آخرین خبر :

اخبار علمی

چگونه درد دندان را کاهش دهیم؟

دندان عقل به آخرین دندان در قوس دندان‌ها گفته می‌شود که بین ۱۸ تا ۲۵ سالگی رشد می‌کند و اگر کشیده نشود به دندان‌های دیگر آسیب می‌رساند؛ این دندان اغلب دردناک است که راهکار‌های زیادی برای کاهش آن وجود دارد، یکی از کار‌ها استفاده از روغن درخت چای است؛ روغن به عنوان یک عامل ضد باکتری قوی عمل می‌کند که باکتری‌ها را در دهان ریشه کن می‌کند، از آنجا که این دارو بسیار قوی است، توصیه می‌شود آن را با روغن نارگیل رقیق کنید، برای این درمان، می‌توان روغن رقیق شده را در محل درد مالش داد، معمولا پس از مدت کوتاهی درد از بین می‌رود.

با مصرف روغن درخت چای درد دندان عقل را کاهش دهید/میوه‌ای مفید برای رسیدن به وزن ایده‌آل/چگونه از شر انگل در بدن رها شویم؟

از خواص خربزه تلخ چه می‌دانید؟

خربزه تلخ خواص بسیار زیادی دارد که از جمله‌ آنها لاغری و کاهش وزن است؛ عصاره‌ خربزه تلخ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به تعادل هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند و با افزایش اکسیداسیون چربی‌ها در بدن، باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، در برخی تحقیقات اولیه مشخص شده است که کارلا یا همان خربزه تلخ به بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند؛ این خربزه دارای ژن‌هایی است که می‌توانند به کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری کمک کنند و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن شوند.

با مصرف روغن درخت چای درد دندان عقل را کاهش دهید/میوه‌ای مفید برای رسیدن به وزن ایده‌آل/چگونه از شر انگل در بدن رها شویم؟

فواید قرار دادن نوزاد بر روی شکم

پزشکان توصیه می‌کنند زمانی که کودک به دنیا می‌آید مدتی او را بر روی شکم قرار دهید؛ این کار فواید زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به سفت شدن ماهیچه گردن اشاره کرد، قراردادن نوزاد روی شکم باعث می‌شود نوزاد زودتر گردن خود را نگه دارد؛ از مزایای دیگر این کار تقویت ماهیچه‌های گردن نوزاد است و نوزاد زودتر سینه خیز و چهاردست پا می‌رود؛ همچنین می‌توان به تقویت ماهیچه‌های لگن، پا و بازو نوزاد اشاره کرد، این کار از صاف شدن پشت سر نوزاد پیشگیری می‌کند؛ ایجاد قوس مناسب دست‌ها و تسریع مهارت‌های حرکتی، تسکین درد‌های کولیکی نوزاد، بهبود فرایند گوارش و کمک به دفع گاز از دیگر مزایای قرار دادن نوزاد بر روی شکم است.

با مصرف روغن درخت چای درد دندان عقل را کاهش دهید/میوه‌ای مفید برای رسیدن به وزن ایده‌آل/چگونه از شر انگل در بدن رها شویم؟

راهی ساده برای رهایی از شر انگل‌ها

روغن میخک می‌تواند به راحتی تخم‌های انگل را در روده از بین ببرد؛ به گفته محققان میخک دارای خاصیت درمانی متعددی است و با ویروس، باکتری و قارچ نیز مقابله می‌کند، علاوه بر این روغن آن را می‌توان در پخت وپز استفاده کرد؛ غدد تیموس از غدد موجود در سیستم ایمنی است که با ایجاد تحریک به اندازه کافی قدرت دفاعی بدن را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برد؛ روغن آویشن رشد انگل را کنترل می‌کند و آن را در روده از بین می‌برد، این گیاه را می‌توان تازه یا به صورت خشک به غذا اضافه کرد.

با مصرف روغن درخت چای درد دندان عقل را کاهش دهید/میوه‌ای مفید برای رسیدن به وزن ایده‌آل/چگونه از شر انگل در بدن رها شویم؟

از خواص جو چه می‌دانید؟

جو گیاه مفیدی است که برای سلامت استخوان و قلب مفید است؛ آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز و روی موجود در جو می‌تواند در ایجاد و حفظ ساختار استخوان‌ها و قدرت آن‌ها مفید باشد، تعادل دقیق از فسفر و کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است؛ فیبر، پتاسیم، فولات، ویتامین B۶ موجود در جو می‌تواند از سلامت قلب محافظت کند، جو منبع خوبی از فیبر است و همین امر باعث کاهش مقدار کلی کلسترول در خون می‌شود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

با مصرف روغن درخت چای درد دندان عقل را کاهش دهید/میوه‌ای مفید برای رسیدن به وزن ایده‌آل/چگونه از شر انگل در بدن رها شویم؟

 

 

 

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در کاهش قند خون و درمان تبخال موثر دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، شربت برگ زیتون (برگ زیتون+چای ترش+چای سبز+دارچین+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسیدفولیک، قند ساکاروز، گلوکز و فراکتوز، کلسیم، پروتئین، الئوروپین، اوژنول، مس، فسفر، فنول، فیتوکمیکال‌ها، اسیدلینولئیک و … است.

برای بررسی خواص شربت برگ زیتون و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتیگفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

کاهش چشمگیر قند و فشارخون با ((شربت برگ زیتون))/ با مصرف این نوشیدنی به تناسب اندام و لاغری برسید

مهم‌ترین خواص شربت برگ زیتون

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار  حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره مهم‌ترین خواص شربت برگ زیتون گفت: این شربت میزان ترشح انسولین از پانکراس را افزایش می‌دهد و باعث کاهش قندخون می‌شود؛ لذا برای افراد دیابتی بسیار مفید و اثربخش است.

وی افزود: ویتامین D، کلسیم و منیزیم موجود در شربت برگ زیتون، موجب استحکام استخوان و دندان می‌شود و از پوکی استخوان و آرتروزپیشگیری می‌کند.

 

 

فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کم خونی

مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه انجیر به هر دو صورت تازه و خشک، به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، انجیر خشک در مقایسه با سایر میوه های سرشار از ویتامین های C و E، حاوی آنتی اکسیدان های باکیفیتی موسوم به فنول ها است. برخی از مهمترین خواص انجیر در ادامه ذکر شده اند.

کنترل وزن: انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک می کند. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما ضروری است و به خاطر کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانی تر کمک کرده و از اینرو منجر به کنترل وزن می شود.

بهبود هضم غذا: میزان بالا فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند. فیبر موجب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل می کند.

پیشگیری از فشارخون بالا: انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشارخون است چراکه از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری می کند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم موجب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا می برد.

حفظ قندخون: میزان بالا پتاسیم انجیر به کنترل میزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک می کند و در نتیجه قندخون را کنترل می کند. رژیم غذایی با میزان بالا پتاسیم برای افراد دیابتی توصیه می شود.

تقویت سلامت قلب: انجیر موجب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی می شوند، در بدن می شود. خواص بالا آنتی اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشارخون موجب رهایی از رادیکال های آزادی می شود که در بلندمدت موجب انسداد عروق خونی می شوند.

افزایش سلامت باروری: انجیر مملو از زینک (روی) و منگنز است از اینرو به افزایش قوه باروری کمک می کند.

درمان کم خونی: انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک می کند. مصرف روزانه انجیر می تواند نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.

حفظ سلامت استخوان ها: انجیر منبع خوب کلسیم بوده و موجب افزایش استحکام و تراکم استخوان ها می شود. مصرف روزانه انجیر و شیر در روز میزان کلسیم بدن را تامین می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*