اخبار علمی/موز در حال سبقت از نوشیدنی‌های ورزشی/ اسطوخدوس و فواید بی‌شمار آن/کم بخورید، عمر طولانی داشته باشید/از فریز کردن این مواد پرهیز کنید/خواص بی‌شمار تره/محاسبه کالری غذا از روی عکس/تاثیر چای “اولونگ” در پیشگیری از سرطان پستان/تاثیر بیماری‌ لثه در خطر ابتلا به آلزایمر

موز در حال سبقت از نوشیدنی‌های ورزشی

موز نسبت به نوشیدنی‌های ورزشی ممکن است انتخابی بهتر برای ورزشکاران باشد؛ محققان اثرات مصرف کربوهیدرات حین ورزش را بررسی و مقایسه کردند و دریافتند که موز نسبت به سایر نوشیدنی‌های ورزشی، بیشتر خاصیت ضد التهابی دارد، این مسئله به خوبی شناخته شده است که خوردن و نوشیدن کربوهیدرات حین تمرینات طولانی به ارتقا شدت و مدت تمرین و همچنین به بازتوانی هرچه سریع‌تر، کمک می‌کند.

گیاهی مفید که اثرات آرام بخشی دارد/علت خشکی دهان چیست؟/ورزشکاران این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانند

 اسطوخدوس و فواید بی‌شمار آن

اسطوخدوس گیاهی است که از گل و روغن آن برای تهیه دارو استفاده می‌شود؛ این گیاه در درمان اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، افسردگی، سردرد و درد کاربرد دارد و در غذا و نوشیدنی‌ها به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود، همچنین از این گیاه در صنایع دارویی و آرایشی به عنوان عطر در تهیه صابون، مواد آرایشی، عطر استفاده می‌کنند، اسطوخدوس روغنی دارد که اثرات آرام بخش داشته و باعث شل شدن برخی از عضلات خاص می‌شود، از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن نیز نباید غافل شد.

گیاهی مفید که اثرات آرام بخشی دارد/علت خشکی دهان چیست؟/ورزشکاران این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانند

کم بخورید، عمر طولانی داشته باشید

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد کم کردن اندکی از حجم وعده‌های غذایی ممکن است کلیدی برای دستیابی به زندگی طولانی‌تر باشد؛ طبق یک کارآزمایی بالینی کوچک، افرادی که بیش از ۲ سال، میزان مصرف کالری خود را فقط ۱۵ درصد کاهش داده بودند، کاهشی چشمگیر در میزان متابولیسم بدن آنها مشاهده شد، همچنین در این افراد بهبود برخی بیومارکر‌های مربوط به کاهش پیری و طول عمر بیشتر مشاهده شده است، طبق گزارش محققان، به طور خاص، پارامتر‌هایی از قبیل کاهش دمای هسته‌ مرکزی بدن، کاهش سطوح قند خون، کاهش سطوح انسولین و کاهش سطح هورمون‌های تخفیف دهنده‌ متابولیسم در این افراد مشاهده شد.

////

از فریز کردن این مواد پرهیز کنید

سبزیجاتی مثل سیب زمینی و گوجه فرنگی به علت دارا بودن بافت نشاسته‌ای اگر درون یخچال فریزر نگهداری شوند و این مدت کمی به طول بیانجامد طعم واقعی خود را از دست می‌دهند همچنین سبزیجات پخته مثل قورمه سبزی و اسفناج اگر اول تفت داده شوند ویتامین‌ها را بهتر در خود نگه می‌دارند، بهترین روش مصرف سبزیجات، استفاده آنها به شکل تازه است و توصیه می‌شود که حتی الامکان آنها را به شکل تازه مصرف کنید.

////

خواص بی‌شمار تره

تره سرشار از مواد معدنی، نظیر کلسیم است؛ کلسیم یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای تقویت سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف کلسیم کافی، با احتمال ابتلا به پوکی استخوان، رابطه معکوس دارد، کلسیم در ترمیم و ساخت استخوان‌ها با افزایش تولید استئوبلاست‌ها (سلول‌هایی که مسئول این فعالیت مفید هستند) نقش دارد؛ یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد کهنسال تجربه می‌کنند، نرمی استخوان است، شما می‌توانید با اتخاذ رژیم‌های غذایی مفید مانند آب تره، از این بیماری‌ جلوگیری کنید.

////

محاسبه کالری غذا از روی عکس

اپلیکیشن

پژوهشگران فرانسوی، نوعی اپلیکیشن ارائه داده‌اند که می‌تواند میزان کالری غذا را تنها از روی عکس آن محاسبه کند!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، شاید به‌زودی بتوان با کمک یک اپلیکیشن جدید، میزان کالری و مواد مغذی غذاها را تنها با عکس گرفتن مشخص کرد. این اپلیکیشن موسوم به “فودوایزر”(Foodvisor) می‌تواند ترکیبات غذا را بررسی و کالری‌های آن را محاسبه کند.

تاثیر چای “اولونگ” در پیشگیری از سرطان پستان

چای اولونگ

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: مصرف چای “اولونگ” می‌تواند در پیشگیری از سرطان پستان موثر باشد.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌های جدید حاکی از آن است: چای اولونگ سلول‌های سرطان پستان را از بین برده و افرادی که میزان زیادی از این چای را مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند.

تاثیر بیماری‌ لثه در خطر ابتلا به آلزایمر

بیماری لثه دندان فارن

محققان بر این باورند که بیماری لثه می‌تواند نقش محوری در ابتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محققان با بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از نقش بیماری لثه در خطر ابتلا به آلزایمر است، اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که مراقبت خوب از دندان‌ها و مصرف دارو می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کند.

محققان اظهار داشتند: اکنون به شواهدی دست پیدا کرده‌ایم که نشان می‌دهد باکتری‌های موثر در بروز بیماری التهابی پریودنتیت آنزیمی تولید می‌کند که به عصب‌ها آسیب زده و به از دست رفتن حافظه منجر می‌شود.

به گفته محققان، باکتری P. gingivalis یکی از عوامل اصلی در بروز بیماری لثه و از بین رفتن دندان‌ها در انسان است.

یک تیم از محققان بین‌المللی در چندین مطالعه، آزمایشاتی را روی مغز ۵۳ بیمار مبتلا به آلزایمر انجام دادند که در ۹۶ درصد از آنان، آنزیم تولید شده از این باکتری مشاهده شد.

محققان معتقدند: باکتری P. gingivalis در شکل‌گیری پروتئین‌های تائو موجود در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر که به مرگ سلول‌های مغزی کمک می‌کند، نقش دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، به گفته این تیم تحقیقاتی، این باکتری پس از آنکه وارد مغز شد، طی چندین سال و به تدریج از عصبی به عصب دیگر گسترش می‌یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*