چند خبر خراسان جنوبی

 

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت:یک عابر پیاده بر اثر برخورد با اتوبوس در جاده دیهوک_ کرمان جان باخت.

سرهنگ رضایی افزود: ساعت ۲ و ۵۵ دقیقه بامداد امروز  بر اثر برخورد اتوبوس با عابر پیاده در کیلومتر ۵۰ مسیر دیهوک _ کرمان متأسفانه عابر پیاده که به علت نقص فنی کامیون خود از خودرو خارج شده بود جان باخت.

 

 

 

 

 

 

گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع برترین های کشور

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) این دانشگاه در آیین پایانی دومین جشنواره ملی جهادگران کشور جزو برترین‌ها معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گروه برتر کشور شد

 رضا قدوسی اظهار داشت: در آئین پایانی دومین جشنواره ملی جهادگران از گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه به سرپرستی جهادگر بسیجی مهدی صدقی به عنوان یکی از برترین گروه های جهادی کشور تجلیل شد.

وی بیان کرد: دومین جشنواره ملی جهادگران به همت مرکز مطالعات و هدایت حرکت‏‌های جهادی و با حمایت مجموعه‏‌ها و دستگاه‏‌های مختلف و با هدف شناخت و قدردانی از گروه‌ها و ایده‌های برتر در حوزه جهادی در تهران برگزار ‌شد.

مدیر امورفرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل گستردگی خدمات در حوزه های عمرانی، بهداشتی، پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی در مناطق محروم استان مثل درمیان  به عنوان یکی از  ۴ گروه برترجهادی درعرصه بهداشت و درمان کشوری وبرترین گروه جهادی دراستان  معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

قدوسی بیان کرد: فعالیت های این گروه جهادی در سالهای اخیر به همت جمعی از دانشجویان بسیجی به طور چشمگیری افزایش داشته و توانسته در عرصه های مختلف خدمات رسانی به مناطق محروم حتی در دورترین روستاهای استان موفق باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:بر اساس ارزیابی رشد سالمندان در استان،خراسان جنوبی جزء ۱۱ استان سالمند کشور است.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:بر اساس ارزیابی رشد سالمندان در استان، خراسان جنوبی جزء ۱۱ استان سالمند کشور است.

وی افزود:جمعیت مردان بالای ۶۰ سال ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر و جمعیت زنان بالای ۶۰ سال نیز ۵۳ هزار و ۳۶۰ نفر است که با این حساب ۱۱/۷۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی سالمند است.

عرب نژاد گفت: مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جمعیت استان خراسان جنوبی ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر است که ۳۸۹ هزار و ۹۱۷ نفر مرد و ۳۷۸ هزار و ۹۸۱ نفر زن هستند که از این تعداد ۹۰ هزار و ۴۸۴ نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته شورای سالمندان خراسان جنوبی به لحاظ عملکرد جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شده است ،افزود: امسال تاکنون دو جلسه از این شورا برگزار شده است که ماحصل آن ۱۷ مصوبه در خصوص سالمندان بود.

وی در خصوص تعداد مراکز شبانه روزی اظهار کرد: در استان تعداد ۶ مرکز در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس به سالمندان خدماتی از قبیل خدمات شبانه روزی، مراقبتی و همچنین پزشکی و توانبخشی به تعداد ۱۴۰ سالمند ارائه می‌دهند.

عرب نژاد همچنین با اشاره به فعالیت مراکز ویزیت در منزل در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و زیرکوه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون این مراکز تعداد ۹۳ نفر سالمند را پوشش داده است که از خدماتی چون پزشکی، پرستاری، توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی و شنوایی سنجی برحسب نیاز بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سالمندان با ارائه درخواست به نزدیکترین اداره بهزیستی محل سکونت در شهرستان‌های مذکور می‌توانند از خدمات ویزیت در منزل بهره‌مند شود.

 

 

رئیس ورزش و جوانان طبس از برگزاری رقابت‌های بومی و محلی استان به میزبانی این شهرستان خبر داد.

قدیمی رئیس ورزش و جوانان شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: برترین‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی در جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی این رشته در شهرستان طبس برای کسب عناوین قهرمانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها از نهم تا دهم اسفند ماه سال جاری در رشته‌های فوتوالی، چوب کشی، وسطی، تیر و کمان سنتی، فوتبال دستی و هفت سنگ برگزار می شود.

قدیمی گفت: این دوره از رقابت‌ها در دو بخش مردان و زنان در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

 

 

 

برای اولین بار در خراسان جنوبی

اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در شهر سه قلعه

اولین بار در خراسان جنوبی، طرح نظام ارجاع الکترونیک با موفقیت در مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه شهرستان سرایان اجرا شد.

 نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت لازم برای اجرای این طرح، با اجرای صحیح آن، می توان طرح پزشک خانواده را به درستی و به طور کامل اجرا کرد.
افشاری با بیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان سرایان اجرا می شود، افزود: این شهرستان ۶ مرکز خدمات جامع سلامت دارد که مرکز خدمات جامع سلامت شهر سه قلعه به عنوان اولین مکان برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان اسفند این طرح در ۵ مرکز دیگر خدمات جامع سلامت سرایان اجرایی خواهد شد، گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک تا پایان سه ماه اول سال آینده  در مراکز خدمات جامع سلامت سایر شهرستانهای استان اجرا خواهد شد.

نماینده ویژه نظام ارجاع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه  این طرح در حال حاضر افراد دارای بیمه روستایی را پوشش می دهد، افزود: در این طرح بیمار با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، به پزشک خانواده مراجعه و در این مرکز کد الکترونیکی ۱۰ رقمی دریافت می کند که تمامی سوابق بیمار در آن درج و در صورت نیاز به متخصص، از همان مکان برای بیمار نوبت مراجعه به متخصص گرفته می شود و پس از ویزیت توسط متخصص، دارو و سوابق بیمار  نیز در کد الکترونیکی بیمار درج میشود تا پزشک خانواده مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت به راحتی در جریان سابقه بیماری فرد قرار گیرد.

افشاری داشتن پرونده الکترونیک برای بیماران، کاهش زمان ویزیت متخصص و مدیریت هزینه های بیماران را از مزایای اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک اعلام کرد و افزود: در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، فرهنگ سازی  صورت گرفته و جامعه پزشکی همکاری لازم را دارند.
وی با اعلام رضایت بخش بودن اجرای طرح و استقرار تیم نظام ارجاع شهرستان در مرکز خدمات جامع سلامت سه قلعه گفت: برای آماده سازی تمام زیرساختهای این طرح در سرایان تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که از سوی معاونت بهداشتی و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأمین اعتبار شده است.

 

 

 

ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی گرامیداشت ۵ اردیبهشت در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه دائمی مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت ( شکست آمریکا در صحرای طبس )  باید در استان ایجادشود.

 حسنی مقدم درجلسه هماهنگی وبرنامه ریزی مراسم باشکوه ۵اردیبهشت سالروز واقعه صحرای طبس افزود: بایستی یک فضای مناسب برای بازدید کنندگان و میهمانان در این منطقه فراهم شود و  به لحاظ بوم گردی و جذب بیشتر سفرای خارجی مورد توجه قرار گیرد.

رونمایی از کتاب ام البنین های خراسان جنوبی

۴۰ مادر و همسر شهید در خراسان جنوبی تجلیل شدند

در همایش تجلیل از مادران شهدای خراسان جنوبی از کتاب “ام البنین‌های استان خراسان جنوبی” رونمایی شد و ۴۰ نفر از مادران و همسران شهدا به مناسبت چهل سالگی انقلاب تجلیل شدند.

 

این کتاب با موضوع شهدای شهرستان بیرجند نوشته خانم تکتم رونمایی از کتاب ام البنین های خراسان جنوبیسالاری است که امروز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در گردهمایی آموزش خانواده با حضور مادران، همسران ودختران شهدا رونمایی شد و قرار است در جلد های بعد برای شهدای سایر شهرستانهای استان هم نوشته شود.

در این مراسم از نویسندگان بیش از ۱۵ عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت هم تجلیل شد.

همچنین مادران، همسران و دختران شهدای شهرستان بیرجند در گردهمایی آموزش خانواده با محورهای دین، خانواده و تربیت کودک شرکت کردند.

حجت الاسلام عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در این گردهمایی گفت: در قرآن کریم آیات زیادی در وصف شهدا ومجاهدان راه حق آمده و ما نیز باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا شفاعت شهدا شامل حالمان شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز گفت: گرچه سالها از دفاع مقدس می گذرد اما جوانان با اخلاص ما در آن دوران درس های زیادی به ما دادند که باید وصیت نامه های شهدا را در زندگی مان عملی کنیم.

سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب وصیت نامه های شهدا راه حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز است.

وی گفت: بر خلاف همه مشکلات و دسیسه های استکبار در ۴۰ سال گذشته در رأس آن آمریکا، مردم پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با اشاره به وصیت قریب به اتفاق همه شهدا در خصوص عمل به توصیه های ولی فقیه گفت: بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخاسته از عمل نکردن به توصیه های ولی فقیه است که مردم و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

 

 

 

خسارت بیش از ۱۳ میلیارد تومانی سیلاب های اخیر

سیلاب های اخیر بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بخشهای مختلف خراسان جنوبی خسارت زد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی میزان خسارت ها در استان نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: بیشترین خسارت ها مربوط به تخریب و آب شستگی ایل راههای عشایری، راههای روستایی، ۶ رشته قنات و مزارع و باغ های استان بوده است.

میرجلیلی با اشاره به آماده باش ۱۲۴ تیم شامل گروههای نجاتگران و امدادگران، راهداران، اورژانس، آتش نشانان و پلیس راه در بهمن ماه در خراسان جنوبی گفت: در این مدت به هزار و ۱۱۷ نفر گرفتار در سیلاب، هزار و ۴۰۰ مسافر، ۲۱۴ خودروی گرفتار و به ۳۷ منزل مسکونی گرفتار در آب کمک شده است.

وی با بیان اینکه مرجع اعلام میزان خسارت های سیلاب تنها مدیریت بحران است، گفت: خسارت های بهمن ماه از سوی ۲۸ گروه  برآورد خسارت استان انجام شده و بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و دقیق، همکاری مردم و آماده باش گروههای امدادی سبب کاهش چشمگیر خسارت ها در خراسان جنوبی شده است، افزود: متاسفانه به دلیل بی احتیاطی در سیلاب های اخیر ۳ نفر از هم استانی ها جان خود را از دست دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*