آخرین خبر :

چند خبر ورزشی خراسان جنوبی

هر روستا یک رشته ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: طرح استعدادپروری ” هر روستا یک رشته ورزشی” در شهرستان خوسف اجرایی می‌شود.

فاطمه چهکندی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان خوسف به عنوان سومین شهرستان وسیع استان و با وجود پراکندگی جمعیت، دارای کمبود زیرساخت‌های ورزشی در بسیاری از مناطق روستایی است.

وی افزود: همچنین فاصله بسیار زیاد روستاها تا مرکز شهرستان باعث شده استفاده از امکانات ورزشی مرکز شهرستان و استان برای روستائیان سخت باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ادامه داد: در بسیاری از روستاهای شهرستان استعدادهای ورزشی خوبی وجود دارند که لازم است برای رشد و توسعه ورزش از این افراد استفاده بیشتری شود.

چهکندی‌نژاد اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از صد برنامه، جشنواره و مسابقات فرهنگی، ورزشی در روستاهای شهرستان برگزار شده که با استقبال بسیار خوب روستاییان مواجه شده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه خوسف در بحث زیرساخت‌های ورزشی با کمبودهای بسیاری مواجه است اما در برگزاری مسابقات ورزشی در استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف بیان کرد: تنها سالن استخر سرپوشیده شهرستان نیمه تمام است و امیدواریم قول بنیاد مستضعفان هر چه زودتر عملیاتی شود تا این استخر تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد .

چهکندی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در سال جاری هم در بحث همگانی همچون برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های پیاده‌روی و هم در بحث قهرمانی و کشف استعدادهای ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است و برنامه‌های خوبی نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با همکاری و تعامل هیات‌های ورزشی در سطح شهرستان و استان امیدواریم در سطح روستاهای بزرگ شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و کشف استعدادهای ورزشی در یک رشته اقدام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف بیان کرد: در این طرح در هر روستا پس از بررسی‌های اولیه و وجود استعدادهای ورزشی و همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا کلاس‌های آموزشی برگزار و با کشف استعدادهای ورزشی هر روستا دوره‌های کامل‌تری در مرکز شهرستان برای این افراد برگزار خواهیم کرد.

چهکندی‌نژاد اظهار امیدواری کرد: با همکاری هیات‌های استان و آموزش و پرورش بتوانیم دوره‌های آموزشی را برای کشف استعدادهای ورزشی در روستاهای بزرگ شهرستان طی دو ماه آینده برگزار کنیم.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح هر روستای شهرستان در یک رشته ورزشی به صورت خاص مطرح و می‌تواند این روستا به عنوان برندی در آن رشته در استان مطرح شود.

 

 

رئیس هیئت انجمن های ورزشی خراسان جنوبی گفت: هفته نخست رقابت های فصل زمستان فوتبال روی میز شهرستان بیرجند برگزار شد.

علیزاده افزود:در هفته نخست این دوره از رقابت ها احسان نقنجی،امیر مهدی حیدری و  محمد مرتضایی فرد عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*