اخبار علمی/تفاوت حجامت و اهدای خون چیست؟/درمان عفونت استخوان با استفاده از ذرات مس/پونه کوهی چه فوایدی دارد؟/۸ مزیت شگفت انگیز سرکه سیب/اسکیزوفرنی ارمغان تلخ نگهداری از یک حیوان در منزل/خوش‌بینی خطر دومین سکته مغزی را کاهش می‌دهد/افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل با کاهش شنوایی

تفاوت حجامت و اهدای خون چیست؟

در حجامت با ایجاد مکش در ناحیه بین کتف و سپس خراش روی پوست حدود ۵۰ سی سی خون گیری انجام می‌شود، اما در اهدای خون حدود ۴۵۰ سی سی خون از ورید دست بوسیله سوزن خونگیری انجام می‌شود؛ برخی بیماران که هم حجامت کرده‌اند و هم خون اهدا کرده‌اند در مجموع از حجامت رضایت دارند و اثرات درمانی بیشتری دیده‌اند، طبق تحقیقات علمی، خون حجامت به مراتب غلیظ‌تر و دارای چربی و اوره و ترکیبات زائد بیشتری نسبت به خون ورید (اهدای خون) است.

حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی، سیستم عصبی محیطی و مغزی می‌شود، اما در مورد اهدای خون چنین آثاری ثبت نشده اسj

درمان عفونت استخوان با استفاده از ذرات مس

تهران – ایرنا – کالج سلطنتی جراحان ایرلند ایمپلنتی را ساختند که از طریق جراحی در محل عفونت استخوان قرار می گیرد و به طور همزمان موجب بهبود جریان خون و رشد استخوان شده و باکتری ها را از بین می برد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، عفونت استخوان که معمولا در اثر شکستگی، زخم های عمیق، پوسیدگی شدید دندان و عواملی از این دست ایجاد می شود، در موارد جدی می تواند منجر به نقص عضو و حتی مرگ شود. درمان این نوع عفونت بسیار دشوار است و معمولا مستلزم مصرف مقدار زیادی آنتی بیوتیک به مدت چند هفته، جراحی و خارج کردن استخوان آلوده و گاهی پیوند استخوان است. این در حالی است که احتمال موفقیت روش های درمانی مذکور به ۳۰ درصد می رسد.
اکنون محققان ایمپلنتی را ساختند که علاوه بر درمان عفونت بدون نیاز به آنتی بیوتیک، موجب تسریع رشد استخوان و ترمیم زخم می شود.
این ایمپلنت از ترکیب کلاژن و مواد ترمیم کننده استخوان موسوم به شیشه زیست فعال آغشته به ذرات مس ساخته شده است. این ابزار دارای یک ساختار تاخورده متخلخل است که هم موجب جذب رگ های خونی شده و هم فضای مناسبی را برای تجمع سلول های استخوانی فراهم می کند.

 

 

 

 

پونه کوهی چه فوایدی دارد؟

خوردن پونه به تنهایی، معرق و بسیار گرمی بخش است؛ پونه‌ اگر با انجیر مصرف شود، سینه را از خلط‌های غلیظ و لزج پاک می‌کند، تندی و تلخی پونه باعث نرم کردن سینه می‌شود، خون را به سمت پوست می‌کشد و قرحه آور (تحلیل برنده رطوبت‌های واقع در میان اجزای پوست) است؛ پونه مواد را از اعماق بدن جذب می‌کند، هر پونه‌ای و به ویژه پونه‌ کوهی، بی‌اشتهایی و ضعف معده را از بین می‌برد و سکسکه را تسکین می‌دهد.

حجامت یا اهدای خون، کدام یک مفیدتر است؟/تخم مرغ، ماده‌ای مفید در تقویت استخوان‌ها/۸ مزیت شگفت انگیز سرکه سیب

۸ مزیت شگفت انگیز سرکه سیب

سرکه سیب یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت است که اگر در رژیم غذایی جای داده شود بسیاری از بیماری‌ها را دور می‌کند؛ از فواید سرکه سیب می‌توان به کنترل قندخون، کاهش کلسترول، مبارزه با عفونت‌ها، بهبود کاهش وزن، سفید کردن دندان، درخشان کردن مو، بهبود گرفتگی عضلات، درمان سرماخوردگی و سرفه اشاره کرد.

حجامت یا اهدای خون، کدام یک مفیدتر است؟/تخم مرغ، ماده‌ای مفید در تقویت استخوان‌ها/۸ مزیت شگفت انگیز سرکه سیب

ابتلا به برخی اختلال‌های روانی نه به دلیل بروز اتفاق‌های تلخ در زندگی یا وراثت بلکه به دلیل نگهداری از برخی حیوان‌های خانگی می‌تواند به وجود آید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انگل توکسوپلاسموز (T. gondii) که به وسیله گربه‌ها به انسان منتقل می‌شود می‌تواند سبب ابتلای انسان به بیماری اسکیزوفرنی شود.
این انگل به وسیله میلیارد‌ها انسان درسراسر زمین حمل می‌شود و می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد زیاد به این اختلال روانی شود.

خوش‌بینی خطر دومین سکته مغزی را کاهش می‌دهد

سکته مغزی

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که خوش‌بینی و نگاه مثبت به زندگی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند که این فاکتور نیز به نوبه خود موجب کاهش خطر سکته مغزی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه مشخص شد در افرادی که یک بار سکته مغزی را تجربه کرده‌اند، داشتن نگاه مثبت و خوش‌بینانه به زندگی، احتمال دومین سکته را کاهش داده و در پیشگیری از آن مؤثر است.

افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل با کاهش شنوایی

کاهش شنوایی

یک مطالعه اخیر حاکی از ارتباط کاهش شنوایی با کاهش توانایی‌های شناختی که از نشانه‌های پیش از ابتلا به زوال عقل به شمار می‌رود، است.

به گزارش ایسنا، متخصصان بیمارستان زنان و بریگهمو مدرسه پزشکی هاروارد در بوستونِ آمریکا پس از بررسی‌های هشت ساله بیش از ۱۰ هزار نفر دریافتند کاهش شنوایی با خطر قابل ملاحظه‌ای از کاهش شناختی ذهنی مرتبط است.

علاوه بر این تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن است که هر چه میزان کاهش قدرت شنوایی در فرد بیشتر باشد، میزان کاهش شناختی ذهنی نیز افزایش می‌یابد. به طوری که میزان کاهش شناختی ذهنی در افرادی با کاهش شنوایی خفیف ۳۰ درصد، در افرادی با کاهش شنوایی متعادل ۴۲ درصد و در افرادی با کاهش شنوایی شدید ۵۴ درصد بیشتر از افرادی با شنوایی‌های عادی بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*