اخبار علمی/درمان خانگی فیشر مقعدی/رفع شوره سر با روغن بادام تلخ/خواص سیاه د انه/ سنگ نمک و نمک دریا نخورید/ آیا محتوای تلویزیون بر هوش کودک تاثیر دارد؟/ سالاد را با غذا نخورید

درمان خانگی فیشر مقعدی

سرکه سیب یکی از بهترین مواد برای درمان فیشر مقعدی است؛ فهرست درمان‌های خانگی برای شقاق مقعدی بدون وجود سرکه سیب کامل نیست، این ماده در درمان یبوست مؤثر است و خوب است بدانید که یبوست عامل اصلی بروز شقاق مقعدی به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، فیبر محلول در آب به نام پکتین که در سرکه سیب وجود دارد، می‌تواند به طور قابل‌توجهی فرآیند هضم را بهسازی کند و همچنین حرکات روده را بهبود بخشد.

نحوه‌ استفاده از سرکه سیب برای درمان شقاق مقعدی (فیشر) این گونه است که  ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب خام را داخل مقداری آب بریزید،  بنا به ذائقه‌ خودتان مقداری عسل نیز به ترکیب سرکه سیب و آب اضافه کنید،  ترکیب حاصل را روزی دو بار مصرف کنید.

چگونه دندان‌هایی سالم داشته باشیم؟/فرزندان خود را اینگونه تقویت کنید/فیشر مقعدی را با این روش خانگی نسخه پیج کنید

رفع شوره سر با روغن بادام تلخ

معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر سلامت این عضو نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می‌رویم، به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد، برای جلوگیری یا درمان شوره سر، توصیه می‌شود چند قطره روغن بادام شیرین را شب‌ها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید، این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می‌دهد و پوسته‌های خشک را نرم می‌کند بلکه سلامت و رشد مو‌های شما را نیز بهبود می‌بخشد، این روغن را روی سر ماساژ دهید تا جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.

چگونه دندان‌هایی سالم داشته باشیم؟/فرزندان خود را اینگونه تقویت کنید/فیشر مقعدی را با این روش خانگی نسخه پیج کنید

خواص سیاه دانه

سیاه دانه برای درمان آسم و سرطان روده بزرگ بسیار مفید است؛ آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می‌دهد که سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری نسبت به دارو‌های معمولی در درمان آسم دارد، بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی برای افراد مبتلا به آسم دارد؛ علاوه بر این سرطان رشد یافته را می‌توان با استفاده از عصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرد و از مصرف دارو‌های شیمیایی مضر در امان ماند.

چگونه دندان‌هایی سالم داشته باشیم؟/فرزندان خود را اینگونه تقویت کنید/فیشر مقعدی را با این روش خانگی نسخه پیج کنید

 

سنگ نمک و نمک دریا نخورید

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر اسماعیلی دورانی،کارشناس تغذیه با اشاره به وجود ناخالصی‌ها و سموم در نمک غیر تصفیه‌شده، سنگ نمک و نمک دریا تأکید کرد: ناخالصی‌های موجود در نمک غیر تصفیه‌شده باعث کاهش مزه شوری غذا می‌شود و افراد میزان بیشتری نمک به غذا اضافه می‌کنند که این امر احتمال ابتلا به پرفشاری خون را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر این ناخالصی‌ها و سموم باعث افزایش بار کلیه نیز می‌شوند و مصرف زیاد نمک علاوه برافزایش فشارخون، پوکی استخوان را نیز در پی خواهد داشت. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که نمک به میزان کم و از نوع تصفیه‌شده یددار مصرف شود.

وی در خصوص نحوه صحیح نگهداری نمک یددار گفت: با توجه به این‌که ید ماده‌ای فرار، حساس به نور و رطوبت است، نمک یددار را باید در ظروف کدر و درب دار نگهداری کرد و در طبخ غذا نیز در مرحله پایانی به غذا افزود تا از بین نرود.

اسماعیلی بابیان این مطلب که چربی‌ها بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفتند و آن‌ها را عامل بسیاری از بیماری‌ها می‌دانند، افزود: مصرف چربی به‌اندازه تعادل برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی (نظیر ویتامین‌های A,D,K,E) موردنیاز است و در صورت عدم مصرف چربی‌های دریافتی و ضروری این ویتامین‌ها جذب نمی‌شوند بنابراین اگر فردی دچار بیماری‌های قلبی یا دیس لیپیدمی نباشد توصیه می‌شود ۲۵-۲۰ درصد میزان کالری رژیم غذایی روزانه خود را از نوع چربی انتخاب کند که البته نوع و میزان چربی بسیار مهم است.

آیا محتوای تلویزیون بر هوش کودک تاثیر دارد؟

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگر کودکان در سنین بسیار کم تلویزیون تماشا کنند، وقتی به سن مدرسه می‌رسند، قدرت توجه و دقت آنها کاهش می‌یابد؛ در این ارتباط هیچ حد ایمنی وجود ندارد که کودک دقیقا باید به چه میزان تلویزیون تماشا کند، در ازای هر یک ساعت که کودکان تلویزیون تماشا می‌کنند، احتمال این که بعد‌ها دچار کاهش دقت شوند به ۱۰ درصد می‌رسد.

این متخصص اطفال گفت: در این تحقیقات محتوای برنامه‌ها مورد توجه نبوده است و هر کودکی ممکن است هر برنامه‌ای را که دوست دارد را تماشا کند، اما این مسئله که برنامه‌های تماشا شده چه محتوایی داشته است در عوارض آن تاثیری ندارد، بلکه سرعت تصاویر پخش شده تلویزیون به احتمال زیاد بر فعالیت‌های طبیعی مغز تاثیر می‌گذارد.

کودکان در طول روز باید چقدر تلویزیون تماشا کنند؟

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد مغز کودکان در ۲ تا ۳ سال اول زندگی بسیار زیاد است، یادآوری کرد:  مشخص شده است که اگر کودکان  ۲ تا ۳ سال را در معرض محرک‌های تصویری گوناگون قرار دهیم، نحوه عملکرد مغز با توجه به میزان محرک‌ها تغییر می‌کند، پس تحریک بیش از حد در این دوران بسیار حساس است و باعث می‌شود که برخی اطلاعات به طور خودکار حذف شوند.

سالاد را با غذا نخورید

صمد پورمتخصص تغذیه در گفت وگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به طور کلی پیشنهاد می‌شود سالاد را همراه با غذا مصرف نکنید؛ بهتر است قبل یا بعد از غذا یک بشقاب سالاد بخورید تا از فواید آن استفاده کنید؛ وجود سالاد در سفره غذا همواره مورد تایید پزشکان تغذیه بوده است اما مصرف آن همراه با غذا چندان خوشایند نیست.

وی درباره مصرف میوه‌ها با غذا یادآوری کرد: معمولا در سنت غذایی ما، مصرف همزمان میوه و غذا مرسوم نیست؛ توصیه می‌کنیم این ترکیبات را مصرف نکنید اما به طور کلی از نطر علمی منعی برای استفاده همزمان آنها وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*