خبرهای خوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ملاقات با پایتخت نشینان/ ساخت مرکز ترومای استان در بیمارستان امام رضا(ع) در لیست پروژه های سال های آینده قرار گرفت

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از قول مساعد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای قرار گرفتن پروژه ساخت مرکز ترومای استان در بیمارستان امام رضا(ع) در لیست پروژه های سالهای آتی خبر داد . دکتر محمد دهقانی در گفت وگو با خبرنگار ما به دستاوردهای دیدار با سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: موضوعات محوری این نشست بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود. وی با اشاره به پیگیری عدم تخصیص مبلغ قابل توجهی از اعتبارات دانشگاه در پایان سال ۹۶ در این نشست افزود : دکتر نمکی دستور تخصیص حداقل ۵۰ درصد این اعتبارات را صادر کرد. وی از درخواست تخصیص مجوز استخدام بهداشتی در مراکز و واحدهای بهداشتی سطح استان که در توزیع مجوزهای آتی مدنظر قرار گیرد نیز خبر داد و گفت: این درخواست به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ارجاع شد. وی اعلام کرد: درخواست تخصیص اعتبارات از ماده ۳۷ برای تکمیل بیمارستان خوسف، بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان های جدید بشرویه، شهدای قائن و تکمیل کلینیک تخصصی سرایان را نیز دستور مساعدت سرپرست وزارت بهداشت را به همراه داشت.
رئیس دانشگاه همچنین از ارجاع نامه درخواست دستگاه شتاب دهنده خطی پرانرژی و دستگاه سیمولاتور مرکز ایرانمهر، ارتقای بیمارستان نهبندان به ۶۴ یا ۹۵ تختخوابی نیز به معاونت درمان وزارت، تأمین تجهیزات مورد نیاز پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت حاشیه شهر به معاونت بهداشت وزارت و مجوز پذیرش دانشجو در مجتمع آموزش عالی نهبندان به معاونت آموزش وزارت خبر داد و گفت: دکتر نمکی برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو برای رشته داروسازی در سال آینده با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم در دانشگاه و همچنین ساخت بیمارستان زیرکوه قول مساعد داد. دکتر دهقانی تأمین نقدینگی برای خریداری داروهای مرکز رادیوتراپی آنکولوژی ایرانمهر و اختصاص دستگاه سی تی اسکن برای نهبندان را از دیگر درخواست های دانشگاه برشمرد. وی با ابراز خرسندی از جلسه برگزار شده با سرپرست وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن وعده های دکتر نمکی وضعیت دانشگاه بهبود یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*