اخبار علمی/خواص عمومی حجامت کودکان و نوجوانان/تخم شربتی و فواید بی‌شمار آن/مواد غذایی مفید برای افزایش قد/چرا باید میوه تازه مصرف کنیم؟/تولید بافت چشم با استفاده از سلول های بنیادی

 

خواص عمومی حجامت کودکان و نوجوانان

حجامت برای کودکان و نوجوانان فواید زیادی دارد که از شایع‌ترین آن می‌توان به افزایش قد و وزن اشاره کرد، همچنین برای افزایش اشتها، کاهش اختلالات رفتاری از قبیل پرخاشگری، بیش فعالی، تندخویی و عصبی شدن، افزایش مقاومت بدن نسبت به بیماری‌های عمومی (ویروسی و باکتریایی)، افزایش قوای ذهنی و قدرت یادگیری، افزایش تمرکز حواس و دقت، تنظیم خواب، تغییر ذائقه، منطقی‌تر شدن کودک و هماهنگی بیشتر با والدین و سایر اعضای خانواده از آن استفاده کرد.

///

تخم شربتی و فواید بی‌شمار آن

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ کلسیم است، به طوری که پنج تا ۶ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد؛ اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که این دانه‌های ریز ۲ برابر بیشتر از موز پتاسیم و سه برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند؛ از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند، تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است، در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسید‌های چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد.

///

مواد غذایی مفید برای افزایش قد

بلغور جو یک غذای معجزه‌آسا برای رشدقدی کودک است؛ این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های گیاهی است که به افزایش توده عضلانی و کاهش چربی‌ها کمک می‌کند؛ این ماده غذایی دارای خواص دارویی فراوانی است، جو دوسر منبع خوبی از انرژی، مواد مغذی و فیبر و به ویژه پروتئین برای انسان، مخصوصاً کودکان و ورزشکاران و افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند، مصرف روزانه یک کاسه بلغور جو دو سر، انرژی و استقامت مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می‌کند.

///

چرا باید میوه تازه مصرف کنیم؟

در یک مطالعه‌ جدید مشخص شد که مصرف بیشتر میوه‌های تازه با شیوع کمتر دیابت و کاهش بروز عوارض دیابت در ارتباط است؛ اگر چه فواید بهداشتی رژیم‌های غذایی از جمله میوه‌جات و سبزیجات تازه به خوبی شناخته شده است، اما به دلیل وجود قند درمیوه‌ها عدم اطمینانی درباره‌ ارتباط آن با خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی این بیماری وجود دارد، محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی میوه‌ تازه مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت در آنها کاهش می‌یابد.

///

تولید بافت چشم با استفاده از سلول های بنیادی

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه ادینبورگ انگلیس توانستند بافت چشم را که با استفاده از سلول های بنیادی چشم بیماران مبتلا به LSCD تولید کردند، با موفقیت به چشم خود بیماران پیوند بزنند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری اسوشیتدپرس، عارضه موسوم به limbal stem cell deficiency یا (LSCD) در نتیجه آسیب های وارد به چشم در اثر گرما یا مواد شیمیایی یا در اثر ابتلا به بیماری آنیریدیا ایجاد می شود. این عارضه موجب زخم و از دست رفتن بینایی در هر دو چشم و همچنین درد مزمن و قرمزی می شود.
بیماری آنیریدیا نوعی اختلال چشمی است که در اثر آن فقدان جزئی یا کلی عنبیه رخ می دهد و ممکن است موجب اختلال یا تغییر طبیعی مردمک شود.
بیمارانی که با استفاده از این تکنیک جدید بافت چشم آن ها جایگزین شد، تنها پس از ۱۸ ماه شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در قدرت بینایی خود بودند. نتایج این آزمایش نشان می دهد که تولید بافت چشم با استفاده از سلول های بنیادی یک روش بالقوه ایمن برای بهبود بینایی افراد مبتلا به LSCD محسوب می شود.
به گزارش انستیتوی ملی سلامت در حدود ۶ میلیون نفر در سراسر جهان به عارضه LSCD مبتلا هستند. محققان معتقدند این تحقیقات زمینه ساز انجام تحقیقات گسترده تری است که روزی امکان ترمیم کامل قرنیه را فراهم می کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*