آخرین خبر :

ساختمان امور مالیاتی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

ساختمان اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی همزمان با ششمین روز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این ساختمان در جمع خبرنگاران گفت: ۴۳ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات ابلاغی ملی طرح جامع مالیاتی هزینه شده است.
مهدی نباتی افزود: این ساختمان با ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه ساخته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر تمامی مودیان مالیاتی می توانند از بخشودگی صد درصدی جرایم قابل بخشش استفاده کنند.

مهدی نباتی افزود: این طرح به منظور حمایت از فعالیت های اقتصادی و تولیدی استان اجرا می شود و مودیان مالیاتی اگر اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش را پرداخت کنند از این بخشودگی بهره مند می شوند.
وی افزود: مودیان حقیقی و حقوقی می توانند از اول تا ۳۰ بهمن ماه با مراجعه به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود و پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده اعم از مالیات عملکرد و مالیات و عوارض ارزش افزوده، از این طرح بهره مند شوند و نسبت به تسویه حساب اقدام کنند.
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مودیانی که از قبل نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کرده اند، درخصوص مانده جرایم متعلقه نیز مشمول این بخشودگی خواهند بود.
وی تاکید کرد: تمامی فعالان اقتصادی باید بدانند که جرایم ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه، کتمان درآمد، عدم ارائه ترازنامه و حساب سود و زیان به مدت سه سال از جمله جرایم غیرقابل بخشش است.
نباتی گفت: ادارات امور مالیاتی استان این آمادگی را دارند تا پس از تکمیل درخواست بخشودگی جرایم توسط مودیان مالیاتی، نسبت به بخشودگی صد درصدی جرایم قابل بخشش آنان اقدام کنند.
وی از وجود ۴۲ هزار و ۶۳۲ مودی فعال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۲ مودی در حوزه اشخاص حقوقی و شرکت ها فعال هستند و ۳۶ هزار مودی را کسبه تشکیل می دهند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: از مهرماه ۱۳۸۷ تا آذرماه امسال بیش از یکهزار و ۹۹۲ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و بیش از یکهزار و ۴۸ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان از محل درآ