سرمقاله: برادران عراقی چه می‌کنند …!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان در مورد عراق مطالبی را گفته و یا افشا کرده که نیم پرده ایست از واقعیات حاکمین عراقی! می‌گوید، ماهی دویست میلیون دلار گاز به عراق صادر می‌کنیم، پولش را نمی‌دهد! یازده هزار بشکه نفت از کرکوک سواپ می‌کردیم، پس از تحریم ها آن را هم قطع کردند، دو میلیارد دلار پول گاز و برق از آنان می‌خواهیم اما نمی‌دهند!
این قسمتی از اتفاقاتیست که وزیر نفت بر ملا کرده، شک نکنید این قصه سری دراز دارد، شاید بعدترها از جاهای دیگر هم خبری برسد تا بدانیم به قول معروف برای کسی باید مرد که برایت تب کند!
واقعیت این است که تمام کشورها در نهایت منافع ملی خودشان را می‌سنجند و سپس اقدام می‌کنند، حتی سوریه که چند کشور در آن حضور فیزیکی دارند و قرار است برایش قانون اساسی هم تدوین کنند! هیچ کشوری نیست که به خاطر ما خودش را قربانی کند همانگونه که ما نیز حق نداریم خودمان را قربانی دیگران بکنیم، دنیای سیاست ورزان امروز دنیای بده و بستان است و هیچ کشوری همیشه دوست یا دشمن باقی نمی‌ماند! چند سال پیش مزدوران بعثی نامیدیمشان و اینک برادرانمان هستند، این تعبیر سیاست ورزیست، هر قدر هم که توجیه کنیم و خواسته باشیم تطهیر کنیم در اصل مطلب تغییری ایجاد نمی شود!
آنان تحریم های دولت آمریکا را گردن گذاشتند که در آن منافع ملی‌شان تعریف شده بود، برایشان حضور و تأثیر کشور ما در نابودی داعش در کشورشان اینک در درجه چندم اهمیت قرار دارد، باید قبول کنیم که اگر قرار است انتظارمان این باشد که چون بسیاری امکانات را بابت رفع خطر از سایر کشورها در اختیارشان قرار دهیم و خرجشان کردیم آنان نیز برایمان بمیرند و چشم بر منافع ملی‌شان ببندند …!
اسد برای تشکر و احیاناً توافقات پشت پرده با جنگنده روسی به مسکو می‌رود تا دینی ادا کند اما هرگز برای تشکر و احترام پا به کشورمان نگذاشت و به جای خودش وزیر امور خارجه و یا فرستاده ویژه‌اش را می‌فرستد، او هم منافع ملی‌اش را اینگونه تعریف می‌کند، هیچکس برای ما نمی‌میرد ما هم حق نداریم برای کسی بمیریم، حق مردن ما در چارچوبه مردم و انقلاب و کشورمان است، همین!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*