اخبار علمی/خرما و  پیشگیری از فقر آهن/نقش ورزش در عمکرد ریه/بلایی که گرسنه خوابیدن به سرتان می‌آورد/تماشای تلویزیون عامل سرطان روده در زنان/کشمش و فواید بی‌شمار آن/بهترین علاج کم خونی

خرما و  پیشگیری از فقر آهن

خرما مقدار قابل توجهی فولات و یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که جهت خون‌رسانی برای بدن لازم است، فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است؛ هر چند که مقدار آهن خرما آنچنان زیاد نیست، اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به سه ماده‌ی مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذا‌های حیوانی یافت می‌شوند، پس برای این منظور باید از غذا‌های متنوع استفاده کرد.

ویتامین C چه نقشی در بدن دارد؟/ علت خودزنی در کودکان چیست؟/ نقش ورزش در عمکرد ریه

نقش ورزش در عمکرد ریه

ریه‌ها عامل تبادل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن هستند که مغز، قلب و سایر بخش‌های بدن را سالم نگه‌ می‌دارد؛ افزایش‌ سن، استعمال دخانیات و آلاینده‌های تنفسی از جمله پارامتر‌هایی هستند که بر عملکرد ریه تأثیر گذار است، انسان قادر به تغییر حجم ریه‌های خود به لحاظ میزان نگهداری اکسیژن نیست، اما زمانی که عملکرد ریه کیفیت خود را از دست‌دهد، ورزش از جمله اقداماتی است که تنگی‌نفس را تا اندازه‌ای بهبود می‌بخشد.

ویتامین C چه نقشی در بدن دارد؟/ علت خودزنی در کودکان چیست؟/ نقش ورزش در عمکرد ریه

بلایی که گرسنه خوابیدن به سرتان می‌آورد

امروزه یکی از موارد غلطی که در بین مردم عادی حتی برخی پزشکان رایج شده است، توصیه به نخوردن شام برای رژیم لاغری است در حالی که بر اساس منابع طب سنتی در خواب طبیعت مدبره انسان متمایل به درون و هضم غذای خورده شده می‌شود و در صورتی که غذایی را جهت هضم نیابد شروع به برداشت از برخی اعضای خاص می‌کند و به خصوص توزیع چربی در بدن نامتناسب می‌شود و به همین دلیل باعث زود پیر شدن و چروک صورت و خراب شدن پوست صورت می‌شود.

ویتامین C چه نقشی در بدن دارد؟/ علت خودزنی در کودکان چیست؟/ نقش ورزش در عمکرد ریه

 

تماشای تلویزیون عامل سرطان روده در زنان

تماشای پشت سر هم سریال‌های مختلف شاید کار لذت‌بخشی باشد اما یک پژوهش تازه می‌گوید پای تلویزیون نشستن به مدت دو ساعت در روز، احتمال سرطان زودرس روده را در زنان ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگران روز گذشته در گزارشی اعلام کرده‌اند در این پژوهش حوزه سلامت، داده‌های مربوط به ۸۹ هزار زن میانسال آمریکایی را به مدت دو دهه بررسی کرده‌اند و ۱۱۸ مورد سرطان زودرس روده بزرگ را یافتند که پیش از پنجاه سالگی رخ داده بود.

این پژوهش نحوه ارتباط این عامل با ابتلا به سرطان را اثبات نکرده اما نشان داده زنانی که بیش از یک ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کردند ۱۲ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ داشتند. اما هشدار اصلی برای کسانی است که بیش از دو ساعت تلویزیون نگاه کرده بودند و بر اساس این پژوهش احتمال سرطان در آنان به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

کشمش و فواید بی‌شمار آن

برخی تصور می‌کنند که کشمش باعث پوسیدگی دندان می‌شود اما باید گفت مصرف کشمش به هیچ وجه باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود و حتی کشمش از خرابی دندان جلوگیری می‌کند، کشمش جایگزین مناسبی برای قند و افراد دیابتی است  چرا که قند موجود در آن طبیعی است و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

///

 

بهترین علاج کم خونی

مصرف شیره انگور بصورت شربت یا به عنوان میان وعده و حتی صبحانه بهترین علاج کم‌خونی است؛  شیره انگور بسیار مقوی است و برای کودکانی که بر اثر بیماری یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند، بسیار مفید است؛ انگور و شیره آن نازایی را رفع و در زنان عملکرد تخمدان‌ها را تقویت می‌کند، شیره انگور و شیره خرما و شیره توت را هم می‌توانید به نسبت مساوی مخلوط کنید و روزی سه قاشق به بچه‌ها بدهید،  این معجون برای درمان کم خونی، سرماخوردگی و سرفه، رفع بیحالی و بی‌حسی و تقویت بنیه بدنی مفید است.

///

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*