مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: آموزش و پرورش باید به دور از سیاست گرایی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه باید روحیه انتقاد پذیری خود را بالا ببریم گفت: آموزش و پرورش یک فضای تربیتی است و باید به دور از سیاست گرایی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: آموزش و پرورش باید به دور از سیاست گرایی باشد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و  پرورش بیرجند با بیان اینکه معلمان سفیران هدایت هستند اظهار داشت: جامعه هدف ما دانش اموزان هستند که به عنوان یک امانت به ما سپرده شده‌اند.

وی بیان کرد: باید دانش‌آموزانی سختکوش تربیت کنیم تا در آینده شاهد مدیران قانونمند و تلاشگر باشیم و نسلی را که تربیت می‌کنیم باید متخصص و متعهد باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری وظیفه ما نیست و باید به دور از سیاست و در کنار هم کار کنیم.

واقعی با بیان اینکه جامعه به نوع نگاه و قلم ما نگاه می‌کند و باید روحیه انتقادپذیری را در خود تقویت کنیم افزود: اگر بخواهیم در هر جامعه‌ای تغییر و توسعه داشته باشیم باید به معلمان و آموزش پرورش توجه کنیم.

وی تصریح کرد در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش به عنوان یک اصل شناخته می‌شود و معلمان موتور متحرک جامعه‌اند چون اصل تغییر و توسعه را بر دوش می‌کشند که نیاز به توجه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید عامل به گفته‌های خود باشند تا بتوانند به دل دانش آموزان رسوخ کنند و آنگاه جامعه‌ای پویا و بدون حواشی خواهیم داشت افزود: هنگامی که مدیری حکم ابلاغ به او داده می‌شود در مدرسه نقش اولیه را دارد و باید تلاش کند به اهداف سند تحول بنیادین برسیم.

واقعی با بیان اینکه انتقاد سازنده بسیار کارایی دارد و نباید تخریب شود افزود: با توجه به سند تحول بنیادین باید دانش‌آموز تراز اول انقلاب تربیت شود در این زمینه باید تلاش جهادی و شبانه روزی داشته باشیم و فضای آموزش  وپرورش یک فضای تربیتی است و باید به دور از سیاست گرایی باشد.

بیشتر بخوانید

فرماندار بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه برای توسعه فیزیکی فضاها و کلاس‌های درس از سالهای قبل اقدامات خوبی انجام شده اما باز هم باید تلاش کنیم افزود: معلمان سردمداران توسعه‌اند و جایگاه معلم در کلام امام علی(ع) که “هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است” آشکار است.

ناصری افزود: کار مدیریت در حوزه آموزش و پرورش علیرغم جاذبه‌ها و شیرینی‌ها کار دقیقی است چراکه کار با افراد صاحب اندیشه و برآوردن نیازهای آنان، کار بسیار پیچیده و سختی است.

همچنین محمدرضا ضیایی در این جلسه  اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی در بیرجند از مهمترین مشکلات پیش روی بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته پنج پروژه به بهره‌برداری رسید و ۱۰ پروژه دیگر نیز عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۸ ماهه مدرسه اوتیسم برای نخستین بار در بیرجند و دو مرکز اختلالات یادگیری در سطح استان تاسیس شد افزود: امروز جامعه نیازمند حضور جوانان است چون جوانان خلاق‌اند و اگر از این توان استفاده شود بدون شک ارتقای آموزشی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سابق آموزش و پرورش بیرجند گفت: برپایی ۱۰۰ دوره آموزشی رایگان با ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش، تعمیر و بازسازسی ۵۰ مدرسه و اخذ مجوز تجاری سازی ۲۰ مدرسه از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

رئیس جدید آموزش و پرورش بیرجند نیز حفظ کرامت انسانی و افزایش تکریم ارباب رجوع را مهم‌ترین برنامه کاری خود عنوان کرد و گفت: برای تقویت نشاط در مدارس تلاش می‌شود تا نشاط جامعه پویا را شاهد باشیم.

یکه‌خانی افزود: انتظار می‌رود جامعه فرهنگی با راهکارهای خلاقانه روند مدیریتی را برای بهبود شرایط جامعه بهبود بخشند و باید روحیه امید، ولایت مداری و دین باوری را در آینده سازان کشور تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: حضور چشمگیر مردم در سالگرد بلوغ انقلاب اسلامی بیانگر موفقیت در عرصه‌های مختلف است.

در این مراسم محمدحسین یکه‌خانی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی و از خدمات محمدرضا ضیائی مدیر پیشین این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*