آخرین خبر :

سرمقاله: آیا کسی هست که منافع ملی را تعریف کند …؟!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / همه آقایان و خانم های سیاست مدار کشورمان با هر نحله فکری خواه اصولگرا و خواه اصلاح طلب و یا میانه رو و حتی تمامی مدیران بالا دستی و میانه حال و گذشته کشورمان نیز در تمامی سخنرانی ها و مصاحبات و افاضات گهربارشان بر شرایط بدی که اکنون چون ابرهای سیاه آماده بارش سیل آسا و رعد و برق بر آسمان این دیار کهن سایه افکنده بر این باورند که در بحران جنگی نا برابر قرار گرفته‌ایم، جنگی بی خونریزی، تخریب و انفجار اما مرگبار، آن هم جنگ اقتصادی!!!
اما واعجبا که تنها عاملی که در این شرایط به آن وقعی گذاشته نمی‌شود همانا منافع ملی و عامه مردم است، انگار کشور در شرایط گل و بلبل به سر می برد و هیچ گزندی مردم به ستوه آمده را تهدید نمی‌کند، همه مدعیان انقلاب و انقلابی گری و طلبکاران همیشگی که همواره بر مردم منت می‌گذارند، قمه‌ها و شمشیرها را از رو بسته‌اند و سخت برهم می‌تازند و در اصل کار دشمن را راحت‌تر کرده‌اند! فلان امام جماعت با تهدید از سخنرانی رئیس مجلسی که مثلاً در رأس امور است جلوگیری می‌کند، فلان روزنامه همچنان لجام گسیخته فحاشی می‌کند و میخ بر تابوت اخلاقیات می‌کوبد، فلان مسئولی که بازنشسته شده و از کف بازار کم معیشتی گذشته تبدیل به سوپر میلیاردر شده ساز خودش را می زند، آن دیگری مسئله مهم اقتصادی که جهانی است و بسیار پیچیده را در حد کم ایمانی مردم پایین آورده و برای چنین مورد حیاتی و مهم نسخه ایمان را می‌پیچد، از آن گوشه مملکت صدای فغان ناداری به آسمان بلند است اما در این گوشه‌اش فلان مؤسسه فغان سر می دهد که چرا از هزار میلیارد بودجه‌ای که سال هاست دارد بی نتیجه حیف و میل می‌کند امسال چند ده میلیاردش کم شده، آن یکی در مقام مثلاً استاد دانشگاه سخنرانی می‌کند و ادعا دارد که فتنه سال ۹۸ در انتخابات مجلس قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت است برای براندازی، حکم دهنده اصولگراست و محکوم اصلاح طلب…!!!
ببینید که تا کجا پیش رفته‌ایم، این سخنان و رو دررویی‌ها نه از جانب پمپئوست و نه آن مردک موی زرد آمریکایی، نه از زبان نتانیاهوست و نه از زبان آل سعود و آل نحیان و صدها آل دیگر، این مجموعه عملکرد چهره‌هایی است که خود را عین قرآن و اسلام و انقلاب و عین آزادی خواهی و دموکراسی می‌دانند، کسانی که شاید سواد اجتماعی‌شان از آن کولبر کردستانی کمتر و سخیف تر است! باور کنید که مردم عادی و یا همین پاپتی های بیسواد عوام، گاه تحلیل‌هایشان از برخی مدعیان متشرع و انقلاب پندار بسیار بالاتر و ارزشمندتر است!!
منافع ملی را آنقدر کوچکش کرده‌اند که اینک در حد یک گروه و حزب و نهادی پایین و پستش کرده‌اند.
آقایان و خانم های مدعی سواد سیاسی و علمی! لطفاً از اسب‌هایتان پیاده شوید و بگذارید با هم راه برویم، اگر یار ما نیستید حداقل بارمان نباشید. باور کنید ما مردم عوام زده بسیار بیشتر از شما منافع ملی را می‌فهمیم و درکش می‌کنیم، مایی که نه آویزان قدرتیم و نه چیزی برای از دست دادن داریم …!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*