آخرین خبر :

خراسان جنوبی در مسابقات کاراته بانوان کشور سوم شد/ قفل بر در خانه کاراته

امروز خراسان جنوبی- قاسمی
رئیس هیئت کاراته استان گفت: در حالی که خراسان جنوبی روز جمعه ۲۶ بهمن ماه میزبان مسابقات کشوری کاراته بانوان و همچنین مسابقات شرق کشور آقایان بود و نیاز به آمادگی و تمرین مستمر برای کاراته کاها وجود داشت، در چند روز اخیر و در اقدامی مشکوک با دستور اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند خانه کاراته این شهر تعطیل شد. احمدی پیما تصریح کرد: با وجود اینکه این سالن ورزشی به نام خانه کاراته نامگذاری شده است ولی در طول سال های اخیر هر از چندگاهی توسط افراد مختلف درب آن بر روی ورزشکاران این رشته بسته می شد که در آخرین مورد آن هفته گذشته و از سوی اداره ورزش و جوانان بیرجند، درب آن قفل گردید! وی خاطر نشان کرد: این سالن به رغم وعده های مدیرکل ورزش جوانان استان، تاکنون در اختیار هیئت کاراته شهرستان قرار نگرفته و همچنان به بخش خصوصی واگذار شده است که این موضوع باعث شده در سال های اخیر ساماندهی و تجهیز آن نیز برای هیئت کاراته میسر نباشد. به گفتۀ وی این سالن روزانه پذیرای بیش از صد ورزشکار است که به تمرین و پرورش روح و جسم خود می پردازند و این موضوع با توجه به معضلات اجتماعی، وجود برخی تفریحات ناسالم، تهاجم فرهنگی و… بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست و به جای سنگ اندازی در مسیر توسعه و جذب افراد به ورزش، باید در مسیر فراهم نمودن بسترهای بیشتر و مناسب تر ورزشی گام برداشت.
بعد از مسابقات پای حساب و کتاب می رفتید
رئیس هیئت کاراته استان درخواست کرد تا مسئولی که بدون حکم قضایی و صرفا به بهانه عدم پرداخت اجاره اقدام به تعطیلی این خانه نموده است، جوابگو باشد. احمدی پیما افزود: گویا برای این افراد صرفا درآمد بخش خصوصی اهمیت دارد و به عواقب این کار نیندیشیده اند. به گفتۀ وی هر دلیلی که وجود داشته باشد نباید درب یک سالن که برای مردم ساخته شده است بسته شود چرا که بسترساز معضلات بعدی می باشد. وی تأکید کرد: حتی اگر می خواستند چنین کاری انجام دهند نباید در زمان برگزاری مسابقات کشوری می بود و بعد باید پای حساب و کتاب می رفتند.
مقام سوم کشوری بانوان از آن خراسان جنوبی شد
رئیس هیئت کاراته استان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور به میزبانی بیرجند، گفت: در این مسابقات توانستیم مقام سوم را از آن خود کنیم. احمدی پیما تصریح کرد: در این مسابقات ۳۰۰ کاراته کا در ۱۴ تیم و ۷ سبک کشوری در تمام رده های سنی حضور داشتند که از استان های تهران، البرز، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی بودند. وی افزود: در این مسابقات ۳ نفر از اعضای تیم ملی بانوان در این مسابقات حضور داشتند و سطح بالایی از مسابقات را شاهد بودیم و تهران و خراسان رضوری مقام های اول و دوم را به دست آوردند. به گفتۀ وی مسابقات شرق کشور آقایان نیز در خوسف با حضور حدود ۱۷۰ نفر برگزار شد که بیرجند مقام اول را کسب کرد. احمدی پیما به برگزاری استاژ فنی نیز اشاره کرد و گفت: این استاژ نیز در خوسف بود که با حضور ۱۸۰ نفر از شرق کشور و نایب رئیس فدراسیون کاراته برگزار شد.
باید مانع بی نظمی باشیم
در راستای توضیح در خصوص دلیل بستن درب خانه کاراته و دیگر مسائل مطرح شده با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند تماسی داشتیم که وی گفت: هم اکنون با حضور رئیس هیئت شهرستان بیرجند این موضوع در دست بررسی و انجام است. بازیار با اشاره به اینکه بر اساس قوانین باید مانع بی نظمی ها باشیم، از پاسخ به باقی سوالات خودداری کرد و افزود: موضوع در حال رفع و حل شدن است. وی تأکید کرد: بهتر است این مسائل در چارچوب اداری حل شود و همه باید در برابر قوانین حاکم مطیع باشند و در جهت اعتلای ورزش گام بردارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*