت دارویی و صنعتی منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین این گیاهان آنغوزه است که در ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه های استان رویش دارد.
وی اضافه کرد: امسال از محل برداشت آنغوزه ۴۴ میلیارد تومان نصیب بهره برداران شد که نیازمند فراوری و بهره برداری مناسب تر است تا این محصول ارزشمند به صورت خام از استان خارج نشود.
امروز چهل و هشتیمن نشست مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در محل مصلی المهدی (عج) بیرجند برگزار شد.

 

 

 

۱۵ هزار اصله  نهال رایگان در خراسان جنوبی توزیع می شود

رئیس اداره جنگلداری خراسان جنوبی از توزیع نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در تمام شهرهای استان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار اصله بین نمازگزارن در روز جمعه توزیع خواهد شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در راستای ترویج فرهنگ درخت و درخت کاری توزیع نهال رایگان بین نمازگزاران نماز جمعه ۱۰ و ۱۷  اسفند ماه در تمام شهرستان های استان انجام می شود.

عباسعلی محمودی افزود: بیش از ۱۵ هزار اصله انواع نهال کاج، زبان گنجشک،سرو خمره ای، سرو شیراز ، زیتون تلخ و اقاقیا در بین نمازگزاران توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی نهال رایگان بعد از همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی نیز در روز جمعه ۱۰ اسفند در بیرجند توزیع می شود.

وی یادآور شد: کاشت درخت بسترسازی برای توسعه فضای سبز است، جنگل‌ها و درختان به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه های حیات بخش بشر، جایگاه انکارناپذیری در تأمین رفاه، آسایش و سعادتمندی جوامع بشری دارند.

وی ابراز امیدواری کرد :شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسئولان به این امر مهم باشیم.

 

 

 

 

جشنی برای خوشحالی ۳ هزار کودک بی‌بضاعت؛
پهلوانان هرگز نمی‌میرند
گلریزان، جشنی برای آنان است که رسم‌شان سخاوت است و بزرگی؛ برای آنان که می‌خواهند گل لبخند را بر لبان کودکان نیازمند و بی‌بضاعت در آستانه سال نو و بهار طبیعت بنشانند.

یک هفته ای می‌شود که در فضای مجازی پوسترهای یک جشن بزرگ در مرکز خراسان جنوبی منتشر شده است؛ مراسمی که بر خلاف دیگر جشن‌ها، قرار است این بار کودکانی در خارج از این مکان خوشحال شوند.

این بار هم همانند دیگر حماسه‌ها ملت خود پیش قدم می‌شوند تا گرهی از مشکلات جامعه بگشایند، «جشن گلریزان» ویژه کمک به دانش آموزان نیازمند برای خرید البسه شب عید آن هم به همت دو مجموعه فرهنگی – مذهبی یعنی زورخانه امیر عرب و هیات ابوالفضلی(علیه السلام) بیرجند شامگاه (۸ اسفند) در سالن مخابرات بیرجند با حضور چشم گیر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد، مراسمی که پیشینه ای ۱۰ ساله دارد و هر سال چند هفته ای مانده به نوروز پهلونان نامدار استان با اقدامی زیبا و ستودنی لبخند را بر لبان بیش از ۳ هزار دانش آموز نیازمند می‌آورند.

 این مرام و معرفت را قهرمانان زورخانه از مولایشان حضرت علی ابن ابی طالب(علیه السلام) یاد گرفتند، همان آقایی که نیمه شب ها کیسه خرما و غذا بر دوش به منزل یتیمان و مستمندان می رفتند، آن هم بدون اینکه شناخته شود، یکی از مهمترین موارد در ورزش های باستانی تواضع و فروتنی و گمنامی افراد است، در تمام گوشه و کنار این مراسم زیبا باستانی کارانی حضور دارند که در گوشه‌ای متواضعانه نشسته و نظاره‌گر هنرنمایی دوستان خود به ویژه نونهالان و نوجوانان هستند.

از برخی ها می خواهم چند دقیقه ای از فعالیت خود در این امر خیر برایم بگویند، ابتدا راضی نمی‌شوند، در حالی که تسبیح بر دست دارد، با اسرار قبول می کند و تاکید دارد نامی و عکسی از او منتشر نشود؛ «این برنامه سالهای متمادی است که از زورخانه امیرعرب شروع شده و بیش از ۱۰ سال است که در بیرجند برگزار می شود و عواید جمع آوری شده، صرف نیازمندان و ایام می شود.

هر سال، از سال قبل مردم کمک‌های بهتری دارند، این علی رغم مشکلات معیشتی مردم در جامعه است؛ باستانی کاران با استعانت از حضرت علی(علیه السلام) برنامه های خود را شروع می کنند و مطیع  آن حضرت هستند، لذا این منش و همان سبک آقا امیرمومنان علیه السلام است که ما ادامه می دهیم، کسی که خودش را مرید امام علی(علیه السلام) بداند باید اخلاق و رفتار علوی داشته باشد و کارهای او خط و رسم ولایت داشته باشد».

ورزش باستانی در استان رو به اوج است!

«اصغری»، یکی دیگر از ورزشکاران ورزش باستانی که به گفته خودش بدلیل سید بودن در زورخانه همیشه جایگاه او بالا است، او که فعالیت ورزشی خود در این رشته را از سال ۱۳۵۳ با افتتاح زورخانه امیر عرب شروع کرده است، می گوید:« آن زمان مانند الان این جور فعالیت های خیرخواهانه به این شکل نبود، اما خود پهلوانان زورخانه حواسشان به فقرا بود و کمک می کردند؛ مردم الان در کارهای خیرخواهانه مشارکت خوبی دارند، این گونه اقدامات خداپسندانه چنان حالی خوشی در انسان ایجاد می کند که با هیچ چیزی نمی توان آن را مقایسه کرد».

حضور نوجوانان در این مراسم نشان از  استقبال خوب نوجوانان از ورزش باستانی در ایران اسلامی دارد، به طوری که در حال حاضر فقط ۱۱ گود باستانی در بیرجند فعال است و در تمام شهرستان ها چراغ زورخانه ها همچنان روشن و گرم است. «علی عاملی نیا» دانش آموز کلاس هشتم که حدود یکسال است، در زورخانه امیر عرب بیرجند ورزش باستانی کار می کند، می گوید: «من ابتدا به همراه دایی خودم که باستانی کار است، برای کنجکاوی به زورخانه رفتم، اما بعد علاقه‌مند به این ورزش شدم و در حال حاضر هفته ای دو جلسه، هر جلسه یک ساعت به زورخانه می روم و گود داریم، زورخانه ورزش جوان مردی است، اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم نه تنها به درس هایمان لطمه نمی زند بلکه کمک حال ما هم هست.

«جواد کوچی»، یکی دیگر از نونهالانی که با هدف جمع آوری کمک برای هم سن و سال های خود، آنهایی که به کمک نیاز دارند، به زورخانه آمده و اجرای مراسم دارد، می گوید:« در زورخانه ما مرام پهلوانی و ادب ورزشی را یاد می گیریم، ورزش بسیار خوبی است که تندرستی روح و جسم در آن است».

دانش آموزان چند مدرسه هم با پلاکارد مدرسه خود در مراسم حضور پیدا کردند و کمک های خوبی از سوی بچه های مدرسه آنها به جشن شده است، کمک ۷۰۰ هزار تومان یکی از دبیرستان ها، کمک ۱۰۰ هزار تومانی یکی از مدارس ابتدایی و کمک های دیگری که در قالب پاکت در مراسم تحویل می شود، تنها بخشی از مشارکت دانش آموزان است.

«مهدی قمری»، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی که متولی برگزار مراسم است در پایان به جمع خبرنگاران می‌آید تا آمار کمک های مردمی را شفاف اعلام کند، او می‌گوید: سال قبل شب گلریزان حدود ۸۵ میلیون تومان جمع شد؛ اما این مبلغ رو به افزایش بود و در نهایت به ۱۱۰ میلیون تومان کمک نقدی رسید و با این مبلغ هفت هزار و ۶۰۴ تیکه لباس اعم از پیراهن، شلوار، مانتو و بلوز تهیه و بین بیش از سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز در سطح مدارس شهرستان بیرجند توزیع شد.

قمری می افزاید: امسال تا پایان جشن در سالن مخابرات، ۹۱ میلیون تومان نقدی و تعهد بوده جمع آوری شد و این مبلغ تا فردا و پس فردا افزایش می یابد چرا که معمولا خیلی از افراد در شهرهای دیگر پول واریز می کنند، با این مبلغ جمع آوری شده پیش بینی می کنیم بیش از سه هزار دانش آموز نیازمند را خوشحال کنیم.

مسئولان باز هم از مردم عقب ماندند!

وی با گلایه از عدم حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این مراسم، اظهار می کند: همه می گویند سفره مردم کوچک شده اما باید بگوییم متاسفانه سفره برخی مردم کلا برچیده شده است و همین مبلغ که تاکنون به نیازمندان کمک شده، مردم کمک کردند، مسئولان که کمکی نداشتند.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال تنها چند نفر از مسئولان را در سالن دیدیم، گفت: از صمیم دل برای تک تک مسئولان شهر و استان دعوت نامه فرستاده بودیم اما متاسفانه امسال حضور یک و یا دو مسئول را در سالن شاهد بودیم، برای اعضای شورای شهر بیرجند و مسئولان استانداری بسیار متاسفم که خود را داعیه‌داران مردم دارند؛ اما برای مردم هیچ دغدغه‌ای ندارند و یا حداقل این را نشان نمی‌دهند، در این مراسم که فقط از کمیته امداد و برخی بانک ها حضور داشتند.

قمری با بیان اینکه جامعه هدف ما با کمک اولیای مدارس و همکاری کمیته امداد شناسایی شده است، می گوید: ما برای اینکه موازی کاری با کمیته امداد صورت نگیرد، آمار افرادی که به آنها کمک شده را به کمیته می دهیم تا دانش آموزان بیشتری بتوانند کمک دریافت کنند، برای هر دانش آموز حدود ۵۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

گزارش و عکس: جواد شریفی نیا

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم  با شرکت ۶۵۰۰در خراسان جنوبی

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای ارزیابی قرآن‌ آموزان در دوره‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از ۶ هزار و ۵٠٠ و نود و شش نفر شرکت‌کننده همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.ناصر نبی زاده ،با اشاره به هدف برگزاری این آزمون، بیان داشت:سنجش و ارزیابی میزان موفقیت قرآن آموزان و موسسات قرآن در فراگیری محتوا و اجرای این دوره از مسابقات از اهداف برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.

وی ادامه داد: رقابت‌های گروه حفظ قرآن کریم در ١٧ رشته شامل حفظ جزء ٣٠، حفظ جزء اول، حفظ ٣ جزء اول قرآن، حفظ ۵ جزء اول قرآن، حفظ ١٠ جزء اول قرآن، حفظ ١۵جزء اول قرآن، حفظ ٢٠ جزء اول قرآن، حفظ ٢۵ جزء اول قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی ١ و ٢ می‌باشد. همچنین رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن، رشته سیره و معارف اهل بیت (علیه السلام) شامل مفاهیم نهج البلاغه ١ و معارف و حفظ نهج تالبلاغه و مفاهیم سجادیه و، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و  قران کریم می باشد.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان گفت: استان خراسان جنوبی با بیش از ۶ هزار و پانصد و نود و شش نفر ثبت نام کننده نسبت به جمعیت،در کل کشور پیشگام است.

 

 

 

اختتامیه جشنواره قرآنی کودک در بیرجند برگزار شد

اختتامیه جشنواره قرآنی کودک بیرجند در حسینیه جماران این شهر برگزار و از برترین های جشنواره قدردانی شد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: جشنواره قرآنی کودک، ویژه گروه پیش از دبستان و برای ایجاد شور و نشاط قرآنی ‌بین کودکان  برگزار شد که در آن ۱۲۰۰ کودک از ۴۵ مهدکودک و پیس دبستانی شهرستان بیرجند شرکت کردند.
حجت الاسلام رضایی افزود: این جشنواره در ۴ رشته نمایش، سرود، حفظ و نقاشی با مضامین قرآنی، مذهبی و انقلابی و در مدت یک هفته برگزار شد که امروز در اختتامیه این جشنواره از ۱۵۰ کودک برتر قدردانی شد.
اجرای سرود، قصه خوانی و مسابقه از جمله برنامه های اختتامیه جشنواره قرآنی کودک بیرجند بود.

منابع عظیم زیرزمینی در دل کویر زرخیز

معدن طلای شادان در خوسف، بزرگترین معدن طلای شرق کشور

فرآوری کانسنگ طلای معدن شادان، هزار و ۴۰۰ کیلوگرم طلای خالص به ظرفیت تولید شمش طلای کشور می افزاید.

معدن طلای شادان در شهرستان خوسف بزرگترین معدن شرق کشور از نظر میزان ذخیره این فلز گرانبهاست که می‌تواند منطقه را متحول کند و هم اکنون در مرحله استخراج قرار دارد.

گنجینه طلای شادان در کویر خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرماندار شهرستان خوسف گفت: معدن طلای شادان سال ۱۳۸۲ ثبت و گواهینامه کشف آن در سال ۱۳۵۹ صادر شده است.

شفیعی افزود: برآوردهای اولیه از ذخیره قطعی ۳۰ میلیون تن کانسنگ طلا حکایت دارد که سرمایه گذاری برای استخراج آن ثروت هنگفتی را نصیب کشور می کند.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: ذخایر معدن شادان خوسف چشمگیر است و تاکنون سرمایه‌گذار ۱۸۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

برای نخستین بار بخش خصوصی برای فرآوری طلا در خراسان جنوبی به میدان آمده

هم اکنون معدن طلای شادان در مرحله استخراج است و ساخت کارخانه فرآوری طلا گام بعدی سرمایه گذاران برای تولید شمش طلا در این منطقه است.

علاوه بر سرمایه گذاری ۱۸میلیارد تومانی در مرحله استخراج، برای ساخت کارخانه فرآوری طلا و تولید شمش طلا در جوار معدن نیز ۵۰ میلیون دلار سرمایه پیش بینی شده است.

کشف ظرفیت های شادان هنوز ادامه دارد

فرماندار شهرستان خوسف همچنین گفت: در منطقه شادان معادن دیگری مانند ماهیرآباد و خونیک وجود دارد و باید برای تامین زیرساخت‌های لازم و بهره ‌برداری از این معادن و کارخانه فرآوری اقدامات موثر انجام شود.

سالاری، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سالانه ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۵۵ صدم پی پی ام از این معدن استخراج می شود.

اشتغال برای جوانان بومی برآمده از ظرفیت های بومی

اشتغال ۵۰۰ نفری هدف نهایی استخراج و فرآوری در معدن طلای شادان است.

ازدواج آسان ۷۵ زوج طلاب خراسان جنوبی

۷۵ زوج طلاب خراسان جنوبی با ازدواج آسان، راهی خانه بخت شدند.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت : جشن ازدواج این زوجها با کمترین تشریفات در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد.
مولودی خوانی در مدح حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)، اجرای تئاتر و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه هایی بود که در مراسم ازدواج آسان این زوج ها برگزار شد.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: امسال در ۲ مرحله این جشن برای زوج های طلاب برگزار شد که در مرحله اول شهریور امسال ۵۰ زوج طلاب، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.
حجت الاسلام جعفری راد  افزود : برگزاری جشن ازدواج آسان برای طلاب، از ۴ سال پیش در مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی آغاز شده است که در این مدت ۶۰۰ زوج طلاب راهی خانه بخت شدند.

امام جمعه موقت بیرجند: وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و گرانی‌ها ربطی به تحریم ندارد

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان این‌که وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و گرانی‌ها ربطی به تحریم نداشته بلکه به عدم مدیریت وسودجویی افراد برمی‌گردد گفت: فتنه و توطئه‌های دشمن تمام شدنی نیست ما باید همیشه بصیرت افزایی کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند: وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و گرانی‌ها ربطی به تحریم ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  حجت الاسلام محمد مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه فتنه‌ها وتوطئه‌های دشمن تمام دشنی نیست وپیوسته باید بصیرت افزایی کنیم اظهار داشت: دشمن  تا امروز به جنگ اقتصادی وروانی متوسل شده و باید بصیرت بیشتر این جنگ را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه هرچه ما قوی تر شویم  دشمن عصبانی‌تر و وحشی‌تر می‌شود افزود: ملت ایران اساام را به عنوان مایه نجات پذیرفت وافرادی که می‌گویند اعراب ۱۴۰۰ سال دین اسلام را بر ایران تحمیل کرد در اشتباه اند زیرا وعده پیامبر(ص) اسلام ام القری جهان اسلام است  امروز در برابر صهیونیست غاصب واستکبار جهانی با قدرت ایستاده واز مسلمانان حمایت می کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و گرانی‌ها ربطی به تحریم ندارد و به عدم مدیریت و سودجویی برخی افراد برمی گردد. افزود: در دهه ۹۰ امریکای جهانخوار را از منطقه بیرون کردیم و امروز پیشرفت علمی و هسته ای و موشک های دور بُرد ایران مانند سیم خاردار در چشم دشمنان است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان با حماقت واعتماد به دشمن به مردم خیانت کنند دیر یا زود از مردم خون شهدا سیلی می‌خورند بیان داشت: بازاریان و تولیدکنندگان از این وضعیت یازار سو استفاده نکنند و به حداقل سود اکتفا کنند و نگذارند عید مردم تبدیل به عزا شود و افزود: عموم مردم نیز باید مواظبت کنند تا بر التهابات بازار نیفزایند چرا که طمع و حرص در فرهنگ اسلام جایگاهی ندارد و باید با قناعت به اندازه نیاز خرید کنیم.

مختاری افزود: ملت ایران شرایط سخت را سپری کرده و این شرایط سخت را هم پشت سر خواهد گذاشت و سیاهی زغال برای کسانی که دنیا پرستانه تلاش می کنند خواهد ماند. ومسئولان باید به داخل تکیه به مردم اعتماد کنند.

وی  با بیان اینکه ملت ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی از نظر معیشت در بدبختی و بدون امکانات زندگی می کردندبیان داشت:خود را مدیون امام خمینی (ره) و شهدا می دانیم که نظام سلطنتی و طاغوتی را به نظام اسلامی و توحیدی تبدیل کردند و در این چهل سال نظام مقتدر اسلامی در ایران ایجاد شده و این ملت دیگر به عقب برنمی گردد و اجازه نمی دهد که نظام توحیدی به نظام طاغوتی تبدیل شود.

 امام جمعه موقت بیرجند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: مردم ایران اسلامی چهل سال گام اول انقلاب را که برپایی نظام اسلامی بود با قدرت برداشتند و اکنون باید برای برپایی دولت و تمدن نوین اسلامی تلاش کنند.

مختاری با تاکید بر اینکه استکبار امروز دنیا را به مقابله با ایران اسلامی می طلبد، عنوان کرد: هم اکنون حرف حق ملت ایران رسا و در گوش ملت ها دنیا نافذ است و امروز ایران به دنبال حفظ کشورهای منطقه است ملت دولت باید دست در دست هم دهند تا دولت اسلامی واقعی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
بوی بی عدالتی به مشام می رسد/ لزوم تغذیه فکری مسئولان از مکتب اسلام
آیت الله عبادی با بیان اینکه بوی بی عدالتی به مشام می رسد، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و اسلام ناب تشکیل شده است اما در صحنه میدانی می بینیم که مظاهری از رده های فکری غیر اسلامی و وابستگی به بیگانه در جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» ظهر امروز (پنج شنبه ۹ اسفند) در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون شهرستان های زیرکوه و قاین اظهار داشت: در زمانی هستیم که به آن از قول انبیا بشارت به آخرالزمان داده شده و در برخی از روایات آمده است که آخرالزمان بهترین و بدترین زمان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در آخرالزمان دو مکتب کمونیسم شرق و لیبرالیسم غرب به بن بست رسیده اند، افزود: در این زمان خلا فکری برای بشر یا همان پوچی، خودکشی، سرخوردگی و جنون را ایجاد کرده اند.

به گوش رسیدن صدای شکستن استخوان های غرب

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که کمونیسم و لیبرالیسم حاکم بر شرق و غرب بودند انقلاب اسلامی به وجود آمد، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک مسئله غافل کننده برای این دو مکتب بود و بسیار تلاش کردند و وعده دادند تا این انقلاب نابود شود اما نشد.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: امروز ۲۲ بهمن بعد از ۴۰ سال بر خلاف وعده های غرب و شرق باشکوه تر از همیشه برگزار شد و اکنون صدای شکستن استخوان های ابر قدرت غربی به گوش می رسد.

نظام جمهوری اسلامی پیشرفته ترین نظام در جهان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش عجیبی را در دنیا ایفا کرد، اظهار داشت: حرکت هایی که در دنیا شروع می شود را ببینید دشمن چگونه برخورد می کند و چه بلایی سر آن می آورد و غرب به متلاشی و ویران کردن شهرها می پردازد اگر کشوری جلوی آنان بایستد به طور مثال مصر را ببینید با آن چه کردند اما با جمهوری اسلامی نتوانستند این کارها را بکنند چون انقلاب اسلامی یک معجزه بود.

وی با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و اسلام ناب تشکیل شده است، افزود: بهترین قانون اساسی را داریم به این دلیل که تمام ارزش های انسانی و اسلامی در آن وجود دارد اما در صحنه میدانی می بینیم که مظاهری از رده های فکری غیر اسلامی، بی عدالتی و وابستگی به بیگانه در جامعه وجود دارد و بوی بی عدالتی به مشام می رسد.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه پیشرفته ترین نظام در دنیا نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مشکل مردم این است که قوانین اساسی چگونه می خواهد پیاده شود و قدم های بزرگی در ۴۰ سال گذشته برداشتیم اما کافی نیست تا به آرمان های انقلاب برسیم و باید گام دوم انقلاب را برداریم و به کارشناسی کردن مشکلات بپردازیم.

نارضایتی مردم از نحوه پیاده کردن نظام جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گله کرد: از اول انقلاب اسلامی تاکنون هر دولتی که زوی کار آمده است بر اساس سلیقه و حزب خودش سیاستی را پیاده کرده و به دنبال پیاده کردن سیاست نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

وی با بیان اینکه هوشیاری مردم را باید تبریک بگوییم، ادامه داد: مردم با تمام مشکلاتی در این پیام وحدت دارند که این نظام از نظر فقهی و دینی تکمیل است و نارضایتی ما از نظام نیست بلکه از نحوه پیاده کردن نظام است.

لزوم تغذیه فکری مسئولین از مکتب اسلام

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی سه مرحله پیش رو داریم، افزود: مرحله اول این است که یک دولت اسلامی نه حزبی و نه سلیقه ای داشته باشیم و مهم ترین کار دولت اسلامی این است که جامعه خود را از نظر مکتب اسلام غنی کند و نه این که بگویند به زور نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر مسئولی باید بیش از هر چیز تغذیه فکری از مکتب اسلام داشته باشد، گفت: اگر جامعه اسلامی شود همه زمینه های رشد مردم فراهم خواهد شد و نباید زمینه های لغزنده را فراهم کنند که یک عده سرگرم سگ و گربه، موسیقی و یا پول شوند و این دولت که اسلامی نیست و کار دولت اسلامی این است که جامعه را تربیت الهی کند.

وی با توجه به اینکه مرحله دوم این است که جامعه اسلامی سرمایه گذاری بر روی فرهنگ کند، ادامه داد: اگر فرهنگ درست شود مسائل اقتصادی، نظامی و هر امری که سر منشا آن فرهنگ است درست خواهد شد و آزادی به معنای صحیح و دینی از فرهنگ بر می انگیزد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تشکیل تمدن اسلامی مرحله سوم است، گفت: مهم ترین کار ما قدم برداشتن در مرحله دوم انقلاب بعد از ۴۰ سالگی است و حوزه های علمیه طلایه داران اجرای گام دومی هستند که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

نظام جمهوری اسلامی هیبت امریکا را شکسته است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دنیای استکبار گرفتار جنون شده و می خواهد با کشتار به حکومت برسد، افزود: این راهشان به جایی نمی رسد و طرح های آنان در دنیا امروز شکست خورده است.

وی با توجه به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی هیبت امریکا را شکسته است، گفت: امروز در بهترین موقعیت قرار داریم اما شگردهای خاص هالیوودی این طور می گویند که کاری در ایران انجام نشده در حالی که دروغ است و اتفاقات و پیشرفت های خوبی در کشور افتاده است.

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه اسلام از آن تمام انسان های جهان است، ادامه داد: باید به جهان صادر کنیم و با اندیشه مکر و حیله و کشتار بشر کار به جایی نمی برد و ملت های مختلف دنیا منتظر ارائه آرمان های انقلاب توسط شما جوانان و محصلین هستند.

ثبت‌نام ‌کاروان‌های حج تمتع ۹۸ از فردا در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی از ثبت نام اولویت‌های حج تمتع ۹۸ در کاروان ها همزمان با سراسر کشور، از روز جمعه دهم اسفند ماه در این استان خبر داد و گفت:۲ هزار و۴۰۰ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند.

وی گفت:هزینه سفر در دو قسط دریافت  می شود که قسط اول مبلغ ۱۵ میلیون تومان (به علاوه اصل مبلغ ودیعه و سودهای تعلق گرفته به آن) همزمان با ثبت‌نام در کاروان ها دریافت خواهد شد

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی  بیان کرد: زمان دریافت قسط دوم متعاقبا اعلام خواهد شدکه قطعی شدن ثبت نام منوط به انجام معاینات پزشکی و پرداخت قسط دوم هزینه سفر خواهد بود.

نوفرستی با بیان اینکه در فرآیند ثبت نام کاروان های حج ۹۸ ، نام نویسی فقط در کاروان های شهر یا شهرستان محل سکونت که در سامانه انتخاب شده ، امکان پذیر خواهد بود تصریح کرد: لازم است تا زایران دقت لازم را داشته باشند یا اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir بروزرسانی و اصلاح نمایند.

توسعه مبادلات مرزی و جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اولویت های کاری نمایندگی وزارت امور خارجه است
استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در دیدار رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با ایشان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: تاکید بر جذب سرمایه گذار خارجی با توجه به موقعیت خاص استان از مهمترین اولویت های کاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان، افزایش مبادلات تجاری با کشور افغانستان را از دیگر اولویت های کاری این نمایندگی دانست و تصریح کرد: توسعه ارتباطات فرهنگی و آموزشی باتوجه به ظرفیت های آموزشی ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در استان وجود دارد از دیگر مواردی است که انتظار می رود اقدام جدی در این رابطه صورت گیرد.
مقام عالی دولت در استان، به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: با توجه به این مشترکات و پیشینه ارتباطی که وجود دارد باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن در حوزه ی توسعه ردابط فرهنگی و اقتصادی در زمینه های معدنی، صنعتی و کشاورزی استفاده شود.

توسعه روابط خارجی از طریق بومی سازی ظرفیت های بین المللی مورد انتظار استتوسعه روابط خارجی از طریق بومی سازی ظرفیت های بین المللی مورد انتظار استمعاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی که ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان سخن می گفت با بیان این مطلب، به ظرفیت های اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: توسعه روابط خارجی با بومی سازی ظرفیت های بین المللی مورد انتظار است که وزارت امور خارجه در این زمینه نقش اصلی و اساسی بر عهده دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیر الحق عابدی، به ارتباط بین مرز و موضوعات اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مرز مشترک استان با کشور افغانستان این مهم می تواند به عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی در توسعه استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پیگیری ویژه استاندار خراسان جنوبی از حوزه های مختلف وزارت امور خارجه منجر به شروع فعالیت مجدد دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان شد، افزود: امیداست با حضور دکتر عجم با پیشینه کاری موفق و ۲۷ سال تجربه کاری موثر در وزارت امور خارجه ، زمینه های تقویت ارتباطات استان در حوزه بین الملل از سر گرفته شده و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
عابدی ، با بیان اینکه یکی از وظایف نمایندگی وزارت امور خارجه بومی سازی مسائل و مشکلات استان در توسعه روابط خارجی است، افزود:خراسان جنوبی دارای توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی بسیار مناسبی است که معرفی این ظرفیت ها و شناسایی آنها در ابعاد بین المللی می تواند استان را از بن بست خارج کرده و زمینه های توسعه اقتصادی را بیش از پیش فراهم نماید.
* افزایش مراودات تجاری با اولویت کشورهای همسایه در اولویت خواهد بود.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان ، نیز در این جلسه پس از دریافت حکم انتصاب خود به ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار دراین حوزه اشاره کرد و افزود: این معاونت دارای چندین اداره از جمله ادارات جذب گردشگر و نیز توسعه اقتصادی است.
محمد عجم ، با بیان اینکه در بعد گردشگری خراسان جنوبی دارای جذابیت ها و ظرفیت های مناسبی است، افزود: این ظرفیت ها قطعاً برای گردشگران خارجی و توریست ها می تواند بسیار جذاب باشد.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ، ادامه داد: در بحث معرفی ظرفیت های اقتصادی و نیز تقویت ارتباطات تجار سایر کشورها با اولویت کشورهای همسایه و نیز افزایش مراودات تجاری قطعاً اقدام خواهیم کرد.
عجم ، در در پایان خاطر نشان ساخت: با تقویت ارتباط با سرکنسول ها و سفرا در کشورهای همسایه (افغانستان و پاکستان) تلاش خواهیم کرد به توسعه استان سرعت بیشتر و بهتری ببخشیم.
این گزارش حاکیست؛ در این جلسه دکتر عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، حکم انتصاب دکتر عجم به عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان را تقدیم و ایشان به صورت رسمی فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

تعداد بازدید: ۱۵

 

 

 

یادواره شهدا و یاد بود آیت ا… عبادی در سیوجان برگزار شد

یادواره ۷ شهید روستای سیوجان و مراسم سالگرد ابوالشهیدین آیت ا… سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد مقدس در حسینیه صاحب الزمانی (عج) روستای سیوجان خوسف برگزار شد.

 امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و علماء گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و علماء است چون آنها بالاترین خدمت را به جامعه بشریت کرده اند و حق انبیاء، شهدا و علماء با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و در چند دهه اخیر شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب شدند تا زمینه و فضایی برای قرآن و اهل بیت(ع) باز شود و ما پیوسته به آخرت فکر کنیم.
حجت الاسلام مختاری از آیت ا.. سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد مقدس به عنوان یکی از علمای بزرگ در عصر حاضر یاد کرد و افزود: او عالمی فرهیخته و انقلابی بود که قبل و بعد از انقلاب با بصیرت افزایی سال ها در زاهدان و مشهد مقدس مردم را با اسلام، قرآن، اهل بیت(ع)، نهضت و آرمان های امام راحل، دفاع مقدس و شهدا آشنا کرد و در این راه ۲ فرزندش را نیز تقدیم انقلاب کرد.
گفتنی است روستای سادات سیوجان ۷ شهید به نام های سید محمد علی رضا زاده ، سید محمد باقر موسوی نژاد، سید محمد علی موسوی اصل ، سید حسن موسوی رستگار ، یاسین مقری ، محمد سبزه کار و شهیده فاطمه امیری بیرجندی را تقدیم انقلاب کرده است.

۷ اسفند مصادف با سالروز ارتحال آیت الله سید مهدی عبادی روز شهرستان خوسف نامگذاری شده است.

 

اقدامات جزیره ای مهمترین مانع توسعه سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی اقدامات جزیره ای را مهمترین مانع توسعه سرمایه گذاری خارجی در این استان دانست و گفت: باید با تلاشی جمعی و عزمی همگانی برای توسعه استان در حوزه های اقتصادی تلاش و برنامه ریزی کرد.

اقدامات جزیره ای مهمترین مانع توسعه سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی است

محمد صادق معتمدیان شامگاه پنچشنبه در دیدار با سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار داشت:موانع سرمایه گذاری در استان باید شناسایی و نسبت به رفع آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی افزود: موانع و مشکلات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در استان باید از سوی متولیان امر شناسایی و در یک بازه مشخص نسبت به مرتفع کردن آنها اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در برنامه های کوتاه، میان و بنلدمدت برای رفع مشکلات استان در حوزه های زیرساختی برنامه ارائه شود، افزود: مشکلات موجود در حوزه های آب ، برق ، گاز، ارتباطات و حمل و نقل باید در بازه های زمانی کوتاه ، میان و بلندمدت مورد توجه قرار گرفته و برای هریک از این بخش ها برنامه های مشخص برای برون رفت از وضعیت فعلی ارئه گردد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه با مذاکراتی که با مسئولان ذیربط در مرکز انجام شده مباحث مرتبط با آب و گاز در حوزه سرمایه گذاری در استان به نتیجه رسیده است، افزود: در حوزه های برق و حمل و نقل هوایی نیز مسئولین ذی بط باید پیشنهادات کارشناسی ارائه تا پیگیری های لازم به انجام برسد.

وی � اقدامات جزیره ای را مهمترین مانع توسعه سرمایه گذاری خارجی در استان دانست و تصریح کرد: باید با تلاشی جمعی و عزمی همگانی برای توسعه استان در حوزه های اقتصادی تلاش و برنامه ریزی کرد؛

� استاندار خراسان جنوبی بیان کردک باید زمینه معرفی ظرفیت ها وپتانسیل های استان در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری نیز باید اقدامات بهتر وبیشتری صورت گیرد چون بسیاری از این قابلیت ها هنوز ناشناخته باقی مانده است.

خراسان جنوبی� استانی توانمند در حوزه ظرفیت های سرمایه گذاری

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این دیدار بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استانهای توانمند در حوزه ظرفیت های سرمایه گذاری است.

احمد جمالی افزود: با توجه به تازه تاسیس بودن استان، اقدامات نسبتاً مناسبی در زمینه سرمایه گذاری خارجی به انجام رسیده است و نیاز به توسعه و کار بیشتر در این حوزه دارد.

وی � با بیان اینکه زیرساخت های سرمایه گذاری در استان باید بیش از پیش توسعه پیدا کند، افزود: یکی از مهمترین ملاک های جذب سرمایه گذار، وجود زیرساخت های مرتبط با آب ، برق ، حمل و نقل و… است.

انتهای پیام/ع

در دیدار استاندار با رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه عنوان شد توسعه مبادلات مرزی و جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اولویت های کاری نمایندگی وزارت امور خارجه است
توسعه مبادلات مرزی و جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اولویت های کاری نمایندگی وزارت امور خارجه است
استاندار خراسان جنوبی  در دیدار رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گفت:  تاکید بر جذب سرمایه گذار خارجی با توجه به موقعیت خاص استان از مهمترین اولویت های کاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است.
محمد صادق معتمدیان، افزایش مبادلات تجاری با کشور افغانستان را از دیگر اولویت های کاری این نمایندگی دانست و تصریح کرد: توسعه ارتباطات فرهنگی و آموزشی باتوجه به ظرفیت های آموزشی ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در استان وجود دارد از دیگر مواردی است که انتظار می رود اقدام جدی در این رابطه صورت گیرد.
مقام عالی دولت در استان، به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان اشاره کرد و افزود: با توجه به این مشترکات و پیشینه ارتباطی که وجود دارد باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن در حوزه ی توسعه ردابط فرهنگی و اقتصادی در زمینه های معدنی، صنعتی و کشاورزی استفاده شود.

 رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی منصوب شد

 پس از گذشت یکسال از تعطیلی نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی با پیگیری های استاندار جدید استان امروز «محمد عجم» به عنوان رئیس نمایندگی این مجموعه در استان معرفی شد.

 دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی از حدود یکسال گذشته با اتمام ماموریت محمد فیاضی این مجموعه در استان فاقد سرپرست بود و عملا فعالیتی انجام نمی شد که با پیگیری استاندار جدید خراسان جنوبی امروز مدیر این مجموعه در استان معارفه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی ظهر پنج شنبه در مراسم معارفه « محمد عجم» به عنوان رئیس جدید نمایندگی وزارت خارجه در استان اظهارامیدواری کرد: با از سرگیری فعالیت این مجموعه در استان امیدواریم شاهد رونق مراودات مرزی و توسعه صادرات باشیم.

مشیر الحق عابدی استفاده از ظرفیت دیپلماتیک نمایندگی وزارت امور خارجه  را ظرفیتی برای حل مشکلات حوزه تجارت خارجی دانست و بیان کرد: این استان ظرفیت های زایدی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد که باید معرفی شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی هم در این مراسم اظهارکرد: داشتن ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان ظرفیتی است که باید از آن برای افزایش سطح روابط با این کشور بهره گرفت.

محمد عجم با اشاره به ظرفیت های معدنی،گردشگری و اقتصادی استان بیان کرد: تمام تلاش خود را در این نمایندگی برای معرفی این ظرفیت ها به خارج به کار خواهیم گرفت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی بر توسعه روابط دانشگاهی با افغانستان نیز تاکید کرد و افزود: امیدواریم تعداد بورسه تحصیلی از دانشگاه‌های بیرجند را برای دانشجویان افغان افزایش دهیم چون یک نوع سرمایه گذاری است.

وی با اذعان به اینکه هندوستان ۱۰ هزار دانشجوی افغان بورسیه می کند، بیان داشت: اگر ما برای دانشجوی افغانستان هزینه کنیم حتما جواب می گیریم.

وی با بیان اینکه اراده و جدیت برای توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی وجود دارد، بیان داشت: از ظرفیت سرکنسول افغانستان در مشهد برای توسعه روابط استفاده خواهیم کرد.

عجم بیان داشت: همکاری با سفرا و سرکنسول های دیگر کشورها در دستور کار این نمایندگی است.

 

عجم دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه کازابلانکا، فوق لیسانس علوم سیاسی، فوق لیسانس حقوق بین الملل و لیسانس علوم سیاسی است.

عضویت در هیئت علمی تمام وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی (آزاد مشهد)، کاردار  ایران در ماپوتو ، کاردار جمهوری اسلامی ایران در موزامبیک، رایزن مطالعاتی و حقوقی سفارت ایران در هند، نماینده ایران در سازمان آلکو و معاونت دفتر پیگیری وزیر امورخارجه، بخشی از سوابق کاری وی است.

سفر دانشجویان آلمانی به خراسان جنوبی

بیابان جهانی لوت، باغ جهانی اکبریه و ژئوپارک طبس دانشجویان آلمانی را به استان کشاند.

معاون گردشگریسفر دانشجویان آلمانی برای بازدید از ظرفیتهای جهانی خراسان جنوبیاداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت:  ۱۸ گردشگر آلمانی که دانشجویان رشته جغرافیا هستند، با هدف بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی خراسان جنوبی بویژه باغ و عمارت جهانی اکبریه، بیابان جهانی لوت و ژئوپارک طبس به استان سفر کردند.

عربی افزود: این گردشگران در طول ۵ روز اقامت خود علاوه بر مکان های ذکر شده از جاذبه های تاریخی شهرستانهای خوسف و سربیشه نیز بازدید خواهند کرد.
وی به علاقه این گردشگران برای اقامت و شب مانی در اقامتگاه های بوم گردی استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از گردشگران خارجی تمایل دارند با زندگی اصیل و غذاهای سنتی استان از طریق اقامتگاه های بوم گردی آشنا شوند .

 

 

 

استاندار از مرکز جامع توانبخشی سالمندان استان بازدید کرد
استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز و همزمان با میلاد باسعات حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت زن و مقام مادر، از مرکز جامع توانبخشی سالمندان بیرجند(بخش بانوان) بازدید کرد و ضمن تبریک این روز به بانوان سالمند و نیز کارکنان این مرکز، با آن ها دیدار و گفتگو کرد و با اهدای گل این عزیزان را مورد تفقد قرار داد.
همچنین محمد صادق معتمدیان، با حضور در محل کار بانوان شاغل در استانداری خراسان جنوبی این روز را با اهدای گل به آنان تبریک گفت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*