چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

نفرات برتر مسابقات تنیس خاکی  بیرجند مشخص شدند

مسابقات تنیس جام آدینه استان در سطح آزاد اقایان در محل زمینهای هیات تنیس شهرستان بیرجند برگزار شد. در پایان رقابت ها  امیر زربان عنوان نخست را کسب کرد و مجتبی سیروسی نایب قهرمان شد و آقایان حسن خسروی و معین کریم پور مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

 

مسابقات دارت  کشور با نایب قهرمانی نماینده خراسان جنوبی پایان یافت

مرحله پلی آف مسابقات دارت رنکینگ مناطق ۶ گانه کشور به میزبانی کرج برگزار و با نایب قهرمانی نماینده خراسان جنوبی در بخش مردان پایان یافت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی در این رقابتها که در سالن دارت مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار شد مهدی وکیل زاده پس از نماینده خراسان رضوی به مقام دوم این مسابقات دست یافت  و جواز حضور در لیگ برتر دارت کشور را بدست  آورد.
نفرات برتر مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان کشور در بیرجند مشخص شدند
پرونده مسابقات کشتی فرنگی گروه(ج) نوجوانان کشور با نایب قهرمانی خراسان‌جنوبی به میزبانی بیرجند بسته شد.

در این مسابقات ۹۷ فرنگی‌کار از ۹ استان کشور طی هفت دور با انجام ۲۱۵ کشتی در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فرنگی‌کاران ایلام بر سکوی قهرمانی مسابقات کشتی نوجوانان گروه(ج) کشور ایستادند، خراسان‌جنوبی در جایگاه نایب‌قهرمانی رقابت‌ها قرار گرفت، چهارمحال و بختیاری سوم شد و آذربایجان غربی مقام چهارم رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم این رویداد ورزشی محمدامین روشنی از خراسان‌شمالی، امید خمیس‌زاده از خراسان‌جنوبی و هادی سلیمی از بوشهر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مرتضی نصیری از چهارمحال و بختیاری برسکوی قهرمانی وزن ۴۸ کیلوگرم رقابت‌ها ایستاد، مهدی کمالی از خراسان‌جنوبی نایب‌قهرمان شد و حمید یحیایی از بوشهر به مقام سوم رسید.

در وزن ۵۱ کیلوگرم مسابقات محمدمهدی شکوری از خراسان‌شمالی، مهدی محمدنژاد از بوشهر و محمد شیرمحمدی از چهارمحال وبختیاری مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند، “امیرحسین حسینی و عادل حسین آبادی از خراسان‌جنوبی به ترتیب رتبه‌های ششم و دهم رقابت‌ها را به‌دست آوردند.

«پوریا فرهادی از خراسان‌جنوبی» بر سکوی قهرمانی وزن ۵۵ کیلوگرم مسابقات قرار گرفت، معین محمدی از خراسان‌شمالی و علی توکلی‌نیا از آذربایجان شرقی رتبه‌ها دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و «محمدرضا حبیبی از خراسان‌جنوبی» نهم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم وحید شادکام از خراسان‌شمالی، امیرحسین اله‌ویردی از قزوین و فراز علوی از آذربایجان شرقی حائز مقام‌های اول تا سوم شدند و “هاشم زنگویی” از خراسان‌جنوبی به مقام پنجم رقابت‌ها دست‌یافت.

«شهاب عالی‌وند» از خراسان‌جنوبی در جایگاه نخست وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات قرار گرفت، شهاب حسینی از چهار محال‌وبختیاری رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم رقابت‌ها نیما پاشایی از آذربایجان‌غربی، سامان خدری از بوشهر و غلامرضا حیدریان از ایلام حائز مقام‌های اول تا سوم شدند و «سجاد ابراهیمی» از خراسان‌جنوبی به مقام چهارم رسید.

محمد صادقی از آذربایجان‌غربی در وزن ۸۰ کیلوگرم مسابقات قهرمان شد، محمدرضا نصیری از قزوین و نیما کرمی از ایلام مقام دوم و سوم را از آن خود کردند و «میلاد قربانی از خراسان‌جنوبی» رتبه هفتم رقابت‌ها را بدست آورد.

در وزن ۹۲ رامین کریمی از آذربایجان‌شرقی، امین اسیوند از چهارمحال‌وبختیاری و حسن معصومی از بوشهر رتبه‌های اول و سوم را کسب کردند و «حسین دلاوری» از خراسان‌جنوبی پنجم شد.

امیررضا مقدمی از آذربایجان‌شرقی بر سکوی قهرمانی وزن ۱۱۰ کیلوگرم مسابقات ایستاد، «محمدرضا دریس» از خراسان‌جنوبی نایب‌قهرمان شد و امیرحسین پورقاسم از چهارمحال‌وبختیاری به مقام سوم دست یافت.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان گروه(ج) قهرمانی کشور در غیاب مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی برگزار و از برترین‌های رقابت‌ها با حکم، مدال و کاپ قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است؛ فرنگی‌کاران خراسان‌جنوبی با کسب ۲ مدال طلای اوزان (۵۵ و ۶۵) کیلوگرم، ۳ نشان نقره (۴۵، ۴۸، ۱۱۰) کیلوگرم، رتبه چهارم وزن ۷۱ کیلوگرم، مقام پنجم اوزان( ۶۰،۹۲) کیلوگرم و جایگاه‌های ششم، نهم و دهم اوزان دیگر کاپ دوم تیمی این رویداد ورزش ملی را در بیرجند نگه داشت گرچه تعدادی از کشتی‌گیران سایر استان‌های کشور بنام استان روی تشک رفتند و مابقی فرنگی‌کاران فقط از شهرستان بیرجند بودند و سایر مناطق خراسان‌جنوبی نماینده‌ای نداشتند.

 

 

 

کاراته کاران خراسان جنوبی دو مدال طلای کشور را بدست آوردند

رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی گفت: تیم کاراته خراسان جنوبی در رقابت‌های سبک ساکاماتو کشور که چهارم تا پنجم بهمن ماه جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، موفق به کسب دو نشان طلا شد.

احمدی پیما افزود: شاهرخ حسینی در رده سنی پیشکسوتان و علی حسینی در رده سنی بزرگسالان موفق به کسب نشان طلای این مسابقات شدند.

 

 

 

کوهنوردان بیرجند به قله سیاه لوک و شیرباد صعود کردند

صعود زمستانه کوهنوردان بیرجندی به قله سیاه لوک و شیرباد استان خراسان رضوی بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد

در این کوهنوردی رمضانی فرد ، جلالی خواه ، اخوت و فراش موفق به صعود این دو قله به ارتفاع ۳۰۵۰ و ۳۳۱۶ متر شدند.

 

 

 

مربی کاراته خراسان جنوبی سرمربی تیم ملی شد 
مربی کاراته خراسان جنوبی، به عنوان سرمربی تیم منتخب نوجوانان سبک کیوکوشین ساکاموتوی کشور انتخاب شد.
طی حکمی از سوی رییس سبک کیوکوشین ساکاموتوی کشور ، سید شاهرخ حسینی از مربیان کاراته خراسان جنوبی به عنوان سرمربی تیم منتخب نوجوانان این سبک انتخاب شد.
همچنین وی در انتصابی دیگری به عضویت کمیته آزمون سبک کیوکوشین ساکاموتوی کشور درآمد.

 

 

بازیهای روستایی و بومی محلی خراسان جنوبی برگزار شد

سومین دوره مسابقات بازی های روستایی و بومی محلی منتخبین خانه های ورزش روستایی خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شهر خضری دشت بیاض شهرستان قائنات برگزار شد.
این رقابت ها با شرکت ۶۰۰ ورزشکار از ۱۱شهرستان در ۴ سالن ورزشی و یک زمین چمن مصنوعی در ۱۴ رشته ورزشی انفرادی و گروهی از جمله هفت سنگ مهارتی،چوبکشی، دوومیدانی،طناب کشی،فوتبال و والیبال در دو بخش آقایان وبانوان برگزار شد.
مراسم اختتامیه این بازی ها در سالن غدیر و با حضور مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان استان،کلهر رئیس دپارتمان بازی های بومی محلی فدراسیون کشور، کریمی فرماندار قائنات،شفیعی رئیس هیأت بازی های روستایی و بازی های بومی محلی استان و جمعی از مدیران ادارات شهرستان و مسئولین شهر خضری دشت بیاض انجام شد.
در این مسابقات دربخش آقایان در رشته مینی فوتبال خضری دشت بیاض،طبس و نهبندان اول تا سوم شدند و در رشته والیبال سرایان،قائنات و بیرجند مقام های برتر را کسب کردند و در رشته طناب کشی نیز خوسف،خضری وفردوس اول تا سوم شدند و  در رشته هفت سنگ مهارتی بیرجند،خوسف وفردوس مقا مهیا اول تا سوم را بدست آوردند و در رشته چوب کشی۷۰-کیلو خوسف،خضری وسرایان اول تا سوم و در رشته چوب کشی۸۵-کیلو خوسف ،خضری وسرایان اول تا سوم این رشته را بدست آوردند در رشته دو ومیدانی ماده ۲۰۰متر نیز خوسف،زیرکوه ودرمیان در ماده ۵۰۰۰متر درمیان،بیرجند و خضری اول تا سوم شدند.
دربخش بانوان نیز در رشته مینی فوتبال فردوس ،بیرجند وقائنات اول تا سوم شدند و در رشته والیبال سرایان،قائنات و درمیان مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته طناب کشی نیز خضری،سرایان وبیرجند اول تا سوم شدند و در رشته هفت سنگ مهارتی سرایان ،سرایان وخوسف مقامهای برتر را بدست آوردند. در رشته چوب کشی۶۵-کیلو نیز زیرکوه ،خضری و سربیشه اول تا سوم شدند و در رشته چوب کشی۷۵-کیلو سرایان،قائنات وخضری مقامهای نخست را کسب کردند. در رشته دو ومیدانی ماده ۱۰۰متر بیرجند،طبس وخوسف در ماده ۲۰۰۰متر بیرجند،درمیان و طبس اول تا سوم شدند.
گفتنی است در مجموع این مسابقات شهرستان های سرایان،خوسف و بیرجند به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

 

 

طبس میزبان مسابقات شتر سواری کشور 

۹ لغایت ۱۰ اسفند ماه طبس میزبان جشنواره و مسابقات کشوری شتر سواری خواهد بود.
در همین راستا با هدف بررسی شرایط میزبانی مسابقات و جشنواره شتر سواری کشور جلسه ای با حضور برقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان و کلهر رئیس دپارتمان بازیهای سنتی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی کشور در طبس برگزارشد.

در این جلسه مقرر شد با تجمیع امکانات شهرستان طبس و  مجوز فدراسیون مسابقات با دعوت از استانهای مختلف در بخش مرکزی و منطقه محمدیه حلوان با پیش بینی بازی های بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی روستایی و برنامه های فرهنگی و ورزشی برگزار شود. گفتنی است در خلال این رقابتها مسابقات والیبال ساحلی روستایی منطقه شرق کشور نیز برگزار خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*