در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند مطرح شد؛  گلایه از عدم تخصیص اعتبار به نوسازی مدارس/ وقتی با کمربند غواصی هم نمی توان در مشکلات فرو رفت!

فرماندار بیرجند در پاسخ به گلایه معاون اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی از عدم تخصیص اعتبار به این نهاد گفت: وارد حوزه نوسازی مدارس نشدیم چون با کمربند غواصی هم نمی‌توان در مشکلات این حوزه فرو رفت!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، چهارمین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند امروز( چهارشنبه ۳ بهمن) در محل فرمانداری با دستور کار بررسی و تصویب پروژه های ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده و روستاهای فاقد دهیاری، بررسی و تصویب پروژه های عمرانی از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور  برگزار شد.

علی ناصری، فرماندار بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه برای روستاهای فاقد دهیاری واریزی‌های ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده امسال وضعیت متفاوتی نسبت به سالهای گذشته دارد، افزود: اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری امسال به حساب فرمانداری واریز می شود که صرفاً باید در بحث پروژه های عمرانی این روستاها در بخش مرکزی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی اعتبارات این بخش با توجه به محوریت بخشداری مرکزی و پیشنهادات آنان و بنیاد مسکن انجام می‌شود، افزود: خواسته روستاهای فاقد دهیاری آغاز مطالعات و اجرای طرح هادی، بهسازی روستا و رساندن انشعابات به این روستاها است.

افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۹ روستای شهرستان بیرجند در دهه فجر

فرماندار بیرجند بیان کرد: امسال ۲۹ روستا در شهرستان بیرجند گازرسانی شده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود و برای طرح های زیربنایی نیاز است که بسیاری از روستاها که کوچک و فاقد دهیاری هستند طرح‌های عمرانی‌ آنان تعیین تکلیف شود.

ناصری از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: اعتبارات برای اجرای ۴ پروژه عمرانی و خرید سطل زباله و جمع آوری آن هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم شهرستان بیرجند از اعتبارات قانون توسعه متوازن ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: براساس الزامات آیین نامه و موافقت نامه‌‌ای که باید رعایت می‌شد ۱۴ پروژه نیمه تمام و اولویت دار از هشت دستگاه اجرایی انتخاب شده است تا پروژه ها با تخصیص این اعتبارات تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از اعتبارات قانون توسعه متوازن شهرستان بیرجند ۵۰۰ میلیون تومان به آب شرب و آبرسانی به شمال شهر بیرجند(پروژه مخزن آب) اختصاص می‌‌یابد، گفت: همچنین برای تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند ۶۰۰ میلیون تومان، صندوق توسعه کشاورزی ۴۰۰ میلیون تومان، اصلاح و ساماندهی ورودی شهر ۴۰۰ میلیون تومان، بهبود وضعیت راه های عبور و مرور شهرستان ۴۰۰ میلیون تومان، آب و فاضلاب روستایی ۳۵۰ میلیون تومان و تکمیل پایگاه امداد و نجات هلال احمر ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.

گلایه از عدم تخصیص اعتبار به نوسازی مدارس

محمد ابراهیم آبادی، معاون فنی و اجرایی نوسازی مدارس خراسان جنوبی هم در این جلسه با گلایه‌مندی از توجه فرمانداری بیرجند نسبت به اختصاص اعتبار به پروژه های نوسازی مدارس، اظهار کرد: این اداره جزو دستگاه‌های اجرایی است که در ساخت پروژه‌ها با مشکل مواجه است خواهش ما این بود که حداقل یک درصدی در اختصاص اعتبارات دیده می‌شدیم!

وی با بیان اینکه برای جذب اعتبارات ملی و خیران برای ساخت مدارس در مرکز استان تلاش می‌شود، گفت: بنابراین اینگونه بی توجهی به اداره نوسازی مدارس جواب زحمات ما نیست و گلایه مند هستیم.

معاون فنی و اجرایی نوسازی مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود کلاس درس در مرکز استان و دونوبته اداره شدن برخی از مدارس، ادامه داد: در حال حاضر پروژه های نیمه تمام داریم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بیرجند در پاسخ به گلایه معاون فنی و اجرایی نوسازی مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با اعتبارات محدود مشکلات کمبود فضای آموزشی شهرستان را نمی‌توان حل کرد، گفت: مشکلات فضای آموزشی را نمکی معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان از نزدیک بررسی کردند و برای تامین اعتبار قول مساعد داده است.

به گفته وی دیگر وارد حوزه نوسازی مدارس نشدیم چون با کمربند غواصی هم نمی‌توان در مشکلات این حوزه فرو رفت!

ابراهیم آبادی نیز در پاسخ به فرماندار تاکید کرد: اگر شما قول می‌دهید این عدم تخصیص اعتبار از شهرستان از محل سازمان برنامه و بودجه جبران شود من دیگر حرفی ندارم!

پیش بینی کمبود ۵۰۰ کلاس درس در بیرجند برای سال آینده

محمد رضا ضیایی، مدیر آموزش و پرورش بیرجند نیز با اشاره به داستان کمبود شدید فضای آموزشی در این شهرستان، عنوان کرد: امسال با کمبود ۳۵۰ کلاس درس در مرکز استان مواجه بودیم اما برای سال آینده کمبود۵۰۰ کلاس پیش بینی می شود و اگر تمام سهم اعتبارات توسعه متوازن شهرستان را هم به این مهم اختصاص می‌دادید شاید می توانستیم ّبا این اعتبار یک مدرسه بسازیم!

بیرجند از شهرهای دارای تنش آبی/ مخزن ۲ هزار متر مکعبی در شمال شهر احداث می‌شود

سید احمد ندائی جوان، مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با بیان اینکه سال گذشته مخزن ۵ هزار متر مکعبی در شمال شهر بیرجند افتتاح شد، گفت: با توجه به ساخت و سازهای مسکن مهر و اینکه ارتفاع آنان بالاتر از سطح مخازن آبی است امسال ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی  آغاز شده که برای تابستان سال ۹۸ باید تکمیل شود تا دغدغه مردم برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه فشار نقاط بالادستی ساختمان‌های مسکن مهر مهرشهر تقویت می شود، افزود: اعتبار پروژه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم با تامین اعتبار تکمیل شود.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با اشاره اهمیت بروزسانی تاسیسات آبرسانی، ادامه داد: بیرجند از شهرهای دارای تنش آبی است و در نقطه سر به سر تولید و مصرف هستیم لذا سیاست بر توسعه مخازن ذخیره آب است تا حجم آب ذخیره را در شب‌ها بیشتر داشته باشیم تا روز بتوان از آن مقدار آب استفاده شود و همچنین باید چاه‌ها در فصل تابستان در مدار باشد تا آب شهر بیرجند را تامین کنیم.

کمبود فضای ورزشی در شمال شهر بیرجند

شهرام بازیار، رئیس اداره ورزش و جوانان بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بحش شمال شهر حساسیت خاصی دارد و با توجه به اینکه در این منطقه با کمبود فضای ورزشی مواجه هستیم، گفت: احداث سالن ورزشی از محل اعتبارات استانی ۸۹۰ میلیون تومان اعتبار دارد که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است و از محل ملی نیز با جدیت پیگیر تامین اعتبار هستیم و با توجه فرمانداری و اختصاص اعتبار از قانون توسعه متوازن امیدواریم پروژه در خردادماه سال ۹۸ تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای پروژه های دهه فجر هم اکنون سالن ورزشی بیماران خاص در سایت اداری و سالن ورزشی در روستای خنگ دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی است، افزود: اما برای بهره‌برداری از این دو پروژه با مشکل انشعابات برق، آب و گاز مواجه هستیم که امید است با همکاری دستگاه‌های اجرای جامعه هدف این پروژه های ورزشی به دلیل انشعابات معطل نشوند.

بدهی ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اجرایی به شرکت برق

محمدرضا عبدی، مدیر شرکت برق بیرجند با اشاره به اینکه در بحث پرداختی‌های ادارات با مشکل مواجه هستیم، خواستار پرداخت مطالبات دستگاه های اجرایی شد و گفت:  در حال حاضر دستگاه های اجرایی ۱۰ میلیارد تومان به شرکت برق بدهی دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*