چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی برگزار شد

چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی برگزار شد

چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با دستور کار مدیریت سبک زندگی،امنیت فرهنگی و تدوین سند توسعه قرآنی در محل دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در شورای فرهنگ عمومی، مشکلات موجود در جامعه را ناشی از بی برنامگی دانست و گفت: هر استان شرایط خاص خود را دارد و مسئولان باید در امور مدیریتی این مهم را مد نظر داشته باشند.

آیت ا.. عبادی، در خصوص الزام رعایت برخی شئونات فرهنگی در تورهای گردشگری که به استان وارد می شوند، گفت: فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد تا شاهد کمترین مشکلات در این زمینه باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و استان را در فرهنگ دانست و افزود: در هر کاری تخصص جزو ضروریات است؛ اما شرط موفقیت این است که آن موضوع براساس راه حل فرهنگی پیش برود و تمام مشکلات کشور باید از طریق فرهنگ حل شود.

استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه با تاکید بر پرهیز از رفتار سلیقه ای در توسعه مباحث فرهنگی گفت: خراسان جنوبی از پیشینه فرهنگی بسیار غنی برخوردار است که باید به حوزه گردشگری منتقل شود.

اعتمدیان افزود: در توسعه همه جانبه باید ارزش های دینی مد نظر باشد و یکی از مهمترین وظایف ما معرفی امکانات و استعدادهای خراسان جنوبی به سایر استانهای کشور است.

 

مقام عالی دولت در استان،با بیان اینکه همه فعالیت ها ما در زمینه توسعه استان باید پیوست فرهنگی داشته باشد،تصریح کرد:در بحث معرفی استان ظرفیت های فراوانی است که مغفول مانده پس وظیفه تک تک ماست که تلاش کنیم و لازم است مشکلات و مسائل  فرهنگی پیرامون این امر در این شورا  به طور مفصل کارشناسی و جهت تحقق،تصمیم گیری درست در این زمینه انجام شود.

ناصر نبی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در ابتدای این جلسه  ارتقاء و بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی استان را هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی دانست و تصریح کرد: تمام موضوعات مطرح شده در شوراهای فرهنگ عمومی استان قبل از ارائه،در جلسات متعدد شورای علمی و مشورتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این جلسه همچنین مباحث چون استفاده از کالای ایرانی، گردشگری ، توسعه اشتغال خانگی و ترویج فرهنگ قناعت و راهکارهای مدیریت جامعه به سبک اسلامی مطرح شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*