آخرین خبر :

حفظ و ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی خراسان جنوبی در دستور کار سپاه قرار گرفت

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اقدامات خوب این قرارگاه از قبیل ایجاد سیل بند، بسته حمایتی در مناطق محروم و مرزی استان خبر داد و گفت: برای حفظ و ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی خراسان جنوبی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت اجرا می‌شود.

حفظ و ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی خراسان جنوبی در دستور کار سپاه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ غلامعی تناکی صبح امروز در دیدار اعضای تیپ سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تیپ انصارالرضا (ع) از سال ۹۶ در چهار شهرستان مرزی استان خراسان جنوبی مستقر شده تا امنیت پایدار را بر عهده بگیرد و در این مدت تعداد زیادی بسیجی جذب شدند.

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبیگفت: دو برنامه بلند مدت و کوتاه مدت در نظر گرفتیم که در کوتاه مدت با توجه به اینکه وضعیت محرومیت در منطقه مشهود بود با کمک آستان قدس و دیگر ادارات موجود در استان ۴۰۰ سری جهیزیه در چهار شهرستان مرزی، ۱۲ هزار بسته معیشتی، ۲۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۴۴ هزار پرس غذای گرم و ۱۴۰ راس گوسفند از خیرین جمع‌آوری و در بین مردم توزیع شد.

بیشتر بخوانید

تناکی افزود: در برنامه بلند مدت بحث خشکسالی شدید منطقه مدنظر قرار گرفت و قرار شد تلاش شود کمترین مهاجرت از منطقه را داشته باشیم چون با مهاجرت امنیت مرز دچار مشکل می‌شود.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ده پروژه موفق از سیل بند در مناطق مرزی اجرا شده که از آب این سیل بندها تا چند ماه استفاده شد و قنات‌های پایین دست وضعیت مناسب‌تری پیدا کردند.

وی اظهار داشت: با وجود مشکلات زیادی که در بحث اعتبارات داشتیم ۶۵ پروژه بهداشتی در روستاهای مرزی خراسان جنوبی اجرا کردیم و در ساخت خانه عالم، خانه محرومان، مسجد و دیگر موارد ۱۲ مورد پروژه‌های سنگین انجام دادیم که امید است با کمک استانداری در سال آینده موفق‌تر در راستای محرومیت‌زدایی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: عامل شادی شیعیان زمانی است که خداوند از آنها راضی باشد و عدالت اجرا شود.

آیت‌الله عبادی خطاب به نیروهای تیپ سپاه انصارالرضا(ع) افزود: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال انسان‌های زیادی جان دادند تا انقلاب اسلامی پیروز شود و شما هم هرجا اقتضا کند و در راه رضای خدواند تلاش کنید و در برابر کفر و ستمگران بایستید و پیروزی حق بر باطل شما را خوشحال و سلطه ستمگران بر مظلومان شما را غمناک می‌کند که این معیار شیعیان است.

وی بیان کرد: انسان‌های زیادی در دنیا به اسم موحد، مسلمان و شیعه هستند اما از مسلمانی و موحد بودن آنان خبری نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: بین شیعه و محب اهل بیت (ع) تفاوت وجود دارد و تشیع یک سنخیت می‌خواهد و کسی می‌تواند شیعه باشد که از سنخ حضرت علی (ع) باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*