آخرین خبر :

وقتی مهر مادری با زمزمه آیات الهی آمیخته می‌شود

وقتی مهر مادری با زمزمه آیات الهی آمیخته می‌شود

مادرانی هستند که طعم شیرین محبت مادری را با آموزه‌های قرآنی برای فرزندان خود تلفیق کرده‌اند. در این میان با حافظ قرآنی آشنا شدیم که در سن میانسالی به حفظ قرآن و درک تفسیر آن روی آورده و زندگی خود را با این مفاهیم، زیبا کرده است.

 یک شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷   ۱۰  ۰      

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی، مادرانی هستند که طعم شیرین محبت مادری را با آموزه‌های قرآنی برای فرزندان خود تلفیق کرده‌اند. این آموزه‌های قرآنی می‌شود خط اصلی تربیتی آنان . وقتی مادری در یک خانواده به حفظ قرآن روی می‌آورد تمام اعضای خانواده در این مسیر قرار گرفته و به پیروی از مادری که تربیت کننده اصلی خانه است، این مسیر را طی می‌کنند.

با حافظ قرآنی در شهرستان فردوس آشنا شدم که در سن میانسالی به حفظ قرآن و درک تفسیر آن روی آورده و زندگی خود را با این مفاهیم، زیبا کرده است.

نرجس خاتون مرادی یک حافظ قرآن، اظهار کرد: ۴۴ سال سن دارم و در سال ۸۹ به صورت مقدماتی حفظ قرآن را با حفظ سوره‌های جمعه و ملک و حجرات در مسابقات قرآن فرهنگیان آغاز کردم. اما در سال ۹۳ تصمیم جدی برای ادامه حفظ قرآن گرفتم و این مسیر را ادامه دادم.

این حافظ قرآن بیان کرد: تمام آیات قرآن زیبا و تاثیرگذار است اما آیه ۸۴سوره اسرا بیشتر در ذهنم مرور می‌شود و معنای آن این است که بگو هرکس بر پایه خلق و خوی خویش و عادت‌های اکتسابی خود عمل می‌کند، پس پروردگارتان به کسی که راه یافته‌تر است داناتر است .

مرادی اظهار کرد: موفق شدم در مسابقات حفظ فرهنگیان در سطح شهر بیرجند در طول سال‌های گدشته در یک جزء و ۵ جزء و ۱۰ جزء رتبه اول شهرستان را به دست آورم .

وی تصریح کرد: در کنار حفظ به تفسیر قرآن بسیار علاقه دارم و در مسابقات تفسیر قرآن نیز چندین بار شرکت کردم و امسال به لطف خدا در مسابقات تفسیر اوقاف رتبه سوم کشوری را کسب کردم .

این حافظ قرآن توصیه‌ای نیز به جوانان داشت و افزود: جوانان مطمئن باشند انس با قرآن صراط مستقیمی است که راه سعادت آن‌ها در آن است .

مرادی بیان کرد: بهترین راه انس با قرآن حفظ ترتیبی یا موضوعی قرآن است البته با توجه خاص به معنای آیات قرآن چرا که وقتی ذهن مشغول حفظ است و آیات مرتب در ذهن تکرار می‌شود و در این صورت زندگی‌ات مملو از این مفاهیم شده و در عمل نیز پایبند آن هستی .

وی اظهار کرد: مسابقات قرآن بستر مناسبی برای توجه خاص و عام به سمت قرآن است که حمایت از موسسات قرآنی می‌تواند به ارتقاء سطح این مسابقات کمک کند. تشویق افراد توانمند به خصوص کوکان و نوجوانان که قشر مهمی از جامعه هستند، تاثیر بسزایی در ارتقا سطح مسابقات و انتشار مفاهیم قرآنی و الهی در جامعه دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اطلاع رسانی بیشتر بتوانیم مفاهیم قرآنی را بیشتر در جامعه منتشر کرده و جامعه‌ای به دور از آسیب‌ها داشته باشیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*