آخرین خبر :

مهمان ویژه جشن تولد فرزند شهید مدافع حرم/ «طاها» سه ساله شد

طاها در شب تولد خود مهمان ویژه ای دارد اما هنوز آنها را نمی‌شناسد و سعی می‌کند تا با دوچرخه ای که برای تولدش کادو گرفته دوری در وسط اتاق بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ۱۹ فروردین امسال بود که خبری در خراسان جنوبی پیچید؛ خبری که عطر و بوی شهادت به همراه داشت اما این بار نه از وطن، بلکه در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها، شهید «مرتضی بصیری پور» که در پایگاه تیفور سوریه بر اثر اصابت موشک به شهادت رسیده بود، افتخار اولین شهید خراسان جنوبی در دفاع از حرم را به نام خود ثبت کرد.

تنها یادگار شهید بصیری پور پسرش«طاها» است که هنگام اعزام به سوریه تنها دو سال و چند ماه داشت، او حالا بعد از گذشت یازده ماه از شهادت پدر، دلتنگی هایش را با آسمان در میان می‌گذارد، طاها هر وقت دلتنگ پدر شهیدش می شود با نگاهی به آسمان، به پدرش سلام می‌کند؛ از بی قراری و بهانه جویی ها می توان عمق دلتنگی «طاها» برای «بابا مرتضی» را به خوبی درک کرد.

امروز سالروز تولد «طاها» است و طاها مهمان ویژه ای دارد، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛ همچون همیشه به موقع و دقیق چند دقیقه ای زودتر از ساعت تعیین شده به منزل پدر شهید می‌رسند. طاها هنوز مهمانان را نمی‌شناسد، سعی می‌کند تا با دوچرخه ای که از خانواده اش کادو گرفته چرخی در وسط اتاق بزند.

گوشه سمت چپ منزل عکسی از شهید بصیری پور قرار گرفته که در دو سمت آن عکس مقام معظم رهبری و امام راحل و در بالای عکسی از شهید«ابراهیم هادی» است، به نظر می رسد مرتضی پیش از شهادت ارادت خاصی به شهید هادی داشته است.

امام جمعه بیرجند بعد از دقایق کوتاهی از حضور در منزل شهید به نقش شرایط زندگی در دوران کودکی اشاره می کند و می گوید: اندیشه افراد در دوران کودکی ساخته می شود، لذا آموزش در دوران ابتدایی مهمتر از دانشگاه است، چرا که شخصیت بچه ها در دوران کودکی شکل می گیرد.

آیت الله عبادی خانواده شهدا را چشم و چراغ جامعه توصیف می کند و می گوید: خانواده شهدا بر گردن همه ما حق دارند و باید به وظیفه خود نسبت به آنها عمل کنیم.

«قاسم بصیری پور»، پدر شهید هم به دوران کودکی فرزندش اشاره می کند و ادامه می دهد: مرتضی از همان دوران نوجوانی به همراه برادران خود به مسجد می رفت، شب‌های قدر تا سحر در مسجد بیدار می ماند و به راز و نیاز با خدا می پرداخت.

وی می گوید: مرتضی در کلاس‌های قرآن حضور فعال داشت و همیشه در مراسم اعتکاف هم شرکت می کرد، آن شبی که حادثه انفجار در مسجد حضرت علی(علیه السلام) مرتضی تا درب مسجد رفته بود اما یکی از دوستانش به او گفت مراسم در مسجد الغدیر است و به همراه دوستش راهی آن مسجد می شوند.

پدر شهید در پایان برای سربلندی نظام اسلامی و سلامتی رهبر انقلاب دعا می کند و از خدا می خواهد که شر دشمنان را به خودشان برگرداند.

«فهیمه احسان فر»، همسر شهید هم ضمن تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در منزل شهید از همه کسانی که تلاش کردند تا با برگزاری جشن تولد، طاهای سه ساله را خوشحال کنند، قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*