سهم دانشگاه بیرجند از اعتبارات طرح توازن صفر است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: تمام دانشگاه های سراسر کشور از اعتبارات طرح توازن مبالغ زیادی دریافت می کنند اما سهم دانشگاه بیرجند از این محل، صفر است.

به گزارش ایرنا احمد خامسان روز شنبه در ششمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه آموزش عالی به تثبیت جمعیت در منطقه کمک می‌کند اظهار داشت: در دانشگاه بیرجند حدود ۱۲ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و اگر به این شکل با سیستم آموزش عالی استان برخورد شود در بحث رقابتی بین دانشگاه های کشور روز به روز اُفت خواهیم کرد و رقبای ما گسترش خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توازن دریافت کردند، افزود: همچنین دانشگاه فردوسی مشهد ۱۰ میلیارد تومان از محل این اعتبارات جذب کرده است.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: بی توجهی به موسسات آموزشی استان موجب تقویت امکانات دانشگاه های دیگر می شود و متاسفانه روز به روز جاذبه جذب دانشگاه های استان کم خواهد شد لذا درخواست می شود از محل اعتبارات توازن جاذبه های دانشگاه های خراسان جنوبی را حفظ کنیم.
وی بیان کرد: اکنون آمار دانشجویان دانشگاه بیرجند از ۱۵ هزار به حدود ۱۲ هزار نفر کاهش یافته است و با ادامه این روند در آینده شاهد کاهش بیشتر آمار دانشجویان خواهیم بود.
خامسان به سرانه دانشجویی در استان اشاره کرد و گفت: وقتی در خراسان جنوبی به تقویت دانشگاه بیرجند توجه نمی شود چگونه می توان از بودجه دانشگاه در سطح وزارت و سازمان برنامه و بودجه دفاع کرد؟
وی تاکید کرد: اگر اعتباری به دانشگاه اختصاص نمی یابد حداقل مبلغی که کسر شده را به دانشگاه برگردانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*