آخرین خبر :

چند خبر ورزشی

تیم ووشو استان به رقابت های ووشو ساحلی کشور که برای اولین بار به میزبانی چابهار نهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهد شد.

علی حاجی پور،علی انصاری نسب، مهدی رضایی، یونس قوی پنجه ،امیر حسین شمسایی،سید علی موسوی، مصطفی افروزیان، سعید کهرمی، امیر حسن نژاد ، مصطفی کاوسی، حسن چوپانی ، مجید خرمشاد و اسدالله صادقی ورزشکاران دعوت شده به اردوی بیستم دی ماه جاری هستند که برای آمادگی به این رقابت ها در تمرینات استان شرکت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

با اعتبار ۲ میلیارد تومان صورت می‌گیرد
احداث زمین چمن شهرستان سرایان طی ۲ سال/ تکمیل پروژه‌های ورزشی کشور ۸ سال طول می‌کشد
سرپرست دفتر فنی و گروه نظارت بر طرح‌ها و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان از احداث زمین چمن شهرستان سرایان خراسان‌جنوبی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه ورزشی دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

روزبه زورقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: اعتبارات در بخش ورزش از دو محل ملی و استانی بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده‌ قانون بودجه در قالب پروژه‌های عمرانی کل استان دیده می‌شود.

وی افزود: اعتبارات استانی در ریز فصول کمیته شورای برنامه‌ریزی توسعه استان بر اساس شاخص منطقه‌ای توزیع می‌شود که ۶ تا ۷ درصد آن بابت فصل تربیت‌بدنی بین دستگاه‌های نوسازی مدارس، ورزش کارگری و ورزش و جوانان در نظر می‌گیرند.

سرپرست دفتر فنی و گروه نظارت بر طرح‌ها و اماکن وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اعتبارات ملی بر اساس جدول ۱۰ پیوستی قانون بودجه هرساله در کمیسیون تلفیق بر اساس شاخص‌های متوازن منطقه‌ای و کشوری توزیع می‌شود و در حقیقت قانون‌گذار در بودجه سنواتی هرساله به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

 زورقی یادآور شد: کیفیت و تعدد پروژه‌ها در خراسان‌جنوبی با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی طوری دیده شده تا بتوان جبران این سرانه را طی یک برنامه چهارساله تا پایان سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی در ارتباط با مشارکت بخش خصوصی و خیران ورزش‌یار در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی جزو چهار استان برتر کشور در حوزه احداث پروژه‌های خیرساز است که بعد از فارس و اصفهان می‌توان گفت بیشترین پروژه‌های ورزشی‌ خیرساز در این استان وجود دارد.

سرپرست دفتر فنی و گروه نظارت بر طرح‌ها و اماکن وزارت ورزش و جوانان گفت: تعهدات ورزش و جوانان در احداث پروژه‌های ورزشی در کشور بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان و بودجه سنواتی ما نیز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که با روند فعلی اعتبارات تکمیل پروژه‌ها هفت تا هشت سال طول می‌کشد، مضاف بر اینکه طی سنوات هزینه‌های بالاسری از جمله افزایش قیمت ارز و سایر موارد باعث بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده خواهد شد و بسیاری از آن‌ها با تأخیر با بهره‌برداری می‌رسند.

زورقی در ارتباط پروژه‌های ورزشی که توسط بنیاد مستضعفین در سطح کشور احداث می‌شود، متذکر شد: مناطق محروم کشور بر اساس شاخص‌های وزارت کشور به ۱۰ رتبه درجه‌بندی شده است و پس از بررسی کارشناسی و درجه محرومیت به بنیاد مستضعفین معرفی می‌شود و سپس پروژه‌های ورزشی توسط این سازمان احداث و برای بهره‌برداری در اختیار اداره‌کل ورزش قرار می‌گیرد.

وی در ارتباط با احداث خوابگاه یا هتل ورزشی به‌منظور سهولت در میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای گفت: در برنامه ششم توسعه وزارت ورزش در خصوص احداث پروژه‌های جدید ورزشی و همچنین طرح‌های غیر از مکان‌های ورزشی مثل بخش‌های اداری، خدماتی و خوابگاهی منع قانونی دارد لذا در این خصوص از بخش خصوصی و خیران ورزش یار خواستیم که ما را یاری کنند.

سرپرست دفتر فنی و گروه نظارت بر طرح‌ها و اماکن وزارت ورزش و جوانان در خصوص احداث زمین چمن شهرستان سرایان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: از آنجائی که این پروژه بر اساس درخواست و پیگیری مردم صورت گرفته بود بعد از ارائه کارشناسی استان، در کارگروه بررسی پروژه‌های عمرانی تکمیلی وزارتخانه قرار گرفته و بعد از تصویب به سازمان مدیریت اعلام شد.

زورقی ادامه داد: این پروژه در چهارچوب موافقت‌نامه عمرانی وزارت ورزش تأمین اعتبار شده است که طی سال با اعتبار ۲ میلیارد تومان احداث می‌شود.

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی رتبه نخست پروژه های خیرساز ورزشی را دارد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این استان به دلیل غنای فرهنگی رتبه نخست پروژه های خیرساز ورزشی با تعداد ۶۲ پروژه را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نشست تخصصی دفاتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن ورزشی حوزه شرق کشور افزود: این تعداد پروژه ورزشی خیرساز در استانی مانند خراسان جنوبی با این سطح از توان اقتصادی نشان از درایت و بزرگواری مردم و خیران دارد.
وی گفت: بهمن ماه امسال با حضور قائم مقام وزیر ورزش و جوانان همایش تجلیل از خیران ورزش یار کشور در بیرجند برگزار می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ پروژه راکد ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی در خراسان جنوبی نداریم و ۲۲ پروژه افتتاحی و کلنگ زنی را هم برای دهه فجر آماده کرده ایم.
وی بیان کرد: با شروع برنامه ششم توسعه و اتفاق تاریخی که بین دولت و مجلس شورای اسلامی رقم خورد، نگاه ورزش در گذشته به ملاحظات بودجه ای بود و سال ۱۳۹۵ آنچه در پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت، ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به سمت ورزش کشور آمد که بخش عمده آن به سمت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای روانه شد و با شروع برنامه ششم از سال ۱۳۹۶، میزان اعتبارات به مقدار قابل توجه افزایش یافت.
سرپرست اظهار داشت: در نشست تخصصی دفاتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن ورزشی حوزه شرق کشور باید چند اقدام خوب به عنوان بیانیه یا مطالبه این نشست به وزیر ورزش و جوانان ارائه شود.
وی گفت: دفاتر فنی شغلی پرخطر است و جنس و ماهیت آن مورد حساسیت دستگاه های نظارتی است.

 

 

انتخاب برترین مربی راگبی کشور از خراسان جنوبی

مربی راگبی خراسان جنوبی به عنوان برترین مربی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، با اعلام انجمن راگبی کشور محدثه آتش رز مربی و ورزشکار نخبه شهرستان طبس به عنوان برترین مربی سازنده راگبی کشور در سال ۹۷ انتخاب شد.

آتش رز اولین بازیکن لیگ برتری راگبی خراسان جنوبی است.

 

 

صعود نماینده استان به مرحله دوم لیگ دسته یک هندبال

تیم زغال سنگ طبس در دور رفت لیگ دسته یک هندبال کشور تیم پرواز اصفهان را شکست داد، با خمینی شهر به تساوی رسید و مغلوب تیم کاشان شد و در مجموع با کسب سه امتیاز در جایگاه دوم گروه الف قرار گرفت و به مرحله دوم صعود کرد.

در این مرحله ۸ تیم باهم رقابت می کنند و تیم های اول و دوم به لیگ برتر راه می یابند.

تیم زغال سنگ طبس ۲۸ دی در سالن پنجم اردیبهشت میزبان تیم فرش نوین کاشان است.

دور رفت مرحله اول نوزدهمین دوره رقابت های لیگ دسته یک هندبال با حضور ۱۶ تیم در قالب چهار گروه از چهار منطقه کشور از پنج شنبه ۱۵ آذر ماه آغاز شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*