چند خبر از شهرستانهای خراسان جنوبی

در سفر معاون وزیر

اختصاص ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرستان نهبندان

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بازدید از روند احداث کارخانه سنگ بری نخل کویر نهبندان که بعد از ۴۰ درصد پیشرفت کاری سالهاست نیمه کاره رها شده است، ۲ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اختصاص داد.

کبیری همچنین به شرکت تعاونی مهر ماندگار و برک بافی نهبندان ۱۰۰ میلیون اختصاص داد.

 

 

آغاز اکران فیلمهای جشنواره فیلم فجر در بیرجند

اکران فیلمهای جشنواره کشوری فیلم فجر،  همزمان با سراسر کشور در بیرجند  آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در این جشنواره قرار است تا ۱۸ بهمن ۱۶ فیلم سینمایی در سینما بهمن بیرجند اکران شود.
نبی زاده افزود: از این تعداد فیلم، ۵ فیلم در بخش کودکان و ۱۱ فیلم بخش مسابقه اکران می شود.
وی گفت: فیلمهای بخش کودکان از شنبه ۱۳ بهمن تا چهارشنبه ۱۷ بهمن صبحها برای دانش آموزان مناطق محروم رایگان اکران می شود.
فیلمهای بخش مسابقه نیز با موضوعات کمدی، اجتماعی و دفاع مقدس  تا ۱۸ بهمن، عصرها در ۴ سانس  در سینما بهمن بیرجند به نمایش گذاشته می شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صنایع دستی خرد خراسان جنوبی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه برای اختصاص تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی صندوق خرد زنان روستای تاجمیر سربیشه قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارگاههای اختصاص 100 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای بانوان عروسک ساز تاجمیرتولید صنایع دستی خرد زنان متعلق به شرکت تعاونی الغدیر در روستای تاجمیر گفت: شرکت تعاونی الغدیر سربیشه که متشکل از بانوان عروسک ساز سربیشه ای است یک الگوی موفق در زمینه تعاونی هاست و مسئولان باید برای پایداری این کارگاهها از آن حمایت کنند.

کبیری همچنین در بازدید از سوله نیمه کاره بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی تعاونی الغدیر که با مشکل سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی برای شروع فعالیت خود مواجه است نیز قول پیگیری تأمین نقدینگی این واحد را داد.

این مرکز فرآوری که تاکنون مبلغ حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شده برای شروع فعالیت به مبلغ سرمایه در گردش حدود یک میلیارد تومانی نیازمند است .

مشکل کمبود نقدینگی شرکت های تعاونی، معافیت مالیاتی شرکت‌های تعاونی مرزنشین، ارتقای نمایندگی تامین اجتماعی شهرستان به اداره از جمله مشکلات مطرح شده در سفر معاون وزیر به این شهرستان بود که قول پیگیری آنها داده شد.

 

 

 

۱۰۲ طرح عمرانی در قاینات بهره برداری می شود

 فرماندار قاینات گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری از ۱۰۲ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا محمد کریمی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در بخش های کشاورزی، حمل و نقل، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و آبرسانی اجرا و تکمیل شده است.
وی با اشاره به بهره مندی ۶۹ هزار خانوار شهری و روستایی از مزایای طرح های افتتاحی دهه فجر گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۸۳ شغل پایدار در شهرستان قاینات ایجاد می شود.
فرماندار قاینات اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی سه طرح عمرانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر آغاز می شود که یکهزار و ۱۹۲ خانوار از مزایای آنها بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری پنج نشست هماهنگی برای اجرای برنامه های دهه فجر گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بیش از یکهزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، روشنگری و بصیرت افزایی در شهرستان قاینات برگزار می شود.
کریمی افزود: نواختن زنگ انقلاب، برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، اعزام تیم های پزشکی و ویزیت رایگان در مناطق محروم، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی شب شعر و خاطره از مهمترین برنامه های فرهنگی در این ایام است.
فرماندار قاینات به تلاش دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در مردم اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با جنگ روانی و گسترده به دنبال تحریف انقلاب، ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و ایجاد تقابل بین مردم، دولت و نظام است.

 

 

 

همزمان با دهه فجر

۵۶ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۶ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در عرصه های منابع طبیعی استان به بهره برداری می رسد.

علیرضا نصرآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها شامل طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، طرح های جامع مقابله با بیابانزایی، عملیات توسعه جنگل با نهال و عملیات کشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچوبی است.
وی با بیان اینکه اعتبار مصوب این پروژه ها از سرفصل های ملی و استانی تامین شده است اظهار داشت: سرمایه گذاری ملی این طرح ها از اعتبارات ۹۷-۹۶ مبلغ ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اعتبار استانی ۴۴۰ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تاکید کرد: بیشتر این طرح ها اثربخشی قابل قبولی برای احیای قنوات، افزایش منابع آبی سفره های زیرزمینی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها در بر خواهد داشت.
وی گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری بر داشته های آبی منطقه نقش مستقیم دارد و بهره برداری از این طرح ها امید به زندگی را برای اهالی روستاهایی که طرح در آنها اجرا شده است، افزایش می دهد.

 

 

معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از سیل خراسان جنوبی ابلاغ شد
بیجاری با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از سیل کشاورزان خراسان جنوبی ابلاغ شده، گفت: کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «هادی بیجاری» امروز (۱۱ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در مرحله نخست ۱۱۸ میلیارد تومان بوده، اظهار کرد: این تسهیلات در قالب طرح های سرمایه ای و سرمایه در گردش در مناطق روستایی و عشایری پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: نرخ سود کارمزد در مناطق مرزی روستایی و عشایری ۴ درصد و مناطق غیرمرزی روستایی و عشایری ۶ درصد محاسبه می شود.

بیجاری گفت: در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های کشاورزی استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۰ طرح آماده در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار در سیستم بانکی استان وجود دارد که در انتظار ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بحث خسارت سیل به استان ابلاغ شده که توزیع شهرستانی شده است، عنوان کرد: کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیل می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

بیجاری با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت اقساط ۵ ساله است، ادامه داد: برای هر هکتار زمین سه میلیون تومان  تسهیلات در نظر گرفته شده است.

تحقق ۸۰ درصدی تعهد اشتغال بخش کشاورزی استان

وی بیان داشت: همچنین تاکنون ۳۸۳ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی ابلاغ شده که تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان سال مابقی پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در امسال میزان اشتغال پیش بینی شده در بخش کشاورزی استان ۹۵۰ نفر بوه، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از تعهد اشتغال جهاد کشاورزی استان در سال جاری محقق شده است.

 

 

در همایش فناوری هوا فضا و تجاری سازی در فردوس مطرح شد؛

دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت ماهواره پیشرفته ظفر

رئیس سازمان فضایی ایران: دانشگاه علم و صنعت تهران در حال ساخت ماهواره‌ای پیشرفته‌تر از گذشته است

دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت ماهواره ای پیشرفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مرتضی براری در همایش فناوری هواـ فضا و تجاری سازی در فردوس افزود: دانشگاه علم و صنعت در حال ساخت ماهواره‌ ی ظفر است که قرار است سال آینده پرتاب شود و قدرت تفکیک تصویری ماهواره ۲۰ برابر، وزن ماهواره دو برابر و مدار ماهواره دو و نیم برابر نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: سند توسعه هوا و فضا از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی از دهه شصت، دانشگاه‌های ما در عرصه فضایی ورود پیدا کرده اند و با پیشرفت روز افزون در این عرصه، توانستیم در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ماهواره امید را در مدار قرار دهیم.
مرتضی براری افزود: کشور ایران در بین ۱۱ کشور صاحب چرخه کامل فناوری فضایی در ردیف نهم قرار دارد و توانسته است با توان بومی دانشمندان ایرانی و در ۶ حوزه استراتژیک این چرخه شامل طراحی و ساخت ماهواره، ماهواره بر، ایستگاه پرتاب، ایستگاه کنترل، ایستگاه دریافت داده‌ها و قدرت تحلیل و پردازش داده‌های ماهواره ای، به این دانش دست پیدا کند.
وی زیرساخت فضایی را زیرساخت استراتژیک و زیربنایی دانست و گفت: اقتدار علمی ایجاد شده در حوزه فضا می‌تواند به اقتدار اقتصادی تبدیل شود و باید تلاش کنیم که صنعت فضایی در کشور نهادینه شود.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: تلاش ما این است که تصدی گری دولت در بخش فضایی را به حداقل برسانیم و عرصه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم.
براری گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های فضایی، وابستگی صد در صد توسعه فضایی کشور به منابع دولتی است که در این ارتباط باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.
وی افزود: آمادگی داریم که سهم خراسان جنوبی و شهرستان فردوس را در برنامه توسعه فضایی کشور ارتقا دهیم و از این فناوری در توسعه رفاه اجتماعی استان و شهرستان بهره ببریم.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی مملو از ذخایر معدنی است، یادآور شد: با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای می‌توان از این ذخایر به بهترین نحو استفاده کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*