آخرین خبر :

اخبار کوتاه سیاسی و اجتماعی / یک شایعه فوتبالی در جام ملت‌های آسیا/ماجرای تحصن مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران چه بود؟/چند درصد افزایش دستمزد در سال ۹۸ به نفع کارگران است؟

یک شایعه فوتبالی/احتمال حذف قطر از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با شکایت عراق به فیفا 

مشاور فدراسیون فوتبال عراق: تیم ملی فوتبال قطر مطابق قانون مدنی فیفا حق استفاده از بسام الراوی در ترکیب خود را نداشت. در صورتی که اعتراض عراق به فیفا مورد پذیرش قرار بگیرد ما به جای قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود خواهیم کرد. الراوی زننده گل پیروزی قطر به عراق، اصالتا عراقی است.

از چه ماشین‌هایی بیشتر استقبال می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو گفت:با توجه به بالا بودن قیمت خودرو‌های داخلی خریدار در بازار بسیار کم است و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. در حال حاضر خریداران ترجیح می‌دهند از خرید خودروی خارجی صفر اجتناب کنند و بیشتر به فکر تعویض خودرو با خودرو‌های کارکرده هستند. / میزان

اژه‌ای: با قوه قضائیه مطلوب فاصله داریم
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه با نقطه مطلوب خود فاصله دارد، اظهار داشت: اذعان داریم کار‌های خوبی انجام شده است. موارد زیادی در قوه قضائیه برای عرضه داریم، ولی توان آن را نداشته و نداریم. علیرغم رشد بیشتر و پیشرفت‌های خوب در این سال‌ها هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. وی با طرح این سوال که آیا این برخورد قوه قضائیه توانسته فساد را به حداقل برساند؟ ادامه داد: پاسخ منفی است؛ متاسفانه اینطور نیست و با همه برخورد‌های قضایی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. علت هم این است که صرفاً با برخورد قضایی و انتظامی نمی‌توان جلوی فساد را گرفت. برخورد یک راه است. سایر اقدامات و اصلاح ساختار‌ها و امور اجرایی و اداری هم از سایر مسیر‌ها محسوب می‌شود.

مخالفان FATF در لولاگر تحصن کردند

جمعی از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مخالفت با لوایح مربوط به FATF (پالرمو و CFT) از دقایقی پیش در مسجد لولاگر تهران (روبروی متروی آذربایجان) تحصن کردند. گفتنی است مطالبه راه حل‌های اقتصادی هم از دلایل دیگر تحصن دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مسجد لولاگر تهران است. تحصن کنندگان از روز‌های گذشته با روش‌های مختلف مخالفت خود را با تصویب پالرمو و CFT اعلام کردند. لازم به ذکر است ۱۲ ظهر امروز زمان رسمی آغاز تحصن اعلام شده است.

روایت فرمانده سپاه از پروژه شکست خورده «تابستان داغ»

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن با سوار شدن بر مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم در دی ماه سال ۹۶ در صدد پیگیری فتنه‌ای دیگر برای مقابله با نظام اسلامی و ملت ایران در آمده بود، گفت: آن جماعت ضد انقلاب آموزش‌دیده پس از شکست در برابر هوشمندی و بصیرت مردم، در پی آن بودند تا نیات شوم خود را تحت فرمان و پشتیبانی آمریکایی‌ها در تابستان امسال موسوم به “تابستان داغ” دنبال کنند که با آگاهی مردم شکست دیگری را تجربه کردند. وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به شدت از درگیری با ایران اسلامی پرهیز می‌کند، گفت: همانگونه که جوانان مومن و انقلابی در دوران دفاع مقدس و در برابر متجاوزان بعثی حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند، امروز نیز با برخورداری از ۳۶ میلیون جوان، با مدیریت صحیح و معتقد به بکارگیری جوانان مومن انقلابی از این ظرفیت عظیم می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد.

ماجرای تحصن مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران چه بود؟

نشریه خط حزب الله در یکصدو شصت و نهمین شماره خود در بخش خاطرات رهبری به نقل خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب با عنوان “ماجرای تحصن رهبر انقلاب در دانشگاه تهران” پرداخت.”فکر تحصن در تهران بی‌ارتباط به تجربه‌ی تحصن در مشــهد نبود، یعنی تجربــه‌ی موفق تحصن بیمارستان مشهد تشویق کننده بود به این تحصنی که در تهران انجام گرفت.مدتی بحث شد که کجا تحصن انجام بگیرد… یک وقت پیشنهاد دانشگاه هم شد که دیدیم بسیار جالب و از همه جهت این خوب هست لذا بود که حرکت کردند صبح، برادر‌ها صبح ً. آن زود رفتند دانشگاه… ما رفتیم داخل مسجد و فورا اطاقک سر مسجد را آنجا را ستاد کار‌ها قرار دادیم و بلافاصله یک اعلامیه منتشر کردیم یعنی اولین کاری که کردیم یک اعلامیه نوشتیم گفتیم که این اعلامیه پخش بشــود و ما حضورمان در اینجا آن وقتی فایده خواهد داشت که زبان و بیان همراهش باشد…اگر ســخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها نبود مفهوم نمی‌شد که چه کاری انجام گرفته، نه مردم در جریان قرار می‌گرفتند و تبلیغات دستگاه هم می‌توانست شــاید آن را جور دیگری جلوه بدهــد؛ لذا بود که چند تا برنامه در دانشگاه بود یکی سخنرانی‌هایی بود که مستمرا ً. در مسجد دانشگاه انجام می‌گرفت که همه‌ی ما‌ها هر کدام یک برنامه‌ی سخنرانی را اینجا گذاشتیم و دیگران سخنرانی می‌کردند، یکی اعلامیه‌ها بود، یکی هم یک نشریه، یک بولتن روزانه ما منتشــر می‌کردیم، الان درست یادم نیست، دو تا بولتن ما منتشر کردیم یکی در دانشگاه، گمانم اسمش تحصن بود.
زنان به حوزه‌های علمی ورود پیدا کنند
زن خوب نمونه مردم خوب است، چه اینکه مرد خوب نیز نمونه مردم خوب است، قرآن اینگونه سخن می‌گوید، زیرا عظمت انسان به روح اوست و نه پیکر او. هیچ کس نمی‌گوید آزادی، عدل، تقوا و این مسائل مذکر است یا مونث، چرا که یک حقیقت مجرد متعالی، مذکر و مونث بودن بر نمی‌دارد. /خبرگزاری حوزه

تأثیر گرم شدن زمین روی نرخ تولد دختر و پسر

تحقیقات نشان می‌دهد گرم شدن کره زمین اثرات زیادی روی سیاره ما دارد، اما ممکن است به‌طور مستقیم روی زیست‌شناسی انسانی نیز تأثیر بگذارد و به‌طور ویژه تغییرات اقلیم روی نسبت نوزادان دختر و پسر اثرگذار باشد. محققان تأثیر زلزله ۱۹۹۵ کوبه روی منطقه هیوگو، زلزله بزرگ ۲۰۱۱ ژاپن روی منطقه توهوکو، نشت اتمی نیروگاه اتمی فوکوشیما در دایچی و زلزله ۲۰۱۶ استان کوماموتو را بررسی کردند. ️مهم‌ترین نتیجه این تحقیق این بود که ۹ ماه پس از وقوع این حوادث نرخ تولد پسران بین ۶ تا ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

اسلحه ترامپ و پسرش هم در آمریکا مسئله ساز شد!

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک افسر سابق اداره پلیس نیویورک اعلام کرده است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و پسر بزرگش، دونالد ترامپ جونیور، از جمله چهره‌های مشهوری هستند که بدون دریافت گواهی پایان دوره و با پرداخت رشوه مجوز مالکیت اسلحه دریافت کرده‌اند. کاخ سفید تاکنون واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده است. پسر ترامپ و مجری شبکه فاکس نیوز نیز از پاسخگویی به خبرنگار آسوشیتدپرس خودداری کرده‌اند. /باشگاه خبرنگاران

حکم محکومیت جالب یک راننده بی احتیاط

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور حکم جایگزین حبس برای راننده بی احتیاط خبر داد و بیان کرد: ️فردی که در پی بی احتیاطی در رانندگی سبب مصدومیت فرد دیگری شده بود در ابتدا به یک ماه حبس محکوم شد. ️قاضی گالیکشی به جای زندان وی را مکلف کرد تا در خدمات عمومی رایگان و فعالیت‌های اطفا حریق به مدت ۲۰۰ ساعت شرکت داشته باشد. اداره منابع طبیعی و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می‌کنند. /میزان

چند درصد افزایش دستمزد در سال ۹۸ به نفع کارگران است؟

اکبر قربانی، دبیر خانه کارگر غرب تهران گفت: همه ساله شاهد جلسات متعددی در شورای عالی کار هستیم و امسال نیز دولت افزایش حقوق کارمندان دولت را ۲۰ درصد پیش‌بینی کرده است، امسال اگر ۲۰ درصد به حقوق پایه سال ۹۷ اضافه شود، مشکلی از کارگران حل نخواهد شد. آیا این میزان از دستمزد پاسخگوی ۴۰ درصد افزایش دستمزد خواهد بود؟ عواقب این تصمیم این است که زندگی کارگر تأمین نمی‌شود بنابراین مجبور به کار دو شیفت و سه شیفت خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، بحث راندمان کار، نوآوری، اثربخشی و کارایی زیر سوال می‌رود. ما چه توقعی از کارگر می‌خواهیم داشته باشیم؟ /ایلنا
نظر عضو مجمع تشخیص درخصوص پالرمو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مضرات پذیرش عضویت در پالرمو برای کشور بسیار بیشتر از منافع آن است. آیت الله مجتهد شبستریدر خصوص الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو گفت: موضوعات پیرامون این موضوع بسیار گسترده است. من جز مخالفین پذیرش این کنوانسیون و عضویت جمهوری اسلامی در آن هستم و دلایل آقایان را قبول ندارم. منافع پذیرش عضویت در این کنوانسوین برای کشور بسیار کمتر از معایب و مضرات آن است. پالرمو و CFT موضوعات گسترده‌ای هستند. وی همچنین افزود: حال قرار است که در روز شنبه آخرین جلسه برای پذیرش یا عدم پذیرش عضویت در این کنوانسیون در جلسه مطرح شود و نظارت همه دوستان را بشنویم و نظر مجمع را اعلام کنیم

زمان تصمیم گیری مجمع تشخیص درخصوص پالرمو

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحن مجمع و نه کمیسیون‌های آن درباره سرنوشت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم می‌گیرد. مجید انصاری افزود: کمیسیون‌های سیاسی – امنیتی و حقوقی – قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) را تایید نکردند. وی یادآور شد: مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه آینده لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو را بررسی می‌کند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه چندین مجموعه را به اتهام ارتباط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم قرار داد.

بر اساس بیانیه واشنگتن، این مجموعه‌ها عبارتند از:
لشگر فاطمیون
لشگر زینبیون
خطوط هوایی فارس ایر قشم
دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی فارس ایر قشم
شرکت مسافرتی فلایت تراول مستقر در ایروان (با ادعای ارتباط با خطوط هوایی ماهان)

تحریم‌های اعمال‌شده علیه این مجموعه‌ها ثانویه و در ارتباط با «مبارزه با تروریسم» بوده و اتباع و شرکت‌های آمریکایی را از ارتباط با مجموعه‌های تحریم‌شده منع می‌کند.

رویترز: مجوز «ایران ایر» هم در آلمان لغو شد

خبرگزاری «رویترز» روز پنج‌شنبه به نقل از منابعی در دولت آلمان مدعی شد که دولت این کشور مجوز پرواز و فرود هواپیما‌های خطوط هوایی «ایران ایر» (هما) در آلمان را لغو کرده است. مقام‌های آلمانی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند، اما امروز «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران به رسانه‌ها گفت که علاوه بر خطوط هوایی «ماهان»، هواپیما‌های ایران ایر هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. خبر لغو مجوز فعالیت هما در آلمان چند روز پس از آن منتشر می‌شود که برلین ورود هواپیما‌های خطوط هوایی ماهان را نیز به این کشور لغو کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*