با گرامیداشت ۱۲ بهمن آیین های دهه فجر در خراسان جنوبی آغاز شد

رگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی با گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایرنا این آیین امروز (جمعه) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند برگزار شد.
لحظه ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۵ سال دوری از وطن و سال ها مبارزه علیه حکومت شاهنشاهی به ایران در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه روز ۱۲ بهمن با گلباران جایگاه و پخش بیانات امام راحل گرامی داشته شد.
مراسم ۱۲ بهمن در ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار می شود و میدان امام خمینی (ره) به عنوان محل برگزاری مراسم مرکز استان است.
همچنین گروه سرود بچه های مساجد همزمان با سراسر کشور به طور زنده در محل مراسم ۱۲ بهمن به اجرای برنامه پرداختند.
قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم های جمهوری اسلامی ایران و تمثال امام و رهبری به یاد روزهای باشکوه و خاطره انگیز بهمن ۵۷ گردهم آمدند و با «افتخار به گذشته و امید به آینده» چهل سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ۱۲۰ نقطه استان برنامه های مختلفی برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا می شود.
سه هزار و ۵۵۶ برنامه فرهنگی و عمرانی امسال به مناسبت دهه فجر در استان اجرا می شود که ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه مربوط به فرهنگی، ورزشی و سایر و بقیه پروژه های عمرانی است.
امسال همزمان با دهه فجر در استان یکهزار و ۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از چهار هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
همچنین زنگ انقلاب در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه خراسان جنوبی نواخته می شود و این مراسم با توجه به تعطیلی مدارس فردا (۱۳ بهمن) برگزار خواهد شد.
نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی نیز از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند برپا شد و صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*