آخرین خبر :

هشدار پلیس فتا در تهیه بلیط های اینترنتی

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز پلیس فتا نسبت به بلیط های اینترنتی هشدار داد.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای استان گفت : سودجویان اقدام به راه اندازی سایت های جعلی می کنند و با سواستفاده از حساب کارتی کاربران ، حساب آنها را خالی میکنند.

وی افزود : توصیه برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی هنگام رزور یا تهیه بلیط کاربران باید به سایت های معتبر مراجعه کنند و آدرس سایت را در یو آر ال بالای صفحه مرورگر تایپ کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک های سایت های مختلف پرهیز کنند.

سرهنگ محمدپور گفت : در هنگام پرداخت هزینه ، درگاه بانکی را ازنظر امنینت مورد بررسی قرار دهند تا حتما از پروتکل https استفاده کرده باشد.

رئیس پلیس فتای استان افزود : از جستجو شرکت ها یا تعاونی در موتورهای جستجو خودداری کنند زیرا مجرمین سایبری با بارگذاری سایت جعلی کاربران در حوزه به دام می اندازند و حساب را خالی می کنند.

وی ادامه داد : هنگام وارد نموندن اطلاعات حساب ، از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و از کپی اعداد ارقام و رمزهای بانکی خودداری کنند.

سرهنگ محمدپور بیان کرد : درصورت مواجه با موارد مشکوک ازسایت پلیس به نشانی cyberpolic.ir یا شماره ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند تا در اولین فرصت ممکن با همکاری مراجع قضایی مجرمین سایبری را شناسایی و دستگیر کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*