آخرین خبر :

اخبار علمی

چرا کودکان میوه‌ نمی‌خورند؟

کودکان ممکن است در سنی خاص یک نوع میوه یا سبزی را نخورند و نوع دیگر را بهتر بپذیرند، پس هر میوه‌ای را که بیشتر دوست دارند را به آنها بدهید اما  از خوراندن میوه‌ها و سبزیجاتی که باب میل کودکان نیست به آنها، دست نکشید؛  سبزی‌هایی مثل کرفس و هویج را بپزید اما نه خیلی زیاد که له شود بلکه کمی ترد باشد و بگذارید کودک آنرا با دست بردارد و بخورد، سبزی‌ها را ریز کنید و در سوپ فرزندتان بریزید، کمی ماست چکیده بر روی سبزی‌های پخته بریزید یا سبزی را با نان و پنیر به او بدهید، اگر کودکتان میوه نمی‌خورد، آنرا رنده کنید یا به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و با کمی خامه یا ژله به او بدهید.

///

 

فین کردن خوب است یا بد؟

زمانی که سرماخوردگی و حساسیت‌های فصلی به سراغمان می‌آید، یک بسته دستمال کاغذی برای خلاصی از گرفتگی بینی کنارمان است اما  التهاب ناشی از استفاده زیاد از دستمال کاغذی  باعث هر چه وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود.

فین کردن با شدت و فشار باعث می‌شود که رگ‌های خونی داخل بینی پاره شود، همچنین انواع باکتری‌ها و ذرات ویروس با فشار وارد گوش و سینوس می‌شود که در نهایت آغاز عفونت و سوزش و سردرد است؛ علاوه بر این اگر دچار حساسیت فصلی هستید و یا سرما خورده‌اید مهم نیست چند بار در روز فین کنید، چون بینی همچنان در حال ساخت مخاط است.

///

 

راهی ساده برای درمان لک و مک

آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید، می‌توانید روزی ۲ بار محل کک‌ومک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید، پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید، ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک و مک بشوند، این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورتتان بپاشید.

///

قاعدگی نامنظم را با غوره درمان کنید

قاعدگی نامنظم یا پریود نامنظم که هر خانمی با آن رو به رو شده  است با مصرف آبغوره درمان می‌شود، همچنین مصرف آبغوره در دختران جوان باعث جلو افتادن دوره بلوغ می‌شود و قاعدگی را باز می‌کند، به طور کلی مصرف این نوشیدنی برای خانم‌ها خاصیت قاعده آوری دارد.

////

مبارزه با تومور‌های سرطانی با انگور

در یک مطالعه، سطح استرول‌های خوب به نام فیتواسترول که برای مبارزه با تومور‌های سرطانی به کار می‌روند، در انگور‌های رسیده یا به اصطلاح انگور‌های شیرین و آماده بررسی و مشخص شد که سطح فیتواسترول‌ها با رسیدن انگور‌ها کاهش می‌یابد که همین عامل باعث تغییر رنگ انگور می‌شود؛ جالب است بدانید فیتواسترول‌ها خواص ضد تومور دارند و هر چه بیشتر باشند، برای سلامت مفیدتر هستند.

////

چند کلید طلایی برای درمان زانو درد

عوامل مختلفی موجب آسیب رسیدن به زانو می‌شوند، زانو درد را می‌توان رایج‌ترین درد مفصلى نامید، براى بسیارى از کسانى که زانو درد دارند ورزش توصیه می‌شود، شنا کردن به جز کرال پشت براى زانو‌ها مفید است؛ علاوه بر شنا می‌توان در قسمت کم عمق استخر به مدت ١۵ دقیقه در عرض راه رفت، پیاده‌روى در استخر بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوى مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو را تقویت می‌کند تا وزن اندام‌های فوقانى به زانو فشار وارد نکند.

////

 

کنترل ضربان قلب با کیوی

میوه کیوی سرشار از مواد مغذی (پتاسیم، مس، آهن و فسفر) و ویتامین‌ها است، کیوی منبع خوبی از پتاسیم است، پتاسیم با تنظیم کردن مایعات و الکترولیت بدن، نقش مهمی در سلامت و فعالیت سلول‌های بدن ایفا می‌کند و با تأثیر بر سدیم اضافی موجود در بدن، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک مؤثری می‌کند کیوی به دلیل برخورداری از مقدار قابل توجهی ویتامین به حفاظت بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

////

بروز نوسان‌های خلقی و گرفتگی عضله‌های بدن ناشی از سندرم پیش از قاعدگی است که می توان با رژیم غذایی از آن از شدت آن کاست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۷۵ درصد از بانوان دچار سندرم پیش از قاعدگی یا PMC می‌شوند که با علامت‌هایی چون سردرد، گرفتگی عضله‌های شکم، نفخ، کمردرد،  بی خوابی، اختلال‌های گوارشی و افزایش وزن همراه است.

برخی دیگر از بانوان افزون برنشانه‌های فیزیکی دچار نوسان‌های خلق و خو و بروز مشکل هایی چون اضطراب، غم و اندوه، خستگی، تحریک پذیری و کاهش اعتماد به نفس می‌شوند.
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف مواد خوراکی حاوی ریز مغذی منیزیم می‌تواند سبب کاهش علامت‌های این سندرم شود؛  ازجمله مواد خوراکی حاوی منیزیم می‌توان بادام، بادام زمینی، سبزیجات دارای برگ سبز، اسفناج، برنج قهوه‌ای و آووکادو را نام برد.
منیزیم سبب فعال شدن انتقال دهنده مواد شیمیایی در مغز و در نتیجه سبب احساس آرامش و خواب آلودگی می‌شود.

علامت‌های سندرم PMC در فاز لوتئال luteal phase چرخه قاعدگی روی می‌دهد که ۲ هفته بین تخمک گذاری و شروع قاعدگی را دربرمی‌گیرد.
ریز مغذی منیزیم ماده‌ای معدنی و بسیار ضروری برای بدن انسان است که هر روز دربیش از ۳۰۰ واکنش مختلف آنزیمی دربدن انسان نقش دارد؛ کمبود این ماده دربدن می‌تواند سبب ایجاد بی خوابی، کم خوابی، بروز مشکل سندرم پای بی قرار، بروز درد مزمن، خستگی، نوسان‌های خلقی و میگرن شود.
بنا بر نتیجه‌های به دست آمده از بنیاد تغذیه انگلستان، یک زن از هر ۵ زن در ۱۹ تا ۳۴ سالگی، بیش از نیمی از دختران نوجوان و حدود ۵۳ درصد از بانوان میان سال و سالمند دچار کمبود منیزیم دررژیم خوراکی خود هستند.
محققان مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم منیزیم را سبب کاهش تنش عصبی،  جلوگیری از افزایش وزن، احساس گرگرفتگی، سرگیجه، افت قند خون و سردرد مرتبط با PMC می‌دانند.

درصورتی که با مصرف مواد خوراکی مشکل کمبود منیزیم دربدن برطرف نشد، بانوان می‌توانند زیر نظر متخصص و برای بازه زمانی استاندارد از مکمل‌های خوراکی حاوی این ریزمغذی استفاده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*