اخبار علمی

 

علائم سرطان کلیه چیست؟

درد پهلو‌، وجود خون در ادرار که یا فرد به وضوح آن‌ را در ادرار خود می‌بیند یا اینکه به وسیله آزمایش تشخیص داده می‌شود، احساس فشار در شکم و در مراحل تکامل یافته سرطان وجود توده قابل لمس، فشار خون بالا، تب و تعریق داغ، خستگی و سردرد مداوم، لاغری غیر قابل توصیف و پائین آمدن توانایی بدن،  وجود توده در پهلو‌ها یا شکم، کاهش اشتها، درد مزمن در پهلوها، تب بی‌دلیل، کم‌خونی، تورم در ناحیه پا و مچ پا، از علایم سرطان کلیه هستند.

///

کاهش استرس با جینسینگ

جینسیگ برای سیستم عصبی مفید است؛ مصرف جینسینگ به افزایش سطح انرژی و تحریک متابولیسم کمک می‌کند و درمان گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب محسوب می‌شود، همچنین آداپتوژن موجود در جینسینگ باعث کاهش سطح هورمون استرس و تعادل سطوح هورمونی در بدن می‌شود و به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، برای رفع استرس یا خستگی، هر روز یک گرم جینسنگ مصرف کنید.

///

 

ویتامینی مناسب برای رفع خستگی

کلسیم نه‌تنها استخوان‌ها را تقویت می‌کند، بلکه در تقویت رباط‌ها و زردپی‌های بدن نیز بسیار مؤثر است و در نتیجه مصرف آن، انقباض و انبساط عضلانی و ماهیچه‌ای شما راحت‌تر و قوی‌تر خواهد بود، این امر نیز در کاهش احساس خستگی که در خیلی مواقع به دلیل خستگی عضلانی است مؤثر است.

///

زیتون عامل کاهش التهاب بدن

ترکیبات تشکیل دهنده زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند؛ این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند، مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده، تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود، به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

///

خواص بی‌شمار هل

اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر زمانی که چای دم می‌کنید از هل استفاده کنید یا لای برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید؛  هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیاست، جالب است بدانید که هل خاصیت ضد سرفه دارد، همچنین کبد و کلیه را تقویت می‌کند و یک مولتی ویتامین طبیعی به شمار می‌رود از این رو توصیه می‌شود این دانه خوش عطر را در برنامه غذایی خود جای دهید.

///

کلسترول خوب سبب باز شدن رگ‌های قلبی می‌شود و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند.

یک شنبه///نکاتی طلایی در خصوص کلسترول+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کلسترول ماده‌ای چربی شکل از دسته لیپید‌هاست که در کبد و سلول‌های بدن تولید می‌شود و در مواد غذایی مانند لبنیات تخم مرغ گوشت یافت می‌شود.
کلسترول بخشی از ساختار آنزیم‌ها و سیستم عصبی است و تولید صفرا و متابولیسم چربی‌ جزو وظایف کلسترول در بدن محسوب می‌شود.

در این بین کلسترول بد با خاصیت چسبندگی خود به جداره داخلی دیواره رگ‌ها چسبیده و باعث بسته شدن مجرای داخلی رگ می‌شود و در صورت رسیدگی دیر هنگام باعث بروز سکته‌های قلبی در فرد می‌شود.

کلسترول خوب به پیشگیری از حمله قلبی و بروز سکته مغزی کمک کرده و به عنوان عاملی برای خارج شدن کلسترول بد از سرخ رگ‌های قلب شناخته می‌شود.

اما نوع مواد غذایی مصرفی، وزن بدن، فعالیت بدنی، وراثت، قند خون و استعمال دخانیات از جمله عوامل موثر در افزایش غلظت کلسترول است.

یک شنبه///نکاتی طلایی در خصوص کلسترول+اینفوگرافی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*