چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

علی تفرس پیشکسوت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی درگذشت

علی تفرس یکی از پیشکسوتان ورزش بیرجند و خراسان جنوبی درگذشت.

وی که بازنشسته اداره تربیت بدنی شهرستان بیرجند بود سالها درمجموعه های ورزشی شهر بیرجند برای جوانان خدمت کرد و از چهره های نام آشنا طی ۵۰سال اخیر در این حوزه بود

 مراسم تشییع و تدفین مرحوم علی محمد ( کلوخ) تفرس روز چهارشنبه ۹۷/۱۱/۱۷ ساعت ۳ الی ۴ بعدازظهر در سالن بهشت متقین ( غسالخانه) برگزار می گردد. حضور عموم ورزشکاران ، ورزش دوستان و پیشکسوتان گرامی موجب شادی روح آن مرحوم و مرهمی بر قلب داغدار بازماندگان خواهد بود.

 

برگزاری مسابقات نجات غریق بانوان در خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک دوره مسابقات نجات غریق، ویژه بانوان در بیرجند برگزار می شود.
این مسابقات به همت هیات نجات غریق استان و با همکاری هیات شهرستان بیرجند، جمعه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۹ صبح در محل استخر آزادی خرمشهر در دو ماده ۱۰۰ متر با مانع و ۵۰ متر حمل آدمک برگزار می شود.

مسابقات والیبال مدارس قاین پایان یافت
مسابقات والیبال دانش آموزی پسران آموزشگاه های شهرستان قائنات در مقطع متوسطه اول با معرفی تیم های برتر به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات تیم های شاهد با مربیگری موسی جوهری، نمونه آینده سازان با مربیگری علی دشتگرد و شهید صدوقی به مربیگری خسرو جعفری سکوهای اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

خراسان جنوبی قهرمان مسابقات باستانی آستان قدس رضوی شد

تیم پیشکسوتان ۴۵ تا ۵۵ سال خراسان جنوبی مقام نخست جشنواره مسابقات پهلوانی و زورخانه ای آستان قدس رضوی را از آن خود کرد.

همچنین تیم نوجوانان استان بر سکوی نایب قهرمانی این مسابقات ایستاد.

این مسابقات از ۱۲ تا ۱۸ بهمن در رشته های مختلف ورزشی در مجموعه‌های ورزشی آستان قدس رضوی در مشهد درحال برگزاریست.

۸۰۰ ورزشکار در قالب ۱۱۰ تیم در رده‌های نوجوانان، پیشکسوتان، جانبازان و معلولان و رشته‎های ویژه بانوان در این رقابت‌ها حضور دارند.

مسابقات فوتسال جام فجر خوسف آغاز شد

مسابقات فوتسال جام فجر شهرستان خوسف آغاز شد

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات فوتسال جام فجر در سالن ورزشی شهید نجفی شهر خوسف آغاز شد.

 این مسابقات به همت هیات فوتبال شهرستان خوسف و با حضور هشت تیم برگزار می شود.
در شب اول این مسابقات تیم های دهیاری خرم و جوانان سیوجان با نتیجه ۵ بر صفر به سود تیم دهیاری خرم پایان یافت و تیم شهید مقری کلاته ملک و تیم کابینت ام دی اف جعفری با نتیجه ۳ بر ۳ به تساوی رسیدند.
همچنین تیم تعمیرات لوازم خانگی کارگر با نتیجه ۱ برصفر از سد تیم شهید منتظری معدن عبور کرد و تیم دهیاری همچ نیز با نتیجه ۳بر۴ مغلوب تیم شهید نوروزی گردید.

با حضور ۴۰ورزشکار از سراسر کشور

کلاس داوری تکواندو در بیرجند برگزار می شود

کلاس داوری درجه ۳ کیوروگی کشوری، با حضور فاطمه بابایی بی غم لاهیجی نماینده فدراسیون تکواندو در بیرجند برگزار می شود.

این کلاس ۱۶ لغایت ۱۹ بهمن ماه با شرکت ۴۰ نفر از سراسر کشور در بخش بانوان، در سالن جودو استادیوم آزادی برگزار می شود.
حضور نونهالان خراسان‌جنوبی در اردوی منتخبین اسکواش کشور

نونهالان خراسان‌جنوبی به اردوی منتخبین اسکواش کمتر از ۹ و ۱۱ سال کشور پیوستند

نونهالان خراسان‌جنوبی در اردوی منتخبین اسکواش کشور/ معرفی برترین اسکواش بازان «جام فجر»

به گزارش خبرگزاری فارس آبتین فروتن، مصطفی احراری و سبحان سابقی در لیست انتخابی نخبه‌های کمیته استعدادیابی فدراسیون اسکواش قرار گرفتند.

همچنین در پی هنرنمایی شایسته نونهالان اسکواش‌باز خراسان‌جنوبی در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ایران فرزاد حق‌خواه و سید امیرمهدی خراشادیزاده به اردوی منتخبین اسکواش کمتر از ۹ سال و ۱۱ کشور در شهر اراک دعوت شدند.

معرفی برترین‌های اسکواش‌ «جام فجر» خراسان‌جنوبی

پرونده مسابقات اسکواش قهرمانی خراسان‌جنوبی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با معرفی برترین‌ها در کورت مجموعه وررشی ولایت بیرجند بسته شد.

یگانه اکبری بر سکوی نخست رقابت‌های اسکواش زیر ۱۱ سال «جام‌فجر» استان ایستاد. همچنین  سیده نسترن خراشادیزاده نایب قهرمان شد، سیده‌الناز خراشادیزاده و کیمیا آیینه‌دار نیز مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

در مسابقات اسکواش«جام فجر» ونهالان پسر زیر ۱۵ سال خراسان‌جنوبی سید محمدحسین حسینی، مهدی مطیع، حسین محسن‌زاده و سبحان سابقی حائز رتبه‌های برتر شدند.

منصوره ابوالحسن‌نژاد قهرمان رده سنی آزاد مسابقات اسکواش بانوان استان شد، عطیه خزاعی به نایب قهرمانی رسید، نرجس خراشادیزاده و ملیکا زنگویی نیز مشترکا مقلم سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کردند.

 

اهداء شلوارک پهلوان سیدحسن رزاز به زورخانه امیر عرب (ع) بیرجند
یکشنبه شب ۱۴ بهمن ماه طی مراسمی شلوارک باستانی پهلوان نامی ایران شادروان سید حسن بزاز با پیگیری ورزشکار گرامی آقای صادق احمدی به موزه ی میراث پهلوانی استاد غلامحسین قمری اهداء شد.سید حسن شجاعت معروف به سید حسن رزاز (آ سد حسن رزاز)(زاده ۱۲۵۷ تهران – ۱۳۲۰ تهران) باستانی کار و پهلوان تهران در دوره قاجار و پهلوی بود. شهرت او در کشتی و جوانمردی نه تنها در ایران بلکه به بیرون از مرزهای کشور رسید.. او دوره مقدمات علوم دینی را در تهران گذراند و برای ادامه تحصیل به نجف رفت در دروس یکی از رهبران مشروطه یعنی آخوند خراسانی شرکت کرد و تا اجتهاد نیز پیش رفت. سیدحسن به علت شغل برنج‌فروشی، معروف به رزّاز بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*