اشعه دکل های مخابراتی سرطان زا نیست/ آغاز ثبت نام تلفن ثابت برای روستانشینان

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی در حال حاضر بالغ بر ۸۹ درصد از نقاط روستایی دارای سکنه استان و بیش از ۹۹ درصد جمعیت این مناطق از امکانات مخابرات بهره مندند. عیدی زاده در جمع خبرنگاران و در تشریح عملکرد شرکت مخابرات استان در بازه زمانی ۴۰ساله بعد از انقلاب از بهره مندی ۹۴درصدی جمعیت روستایی استان از تلفن خانگی و بهره مندی ۸۵ درصدی از شبکه تلفن همراه خبر داد و گفت: ۳۰شهر استان تحت پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت نسل چهار تلفن همراه هستند و ۱۰۰ درصد جاده های اصلی هم از پوشش تلفن همراه برخوردارند .
بهره مندی ۱۷۱ روستای استان از اینترنت پر سرعت
وی از بهره مندی ۱۷۱ روستای استان از اینترنت پرسرعت (ADSL) خبر داد و افزود: کاهش فاصله تکنولوژی در کشور در مقایسه با جهان مهم ترین دستاورد حوزه مخابرات بعد از انقلاب است چرا که این فاصله قبل از انقلاب ۲۰ سال و الان به کمتر از یکسال رسیده است. وی با اشاره به اینکه ۵۰درصد نیازهای ارتباطی مخابرات در داخل تولید می شود در حالی که قبل از انقلاب حتی سیم تلفن را هم از خارج کشور وارد می کردیم، ادامه داد: قبل از انقلاب ۵ هزار تلفن ثابت در استان نصب شده بود که حدود ۴۵۰۰ خط کار می کردکه الان این رقم به ۳۶۰ هزار خط ثابت رسیده است .
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی همچنین گفت: قبل انقلاب فقط ۴۹ روستا دارای تلفن تک خط بود که اکنون ۱۹۲۱ روستا دارای تلفن و ۱۱۸۱ روستا تلفن خانگی دارند.
ثبت نام از روستائیان برای تلفن ثابت
عیدی زاده از کاهش شکاف دیجیتال و هم کدسازی به عنوان دیگر دستاورد مخابرات یاد کرد و گفت: روستاییان می توانند با مراجعه به پرتال شرکت مخابرات برای تلفن ثابت ثبت نام کنند و با دریافت کد بدون پرداخت پول، موقع واگذاری از این خدمات بهره مند شوند.
سرعت اینترنت مخابرات از بقیه شرکت ها کمتر نیست
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود سرعت اینترنت مخابرات در مقایسه با بقیه شرکت ها ضعیف تر است با رد این مطلب افزود: خدمات و سرعت اینترنت مخابرات از هیچ کدام از شرکت ها کمتر نیست و شرکت مخابرات طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات خدمات ارائه می دهد.
شایعات بدون پایه و اساس علمی
مدیریت ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان هم در ادامه به توضیح مسائلی که پیرامون اثرات مخرب اشعه های تجهیزات و دکل های مخابراتی وجود دارد پرداخت و گفت : تمامی موارد مطرح شده که این تجهیزات سرطان زا هستند و یا اینکه باعث ناباروری و تولد فرزند ناقص می شود صحت ندارد چرا که هیچ مطلب علمی پیرامون آن ارائه نشده و اکثرا شایعه هستند. دکتر علی ورقانی با اشاره به آمار و اطلاعات جهانی و تحقیقاتی که در داخل و خارج کشور در این زمینه انجام شده، افزود: بیشتر این اشعه ها از نوع رادیویی هستند که هیچ جای نگرانی در مورد آنها وجود ندارد. وی با بیان اینکه اطمینان می دهیم هیچ جای نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: گوشی همراه چون نزدیک گوش قرار می گیرد و اشعه هایی دارد بهتر است از هندزفری استفاده کنیم تا اثرات کمتری داشته باشدهرچند در مورد اثرات بیماری زای اشعه گوشی هم منبع علمی تایید شده ای وجود ندارد. کارشناس امنیت فناوری و اطلاعات شرکت مخابرات هم در ادامه به بیان انواع حملات و تهدیداتی که در حوزه فضای مجازی و اینترنت وجود دارد و هم چنین راه حل های مبارزه با آن پرداخت و گفت: می توان از نصب نرم افزارهای امنیتی و به روز رسانی سیستم عامل ، استفاده از آنتی ویروس، عدم اشتراک گذاری اطلاعات، تهیه پشتیبان برای اطلاعات و استفاده از کلمات عبور پیجیده به عنوان گوشه ای از راهکارهای مقابله با این تهدیدات نام برد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*