آخرین خبر :

تامین زیرساخت های ارتباطی برای ۲۷۴ روستای شهرستان نهبندان خراسان جنوبی

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان: خدمات مختلف ارتباطی، از جمله اینترنت پرسرعت روستائی، پوشش همراه و تلفن خانگی در روستاهای شهرستان نهبندان ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان که با حضور محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، نظر افضلی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استانی در فرمانداری نهبندان برگزار شد، گزارشی از وضعیت ارتباطی این شهرستان ارائه داد.

 

دلگیر با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات، گفت: با نگاه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناطق محروم و روستائی، از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۸۱ روستای نهبندان از سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند و ۹۱ روستا نیز تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۸ تحت پوشش این سرویس قرار می گیرند. وی با تاکید بر اینکه سرویس اینترنت پرسرعت روستائی راه اندازی شده در سطح روستاها از نوع نسل چهار همراه می باشد اضافه کرد: برای ۷۰ روستا که در حال حاضر تحت پوشش این سرویس قرار گرفته اند، امکان واگذاری تلفن خانگی نیز وجود دارد که این موضوع نیازمند به حد نصاب رسیدن متقاضیان می باشد. دلگیر با ارائه لیست این روستاها از فرماندار نهبندان خواست در خصوص اعلام موضوع در سطح این روستاها اقدام نمایند.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به درخواست های متعدد نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در مورد مشکل پوشش همراه در برخی روستاهای نهبندان گفت: مطالبه پوشش همراه روستایی علاوه بر این شهرستان، خواسته دیگر شهرستان های استان نیز بوده که با پیگیری های متعدد این اداره کل نتایج امیدوار کننده در بر داشته است. در حال حاضر برقراری پوشش همراه در حدود ۱۵۰ روستای استان در دستور کار قرار گرفته است، که سهم این شهرستان از این تعداد، ۳۱ روستا می باشد. طبق برنامه اعلامی وزارت متبوع این طرح نیز تا پایان سال ۱۳۹۸ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

دلگیر افزود: در جهت افزایش کیفیت سرویس همراه نیز اقدامات قابل توجهی در سطح استان صورت گرفته است و در حال حاضر رومینگ اپراتورهای همراه برای ۷۸ روستای نهبندان فعال شده است. علاوه براین با برگردان سایت های GSM-WLL به شبکه همراه اول مشترکین این سوریس که قبلا با مشکلاتی دچار بوده اند از سرویس باکیفیت بالایی برخوردار می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*