آخرین خبر :

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اعلام کرد: کمبود شدید پزشک متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی در مرکز استان و شهرستانها با کمبود شدید پزشک متخصص در بخش های مختلف مواجه هستند.
دکتر فرزاد فیروزی افزود: در حال حاضر ضریب نیرو به تخت در بیمارستان تامین اجتماعی نسبت به سایر بیمارستان های استان خوب است اما در بحث پزشک متخصص به شدت با مشکل مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه قرار بود وزارت بهداشت ۱۰ درصد از نیروهای متخصص را به ما بدهد اما متاسفانه این امر محقق نشد افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت به دلیل اینکه این طرح بیشتر متخصصان را در بیمارستان ها مقیم کرد، ما دچار مشکل بیشتری در بحث پزشک متخصص شدیم و این امر تعداد متخصصان آزاد بازار را کم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نرم افزار حذف نسخ کاغذی و استفاده از نسخ الکترونیکی نرم افزاری است که فرآیند ورود تا خروج بیمار در آن درج می شود.

وی افزود: مزیت این نرم افزار این است که روش مصرف صحیح دارو را پزشک مشخص می کند و در این راستا از تداخلات دارویی جلوگیری می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نرم افزار سوابق گذشته بیمار را مشخص می کند بیان کرد: با انجام این امر در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی و از خطاهای دستی نیز جلوگیری می شود.
فیروزی تصریح کرد: امید است همه ما در هر سطحی که هستیم بتوانیم قدمی برای مردم این منطقه محروم برداریم.
وی به بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند اشاره کرد و افزود: این مرکز حدود ۲۰ سال است که فعالیت داشته و نخستین بیمارستان ملکی سازمان در این منطقه بوده و جزو پتانسیل های بسیار خوب استان است.
فیروزی با اشاره به بحث توسعه فضای فیزیکی بیمارستان شهید دکتر رحیمی ، خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند روزانه ۲ هزار رکورد خدمت دارد و این امر با فضای فیزیکی که در حال حاضر دارد مناسب نیست.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: درخواست ما این است که زمینی که در مجاورت این بیمارستان قرار دارد و در دسترس است به بیمارستان داده شود تا این فضا گسترش یابد.

فیروزی در پایان به بحث نقدینگی اشاره کرد و افزود: در این راستا تاکنون وزارت بهداشت هیچ اقدامی انجام نداده است و ما در مناطق محروم دچار کمبود شدید نقدینگی هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*