۲۰ تن طلای قابل استحصال در ۵ محدوده در استان شناسایی شده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۰ تن طلای قابل استحصال در ۵ محدوده در شهرستان های خوسف و نهبندان شناسایی شده است.
محمد صادق معتمدیان، به سایر ذخائر معدنی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ میلیون تن مس، ۷ میلیون تن منیزیت، ۵۰۰ هزار تن خاک های صنعتی و ۶ میلیون تن پتاس قابل استحصال در استان شناسایی شده است.
مقام عالی دولت در استان، زغال سنگ را یکی از مهمترین ظرفیت های معدنی استان دانست و تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد از زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی وجود دارد؛ این در حالیست که ۲میلیارد و ۵۰۰میلون تن ذخائر قطعی شناسایی شده و ۷میلیارد تن ذخائر احتمالی زغال سنگ در استان است که ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری است.
معتمدیان، با بیان اینکه در بهمن ماه سال جاری بیش از ۹۰ محدوده معدنی در استان را برای انجام مطالعات اکتشافی سرمایه گذاران عزیز به مزایده خواهیم گذاشت، ادامه داد: با عنایت به ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی که در استان وجود دارد از سرمایه گذاران عزیز در کشور برای مشارکت در حوزه های فرآوری ، اکتشاف و استخراج مواد معدنی دعوت به سرمایه گذاری و همکاری می کنیم.

 

 

 

۵۱ محدوده مستعد معدنی در انتظار فراخوان برای اکتشاف

حدود ۵۱ محدوده مستعد معدنی شناسایی شده با انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی، برای آغاز اکتشاف در انتظار فراخوان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مطالعات ژئو فیزیک آغاز عملیات اکتشاف در 51 محدوده مستعد معدنی در انتظار فراخوانهوایی در یک سوم مساحت استان معادل ۵۰ هزار کیلومتر در مدت یک سال و نیم انجام شده است.

شهرکی افزود: از حدود ۵۱ محدوده شناسایی شده در استان ۳۱ محدوده از سوی سازمان زمین شناسی و ۱۴ محدوده هم با مطالعات ایمیدرو شناسایی شد.

وی گفت: عمده این محدوده ها ذخایر فلزی و غیر فلزی پیش بینی می شود.

شهرکی افزود: کاهش ریسک سرمایه گذاری، شناسایی بهتر و دقیق تر نقاط اکتشافی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای اجرای طرح ژئو فیزیک هوایی است.

وی گفت: برای اجرای فاز تکمیلی محدوده های شناسایی شده شامل نمونه برداری و حفاری فرخوان می دهیم هم برای بخش خصوصی و هم بخش دولتی که بخشی از کار امسال اجرایی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*