آخرین خبر :

اخبار علمی/فواید مصرف شاهدانه/نعناع و فواید بی‌شمار آن/افزایش خطر خونریزی شدید با مصرف آسپرین/کمبود “روی” فشار خون را بالا می‌برد/از فواید فلفل تند چه می‌دانید؟/پرپشتی مژه‌ها با چند فرمول ارزان و خانگی

فواید مصرف شاهدانه

افراد بسیاری به دلیل پرخوری زیاد دچار چاقی می‌شوند که برایشان مشکلات زیادی به همراه دارد؛ راهکارهای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به این خواسته دست یافت، یکی از راهکارها استفاده از شاهدانه است؛ مصرف شاهدانه در در وعده صبحانه باعث احساس سیری طولانی طی روز خواهد شد و در نهایت کاهش وزن را به دنبال دارد، همچنین مصرف شاهدانه صدای شکم را درمان می‌کند، از این رو توصیه می‌شود این گیاه را در رژیم غذایی خود جای دهید.

///

نعناع و فواید بی‌شمار آن

نعناع یکی از گیاهان پرخاصیت است که باید آن را در سفره جای داد و از فواید آن بهره برد؛ این گیاه خوش طعم را می‌توان در کنار مواد غذایی با طبع سرد استفاده کرد و مضرات غذای طبع سرد را کاهش داد؛ نعناع درد دل و نفخ شکم را درمان می‌کند، برای درد‌های دوران سرماخوردگی وآنفولانزا مفید است، همچنین کسانی که اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارند می‌توانند با مصرف دم‌کرده غلیظ این گیاه، درد این دوران را کاهش دهند.

///

 

 

افزایش خطر خونریزی شدید با مصرف آسپرین

تهران – ایرنا – محققان دریافتند با وجود این که آسپرین موجب کاهش خطر حمله قلبی و سکته می شود، خطر خونریزی شدید را در بیمارانی که به طور مستمر این دارو را مصرف می کند، افزایش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، در این تحقیقات که به مدت ۵ سال انجام گرفت مشخص شد با مصرف آسپرین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افرادی که فاقد سابقه چنین بیماری هایی هستند، به میزان ۱۱ درصد کاهش می یابد، اما خطر خونریزی شدید در بدن آن ها ۴۳ درصد افزایش می یابد.
این تحقیقات نشان می دهد برای تجویز مصرف مستمر آسپرین به منظور جلوگیری از مرگ و میر در اثر حمله قلبی، سکته و بیماری های قلبی عروقی، مستندات علمی کافی وجود ندارد.
با وجود این که آسپرین به عنوان یک داروی موثر در کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته شناخته شده است، برخی از تحقیقات چنین ویژگی هایی را رد می کنند. حتی در برخی از تحقیقات علمی، به طور کلی اثربخشی آسپرین به عنوان یک دارو زیر سوال رفته است.

 

کمبود “روی” فشار خون را بالا می‌برد

ویتامین دی

کمبود عنصر “روی” در بدن که برخی آن را با عنوان “زینک” می‌شناسند، مشکلی شایع در مبتلایان به بیماری‌های مزمن است که می‌تواند به بالا رفتن فشار خون منجر شود.

به گزارش ایسنا، در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت نوع ۲ و بیماری مزمن کلیوی، کمبود روی مشکلی شایع است. در افرادی که از مشکل کمبود روی رنج می‌برند احتمال ابتلاء به فشار خون بالا نیز بیشتر است.

 

 

از فواید فلفل تند چه می‌دانید؟

فلفل تند، فلفل شیرین یا فلفل‌دلمه‌ای، محتوی فیبر و آب هستند که از مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی تشکیل شده‌اند؛ طعم تند برخی فلفل‌ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد که طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می‌کند، فلفل تند غنی‌ترین منبع ویتامین C است، در کل همه فلفل‌ها می‌توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند، اما فلفل تند می‌تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا ببرد، باعث گرمازایی در بدن و در نهایت منجر به کالری‌سوزی و کاهش وزن شود.

///

به کمک چند راهکار طبیعی و ارزان در خانه می‌توانید مژه‌هایتان را تقویت و پرپشت کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، راه‌های مختلفی برای افزایش رشد مژه‌ها  وجود دارد، یکی از این راهکار‌ها استفاده از مواد طبیعی است البته باید توجه داشت که این مواد نباید با چشم تماس مستقیم داشته باشند.
ما به شما چند ماده طبیعی برای رشد، بلند و پرپشت شدن مژه معرفی می‌کنیم.

با روغن کرچک مژه‌هایتان را طبیعی پرپشت کنید

روغن کرچک به عنوان یک ماده محرک قوی شناخته شده است که می‌تواند باعث رشد فولیکول مو شود و مصریان باستان از آن به عنوان پماد در بسیاری از روش‌های درمانی استفاده می‌کردند.

برای پشت شدن مژه‌ها کافی است تا با کمی پنبه یا یک برس آرایشی مژه‌هایتان را به مقداری روغن کرچک آغشته کنید و برای اثر بهتر، شب آن را به مژه‌هایتان بزنید و صبح از روی مژه‌هایتان بشویید و برای گرفتن نتایج بهتر باید به طور منظم برای ۱ تا ۳ ماه این روش را تکرار کنید.

راهکار ارزان و خانگی برای پرپشت و بلندکردن مژه ها/ مژه هایتان را با چند فرمول ارزان و خانگی ضخیم و پرپشت کنید/ خاصیت چند روغن گیاهی در بلندکردن مژه ها/ مژه هایتان را با چند فرمول خانگی لیمینت کنید/  ویتامینی که مژه هایتان را بلند و زیبا می کند

 

تاثیر فوق العاده ویتامین E در رشد مژه‌ها

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ منتشر شد که نشان داد رشد مو و مژه در افرادی که ویتامین E مصرف می‌کنند بیشتر است، کافی است چند قطره از محتوی کپسول ویتامین E را به مژه‌هایتان بمالید.

راهکار ارزان و خانگی برای پرپشت و بلندکردن مژه ها/ مژه هایتان را با چند فرمول ارزان و خانگی ضخیم و پرپشت کنید/ خاصیت چند روغن گیاهی در بلندکردن مژه ها/ مژه هایتان را با چند فرمول خانگی لیمینت کنید/  ویتامینی که مژه هایتان را بلند و زیبا می کند

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*