شهردار بیرجند : زمینی شدن شبکه برق ضروری است

شهردار بیرجند از شرکت برق ، خواستار زمینی کردن شبکه برق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند جاوید شهردار بیرجند گفت :  برخی درخت‌های موجود در حاشیه خیابان ‌های شهر به دلیل عبور شبکه برق هوایی دچار آسیب شده ‌اند که با اجرای شبکه شهری برق زمینی می توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

وی افزود : هرچند این اقدام اعتبار زیادی نیاز دارد ولی به هر حال کار باید از یک نقطه آغاز شود و زمینی شدن شبکه برق ضروری است.

شهردار بیرجند با اشاره به ضرورت تسریع در زمینی کردن شبکه برق گفت: زمینی کردن شبکه برق علاوه بر ایمنی بیشتر سبب زیبایی منظره شهری و امکان کاشت درختان سایه گستر و با ارتفاع بلند می شود.

جاوید در بیان مشکلات اجرای شبکه برق به صورت هوایی اضافه کرد: در مدیریت جدید شهری و برای حفظ ظاهری زیبا و متناسب در منظر شهری یکی از اصلی ترین شاخص ها حذف زوائد بصری و ایجاد چشم اندازی به دور از آشفتگی است.

وی یادآور شد: شبکه های هوایی برق در داخل بافت شهری ترکیب ناهمگونی به وجود می آورد که بدون شک از چشم بیننده دور نمی ماند.

شهردار بیرجند ادامه داد: زمستان در صورت بارش برف، شبکه برق شبکه برق به سمت پایین کشیده شده و تماس و اصطکاک آن با شاخه و تنه درخت می تواند خطرساز باشد.

وی گفت: همین مشکل در تابستان در اثر گرما اتفاق می افتد که این عامل در سالیان اخیر آتش سوزی های متعدد را برای درختان به وجود آورده است.

جاوید تصریح کرد: راه حلی که ادارات برق در این موارد دنبال می کنند هرس شاخه ای درختان بوده که جدا از آسیب به درخت سبب از بین رفتن زیبایی آن می شود ضمن اینکه در خصوص درختان سوزنی برگ، با هرس شاخه های انتهایی عملا رشد درخت متوقف می شود.

وی بهترین راه حل این مشکلات را اجرای شبکه های زمینی برق عنوان کرد و گفت: از زمانی که شبکه برق خیابان های جمهوری و مدرس زمینی شده نه نیازی به هرس غیراصولی درختان بوده و نه حادثه ای رخ داده است.

شهردار بیرجند افزود: با توجه به هزینه بالای اجرای زمینی شبکه های روشنایی، تا زمان اجرای کامل آن می بایست حداقل در نقاط تماس کابل های هوایی برق با درختان، عایق کاری صورت گیرد تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: بدون شک در راستای قانون جامع حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، شهرداری ها موظف به حفظ درختان بوده و ملزم به جلوگیری از آسیب به آن هستند.
انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*