آخرین خبر :

اخبار علمی/کم‌کاری تیروئید را اینگونه درمان کنید/کاهش وزن با عرق نعنا/ماسکی برای لیفتینگ پوست/محققان اعلام کردند؛ ارتباط داروهای سرماخوردگی و افزایش ریسک حمله قلبی/زنان خوش‌بین به دیابت مبتلا نمی‌شوند/ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید+ فرمول زیبایی و درخشش مو

کم‌کاری تیروئید را اینگونه درمان کنید

مصرف سبزیجات پخته راهی برای درمان کم کاری تیروئید به شمار می‌رود؛ افرادی که مشکل کم کاری تیروئید دارند باید رژیم غذایی کم کالری داشته باشند، نمک ید دار باید در وعده‌های غذایی این افراد استفاده شود؛ ماهی، مرغ و میگو سرشار از ید است به همین علت مصرف آن نیز توصیه می‌شود؛ همچنین منابع غذایی سرشار از آهن به این بیماران توصیه می‌شود علاوه بر این میوه‌هایی مانند موز و توت فرنگی برای این بیماران مفید است.

آیا یبوست مادر سبب یبوست نوزاد می‌شود؟/سبزیجات پخته راهی ساده برای درمان کم کاری تیروئید/ماسکی برای لیفتینگ پوست

کاهش وزن با عرق نعنا

افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند؛ افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می‌کنند ممکن است به دلیل اینکه چاق شده‌اند دچار مزاج سرد شوند که از عوارض ساده آن یبوست و نفخ معده است، به این افراد توصیه می‌شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند، مصرف عرق نعنا باعث می‌شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم بهتر انجام شود، از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می‌یابد.

آیا یبوست مادر سبب یبوست نوزاد می‌شود؟/سبزیجات پخته راهی ساده برای درمان کم کاری تیروئید/ماسکی برای لیفتینگ پوست

ماسکی برای لیفتینگ پوست

مخلوط کتیرا و شیر ماسکی است که به سفت شدن و لیفتینگ یا کشیدن پوست کمک می‌کند، همچنین استفاده از نشاسته به صورت روزانه به زیبایی پوست کمک می‌کند؛ مصرف غذا‌هایی مانند آش‌های ساده بدون رشته و با سبزی زیاد، مرغ جوان و ماهی‌های ریز منافذ جذب غذا را باز  و خون سالم تولید می‌کند، البته پُرخوری خود موجب زشتی رنگ چهره می‌شود که باید از دوری کرد.

آیا یبوست مادر سبب یبوست نوزاد می‌شود؟/سبزیجات پخته راهی ساده برای درمان کم کاری تیروئید/ماسکی برای لیفتینگ پوست

ارتباط داروهای سرماخوردگی و افزایش ریسک حمله قلبی

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف داروهای ضدالتهابی موجب افزایش ریسک حمله قلبی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مطالعات محققان دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا نشان می دهد هم داروهای ضداحتقان و هم داروهای ضدالتهابی (NSAID) که در بسیاری از داروهای سرماخوردگی یافت می شوند، در فهرست داروهای افزایش دهنده فشارخون قرار دارند.

یافته ها نشان می دهد افرادی که NSAIDها را در زمان بیماری مصرف می کنند سه برابر بیشتر با احتمال ریسک حمله قلبی روبرو هستند.

«سوندرا دی پالما»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد مبتلا به فشارخون بالا کنترل نشده یا بیماری قلبی باید از مصرف داروهای خوراکی ضداحتقان اجتناب نمایند. جمعیت عادی یا افرادی که کمتر در معرض ریسک بیماری های قلبی عروقی هستند، باید با مشورت پزشک این داروها را مصرف کنند.»

در این مطالعه، محققان حدود ۱۰ هزار نفر مبتلا به عفونت های تنفسی را که به خاطر حملات قلبی در بیمارستان بستری شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

میانگین سنی شرکت کنندگان در زمان حمله قلبی ۷۲ سال بود و بسیاری از آنها دارای فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی نظیر دیابت و فشارخون بالا بودند.

محققان تاکید می کنند داروهای ضداحتقان بینی نباید بیش از ۷ روز بدون مشورت با پزشک مصرف شوند.

زنان خوش‌بین به دیابت مبتلا نمی‌شوند

دیابت

بررسی‌های جدید حاکی از تاثیر مثبت خوش‌بینی بر بیماری دیابت نوع ۲ در زنان است.

به گزارش ایسنا، متخصصان در بررسی‌های جدید خود به نقش خوش‌بینی و تأثیر حفاظتی آن در برابر دیابت نوع ۲ در زنان پس از دوران یائسگی پرداختند.

فاکتورهای متعددی بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ تاثیرگذارند. برخی از این فاکتورها همچون رژیم غذایی، فعالیت بدنی و وزن قابل تغییر هستند. هرچند در فاکتورهای دیگر از قبیل سن و ژن قابلیت تغییر وجود ندارد.

همچنین متخصصان در چندین بررسی که اخیراً انجام داده‌اند به این نکته پی برده‌اند که خصوصیات روحی فرد می‌تواند بر خطر ابتلاء به دیابت تأثیر داشته باشد. به طور مثال، علائم افسردگی با خطر ابتلاء به دیابت ارتباط نزدیکی دارند.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی اطلاعاتی پرداختند تا مشخص شود آیا رفتارهای مثبت از قبیل خوش‌بینی می‌توانند خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را در زنان پس از دوران یائسگی کاهش دهد. محققان اطلاعات مربوط به ۱۳۹ هزار و ۹۲۴ زن را که در شروع مطالعه به دیابت مبتلا نبودند مورد ارزیابی قرار دادند. در مدت زمان ۱۴ سال، ۱۹ هزار و ۲۴۰ مورد ابتلاء به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شد. همچنین خصوصیات اخلاقی این زنان ارزیابی شد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها مشاهده کردند در مقایسه با زنانی که از پایین‌ترین سطح خوش‌بینی برخوردار بودند، افراد خوش‌بین ۱۲ درصد کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ قرار دارند. همچنین زنانی که احساسات منفی خود را ابراز می‌کنند ۹ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.

ریزش مو یکی از عارضه‌های شایع در خانم‌هاست که می‌توان آن را با چند روش طبیعی درمان کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از خانم‌ها از ریزش مو و عوارض آن رنج می برند و این مشکل موجب ناراحتی و افسردگی بسیاری از خانم‌ها می‌شود.

بسیاری از خانم‌ها به دنبال انواع روش های گران‌قیمت برای رفع ریزش مو هستند اما ما به شما چند روش طبیعی برای درمان ریزش مو معرفی می‌کنیم.

ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید/ زیبایی و درخشش مو با یک روغن طبیعی

ماساژ، درمانی طبیعی رفع ریزش مو

ماساژ پوست سر می تواند درمان طبیعی ریزش مو باشد، چرا که ماساژ به رشد مو و تحریک پوست سر کمک می‌کند و می تواند در بهبود ضخامت مو موثر باشد، برای این کار هر روز پوست سر خود را ماساژ دهید.

ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید/ زیبایی و درخشش مو با یک روغن طبیعی

آلوئه ورا، درمانی موثر و ارزان برای ریزش مو

آلوئه ورا به بهبود شرایط رشد مو کمک می‌کند و می تواند ریزش مو را کاهش دهد، همچنین از بین برنده شوره سر است و به رشد فولیکول های مو کمک می‌کند، کافی است چند بار در هفته پوست سر خود را به این ماده طبیعی ماساژ دهید.

ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید/ زیبایی و درخشش مو با یک روغن طبیعی

روغن نارگیل فرمولی طبیعی که ریزش مو را درمان می‌کند

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که با نفوذ در داخل شفت مو و کاهش پروتئین از دست رفته به بهبود رشد مو کمک می‌کند، روغن نارگیل را می توانید قبل یا بعد از شستن موهای خود استفاده کنید.

اگر موهای شما با روغن نارگیل چرب می‌شوند می توانید روغن نارگیل را شب قبل از خواب به سرتان بمالید و صبح آن را شست و شو دهید، اگر موهای شما خشک است، همچنین می توانید از آن به عنوان درمان طبیعی خشک مو استفاده کنید افزون بر این روغن نارگیل به عنوان یک ماده طبیعی پرپشت کننده و درخشان کننده مو نیز شناخته می‌شود.

ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید/ زیبایی و درخشش مو با یک روغن طبیعی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*