وزیر اطلاعات در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ماه در بیرجند : انقلاب اسلامی ایران ثمره نهضت فاطمی است

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با ۲۲ بهمن ماه روز گذشته در سراسر استان و از جمله در بیرجند با حضور گسترده مردم برگزار شد.گروه های مختلف مردم از جمله عشایر و طوایف و اهل سنت خراسان جنوبی دیروز در کنار یکدیگر در راهپیمایی یوم ا… ۲۲ بهمن شرکت کردند و ندای وحدت و یکپارچگی سر دادند. اصناف، کارمندان، ریش سفیدان طوایف و عشایر و نسل دیروز و امروز انقلاب همچون همیشه بصیرت و ولایتمداری خود را بار دیگر نشان دادند. وزیر اطلاعات به عنوان سخنران ویژه مراسم بیرجند در جمع راهپیمایان در میدان قدس از انقلاب اسلامی ایران به عنوان ثمره نهضت فاطمی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ثمره اشک های حضرت فاطمه(س) است چرا که ایشان در تنهایی و غربت از ولایت دم زد و حضرت امام راحل (ره) هم در شرایطی دم از اسلام زد که کسی گمان نمی کرد اسلام پا بگیرد و قیامی اتفاق بیفتد. حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی افزود: شاه و عوامل استکبار در کشور فکر می کردند بعد از موضوع نهضت نفت و خانه نشینی آیت ا… کاشانی و سرخورده شدن حوزه ها در عرصه مرجعیت کسی نیست در مقابل آنها بایستد. وی با اشاره به این‌که علاوه بر این در دانشگاه ها هم شرایط برای قیام آماده نبود چرا که دانشجویان حتی جایی برای نماز خواندن هم نداشتند، ادامه داد: بازاریان و اصناف هم که در نهضت صنعت نفت به میدان آمده بودند بعد از خانه نشین شدن آیت ا… کاشانی آمادگی حضور در صحنه را نداشتند. وی با بیان اینکه در چنین شرایطی امام راحل(ره) دست به قیام زدند، گفت: امام در ابتدا دانشجویان را فراخواندند و از آنها خواستند در دانشگاه انجمن‌های اسلامی را تشکیل دهند و در مقابل سایر گروه ها از اسلام دفاع کنند. وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که امام می دانست هیچ انقلابی بدون فرهنگ شهادت راه به جایی نمی برد، افزود: قیام امام با نفس فاطمیش در نهایت به قیام ۱۵ خرداد منتهی شد .
علوی با تأکید بر اینکه امام راحل پشتوانه خارجی شاه را هم در هم شکست، ادامه داد: کسی فکر نمی‌کرد یک فرد با دست خالی یک رژیم تا دندان مسلح را در هم بشکند و بعد از این مردم قم در ۹دی و بعد از آن مردم بقیه شهرها نیز به پا خواستند و تا نابودی شاه دست از مبارزه بر نداشتند. وی حرکت امام را ریشه در قرآن دانست و گفت: علت اینکه انقلاب‌های گذشته موفق نشده بود بخاطر این بود که فقط جنبه سیاسی و نظامی داشته اند اما انقلاب امام راحل این گونه نبود و اسلامی و برگرفته از دین بود. وی با بیان اینکه امام، ارتش را از مردم و متعلق به آنها می دانست، گفت: علاوه بر این امام راحل خود را هم از مردم دانست و یک پیوندی بین امام، مردم و ارتش شکل گرفت و با یاری مردم پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد. وزیر اطلاعات افزود: امام (ره) بعد از خود انقلاب اسلامی را به امام خامنه ای سپرد و ایشان نیز در این ۳۰ سال میراث امام راحل را در همان مسیر امام پیش بردند.
علوی تأکید کرد: امروز ملت های مسلمان، روسیه، عراق، یمن و بحرین به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند و می‌دانند ایران اسلامی تنها کشوری است که می توانند به آن امید ببندند و امروز حضور پرشور مردم ایران در صحنه، کشورهای اسلامی دیگر را امیدوارتر و دشمنان و مستکبرین را ناامیدتر خواهد کرد. وی هم چنین از خراسان جنوبی به عنوان سرزمین افراد پارسا، عارف و زاهدی یاد کرد که نمونه بارز وحدت شیعه و سنی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*