آخرین خبر :

چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

با حضور رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور

خانه ورزش روستای چهکند بیرجند افتتاح شد

خانه ورزش روستایی روستای چهکند بیرجند افتتاح شد

در دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور خانه ورزش روستایی روستای چهکند بیرجند افتتاح شد.

 خانه ورزش روستایی روستای چهکند ۲۴۵ امین خانه ورزش روستایی استان می باشد که با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیون ریال به بهره بردای رسید و به امکانات ورزشی از قبیل میز تنیس روی میز، دارت، فوتبال دستی و تاتامی تجهیز می باشد.

همایش پیاده روی در زیرکوه برگزار شد

همزمان با آغاز دهه پرخیر و برکت دهه فجر همایش بزرگ پیاده روی عمومی در شهر حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه با استقبال و حضور پرشور مردم مرزنشین و انقلابی برگزار شد.

در این همایش پیاده روی که با حضور مسئولین، مردم ولایت مدار مرزنشین زیرکوهی، ورزشکاران، هیات های ورزشی و سازمانهای مردم نهاد برگزار شد تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.
در این همایش یک دستگاه دوچرخه و ۱۰ عدد کارت هدیه از طرف اداره ورزش و جوانان، هیات همگانی زیرکوه و فرمانداری شهرستان تهیه و به شرکت کنندگان به قید قرعه اهدا گردید.

بیرجند قهرمان فوتسال دسته یک خراسان جنوبی شد

تیم فوتسال پیشگامان بیرجند با پیروزی ۸ بر ۴ در مقابل تیم رویال هلدینگ سرایان بر سکوی نخست لیگ دسته یک فوتسال استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

پس از این تیم رویال هلدینگ دوم و تیم های زغالسنگ پروده طبس و شهید ناصری بیرجند مشترکا سوم شدند.

گفتنی است آرش محمودی از تیم پیشگامان بیرجند با ۱۸ گل زده بعنوان آقای گل مسابقات معرفی شد.

در این مسابقات ۸ تیم از شهرستان های طبس، سرایان، فردوس، درمیان، بشرویه و بیرجند باهم رقابت کردند.

 

 

 

 

بانوی موتورسوار خراسان جنوبی نایب قهرمان کشور شد

هانیه شکیبی از خراسان جنوبی در کلاس ۲۵۰سی سی آماتور بر سکوی دوم مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور ایستاد و به مسابقات حرفه ای بانوان راه یافت.

همچنین آوا صالحی دیگر موتورسوار استان در کلاس ۱۵۰سی سی آماتور در رده چهارم قرار گرافت.

سومین دوره مسابقات موتورکراس بانوان قهرمانی کشور در کلاس های ۶۵ ، ۱۵۰، ۲۵۰ سی سی  ١٢ بهمن در پیست موتور کراس مجموعه ورزشی آزادی تهران  برگزار شد.

 

 

 

 

تیم هندبال طبس در جمع هشت تیم برتر لیگ دسته یک هندبال

تیم هندبال زغال سنگ طبس در جمع هشت تیم برتر لیگ دسته یک هندبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، تیم هندبال شرکت زغال سنگ پروده طبس در آخرین هفته از دور گروهی رقابتهای لیگ یک کشور میزبان نماینده خمینی شهر اصفهان بود که توانست با نتیجه ۳۶ بر ۲۵ مهمان خود را شکست دهد و به دور نهایی مسابقات صعود کند.

تیم هندبال زغال سنگ طبس با این برد در جمع هشت تیم برتر لیگ دسته یک هندبال کشور قرار گرفت.

 

 

خوسف قهرمان جشنواره فرهنگی ورزشی زنان عشایر خراسان جنوبی شد

جشنواره فرهنگی ورزشی زنان عشایر خراسان جنوبی برگزار شد

اولین جشنواره فرهنگی ورزشی زنان عشایر خراسان جنوبی با قهرمانی تیم شهرستان خوسف به پایان رسید.

این جشنواره ۱۵۰ نفر از زنان عشایر شهرستان های نهبندان، بیرجند، خوسف، قاینات، بشرویه، سرایان و سربیشه  در بخش های هفت سنگ، دال پلان، لالایی مادربزرگ ها، ارائه صنایع دستی و پخت غذای محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
این جشنواره که در روستای چاهداشی نهبندان برگزار شد در پایان و در مجموع آیتم ها به ترتیب شهرستان های خوسف، سرایان و نهبندان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
اجرای بازی های بومی محلی، برپایی سیاه چادر، پخت نان، طبخ آش، شترسواری و عرضه لبنیات تولیدی عشایر از دیگر برنامه هایی بود که در این جشنواره اجرا شد.
در حاشیه این جشنواره مسابقات شترسواری برای مردان نیز برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*