سرمقاله: ما آمدیم شما هم بیایید…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / قرار نیست همه‌اش ما پای کار باشیم و بها بپردازیم! قرار نیست فقط ما در زیر بار سنگین و مرگبار سال های سال تحریم استخوان های مان خرد بشود و کمرمان خم شود! قرار نبود که تاوان آن جنگ و دفاع فقط از جیب ما مردم پرداخت شود! قرار نبوده و نیست سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه برای مردم درس حرافی و شعار بدهند و تمام ناکارآمدی ها و نامدیریتی ها را به گردن دیگران اندازند و سر بزنگاه همدل و هم آوا فریاد سر دهند که کی بود کی بود من نبودم!
قرار نبود و نیست که آقایان بر موج احساسات ما مردم بیاسایند و سواری پر لذتی از کولی گرفتن از عوام بگیرند و همیشه از مردم طلبکار باشند!
مردم باز هم آمدند که بگویند و بفهمانند به برخی مدیران که بسیار از آنان جلوترند و به هیچ یک از مسئولین چک سفید امضا نداده اند که تا هرگاه که خواستند و با هر روشی که دلشان کشید پایه‌های لق مدیریتشان را دودستی بچسبند! قرار نیست و نخواهد بود که مردم ببینند انواع دزدی‌ها و حق خوری های برخی از گردن کلفتان قدرت را و چون چهار دهه قبل و به نام مصلحت جویی، لب از لب بر ندارند و چون ابلهان، شاهد زایش زالو صفتان بی آبرو باشند! دهه بعد دهه حساب بازیست و مو از ماست کشیدن و تسویه هایی که دیر انجام پذیرفت، دهه بعد دهه شفاف سازیست تا بسیاری از مؤسسات و نهادهای مفتخواری که بود و نبودشان کمترین نقشی در زندگی اسفبار مردم ندارد بیایند پای کار پاسخگویی و حسابرسی و به مردم گزارش دهند که در ازای هزاران میلیارد تومانی که از جیب مردم حیف و میل کردند و به آتش حماقت بی مسئولیتی خویش سوزاندند چه بلایی آمده!
اصلاً قرار نبود خانواده هزار فامیل برود و به جایش خانواده صدهزار فامیل بیاید، قرار هم نبود که آقازادگی بشود دغدغه مردم و تندیس فاصله و گسست طبقاتی بر سر هر کوی و برزن نصب شود!
چه کسی برای مردم راه و چاه گذاشت که شفافیت در گفتار و عمل و بودجه ریزی و چرخش آزاد اطلاعات حرام و یا مکروه است؟ کدام تفکر و اندیشه ای به مردم فهماند که اجرای قانون قرار است یک بام و چند هوا بشود، یکی با هزاران هزار میلیارد تومان اختلاس در مؤسسه‌ای مالی فقط پانزده سال حکم بگیرد اما دیگری…!
دهه بعد دهه دوری از ویروس خواب آور انواع شعارهای دهان پرکن و نخ نما شده در زمینه مبارزه با فساد خواهد بود تا به جایش شعور و تفکر متولد شود، دهه بعد شاهد جریان یافتن نحله جدیدی از عملیات همه جانبه بر علیه اختلاس، پولشویی و رانت خواری خواهد بود تا پاکسازی کند جامعه‌ای را از تعفن پول خواران و زالوهای سیری ناپذیر!
دهه بعد دیگر نمی‌توان مردم را با هر روشی سر گرم دروغ پردازی ها، نفرت افکنی و تهمت بازی کرد، این دهه بازی جدی تسویه و غربالگری آغاز خواهد شد، اگر قرار باشد که چون دهه‌های قبل با مردم بازی شود، شک نکنید که دیگر شرایط توجیه گری به هر اسم و کلکی فراهم نیست، مردم خود خواهند دانست که چه باید بکنند!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*