دو خبر از ارشاد

٢٨ بهمن ماه جاری اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی

28 بهمن ماه جاری اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی همزمان با ٢٨ بهمن ماه جاری در شهرستان خوسف خبر داد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده با اعلام این خبر گفت:همزمان با گرامیداشت چهلمین بهار انقلاب اسلامی و با آرمان اعتلای فرهنگ و هنر اصیل دینی و ملی،کشف استعدادهای جوان و بالندگی گونه های شعر امروز، اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی با موضوع آزاد در شهرستان خوسف برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از همه علاقمندان به شعر و شعرخوانی در مراسم اختتامیه این جشنواره تصریح کرد:مهمترین عرصه ای که بتوان تاثیر متقابل آن را در پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بود ،حوزه ادبیات و بویژه شعرانقلاب است که هماهنگ با جریان آن نقش انکار ناپذیری در روند پیروزی انقلاب داشته است.

نبی زاده با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم علاقمندان و تمامی گروه های سنی آزاد بود تصریح کرد:تا پایان مهلت قانونی یعنی یکم بهمن ماه جاری ۵۴٨ اثر از ١٩٢ شاعر استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان خاطر نشان کرد: اختتامیه این جشنواره با تجلیل از نفرات برتر جشنواره یکشنبه ٢٨ بهمن ماه جاری ساعت ١٨ در محل سالن اجتماعات استاد راشد محصل بخشداری مرکزی شهرستان خوسف برگزار خواهد شد.

 

 

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی استاد اسماعیلی مود در بیرجند

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی استاد اسماعیلی مود در بیرجند

بیست و دومین نمایشگاه آثار خط شکسته استاد مهدی اسماعیلی مود از هنرمندان برجسته کشور روز گذشته ٢۶ بهمن ماه جاری در بیرجند گشایش یافت.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛در بیست و دومین نمایشگاه انفرادی خطوط شکسته نستعلق استاد مهدی اسماعیلی مود، که با پیام یدالله کابلی خوانساری چهره ماندگار هنر خوشنویسی کشور و حضور مسئولین و هنرمندان همراه بود ٨٠ اثر از آثار جدید این هنرمند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

در این نمایشگاه همچنین از سند هویتی این استاد برجسته کشوری رونمایی شد.

استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی و دارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری (دکتری حرفه ای هنر) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در ١٨ جشنواره ملی و بین المللی مقام نخست و برگزیده را کسب کرده است.

وی ٧ نمایشگاه و گارگاه هنری در کشورهای فرانسه، پاکستان، قطر، بنگلادش و کویت برگزار کرده  و دارای ٧ کتاب تألیفی در زمینه آموزشی و هنری است.

این نمایشگاه تا یکم بهمن هر روز از ساعت ١۶ تا ١٨ در محل نگارخانه سرو باغ تاریخی اکبریه بیرجند به روی علاقمندان دایر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*