وعده‌های کمک میلیاردی معاون نوبخت در بیرجند

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنج شنبه از برخی پروژه های در دست اجرا و یا در حال بهره برداری شهر بیرجند در حوزه های مختلف آموزشی و درمانی دیدن کرد و ضمن اطلاع از روند اجرا، برای تسریع در تکمیل و یا رفع مشکلات برخی از آنها قول مساعد داد.
کلنگ احداث سوله مدیریت بحران دانشگاه صنعتی بیرجند
به زمین زده شد
دکتر نمکی در حالی که از سوی نماینده مجلس، استاندار خراسان جنوبی و معاونین وی، فرماندار شهرستان بیرجند و برخی مدیران استانی و شهرستانی همراهی می شد، ابتدا بر سر مزار دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه صنعتی بیرجند حاضر شد و سپس کلنگ احداث سوله مدیریت بحران این دانشگاه را به زمین زد. این سوله در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع احداث خواهد شد و برای احداث آن به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است و ۵۰۰ میلیون تومان به آن تخصیص یافته است وی و هیئت همراه در ادامه از مسجد در حال ساخت امام رضا(ع) دانشگاه صنعتی بیرجند دیدن کرد. مساحت کل این پروژه هزار و ۷۰۰مترمربع و زیربنای مسجد ۷۹۵ متر مربع است و تاکنون ۶۰۰میلیون تومان برای آن هزینه شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن یک میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.
تکمیل مجتمع آب درمانی مؤسسه خیریه توانبخشی
علی اکبر(ع) منوط به کمک ۱۷ میلیارد ریالی
دکتر نمکی از پروژه مجتمع آبدرمانی مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند نیز دیدن کرد. فاز اول این پروژه به مساحت ۱۹۲۶ متر مربع در حال اجرا می باشد و فاز دوم آن نیز با ۹۰۰ مترمربع مساحت احداث خواهد شد. این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان از منابع مختلف اعم از اعتبارات ملی و استانی سازمان بهزیستی و مشارکت های مردمی برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر مورد نیاز است.
اکبری مطلق مدیر این مؤسسه خیریه در این بازدید گفت: ۴۵۰ نفر معلول ذهنی و جسمی نیازمند در این مجموعه نگهداری می‌شوند. وی افزود: میانگین کشوری جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی ۵/۱۲درصد و میانگین استان خراسان جنوبی حدود ۲۵ درصد است. وی تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی را در استان ۸۵ هزار نفر و در بیرجند ۴۵۰۰ نفر ذکر کرد.
افزایش ۱۴۰۰ میلیارد تومانی یارانه مددجویان نهادهای حمایتی کشور در سال ۹۸
دکتر نمکی نیز با بیان اینکه همه اقدامات شما در این مجموعه خیریه عبادت است و لبخند هر یک از این عزیزان معلول در آخرت خیلی به کار شما خواهد آمد، گفت: امسال ۷ هزار میلیارد تومان یارانه مددجویان نهادهای حمایتی کشور بود که سال آینده ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به آن اضافه خواهد شد و به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
وی در خصوص کمک به تکمیل پروژه مجتمع آب درمانی مؤسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند قول مساعد داد. وی سپس از کارگاههای حرفه آموزی و اشتغال مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید لاجوردی زندان مرکزی بیرجند بازدید کرد. مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی استان در این باره گفت: به لحاظ فضا در زندان مرکزی بیرجند بیشترین فضا را داریم و مشکل ما تأمین مربی و تجهیزات لازم برای حرفه آموزی است و چنانچه مشکل تأمین مربی و تجهیزات رفع شود آمادگی راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌آموزی در رشته‌های مختلف را در زندان مرکزی بیرجند داریم.
هاشمی افزود: امسال ۱۰۴ زندانی نیازمند جرایم مالی و غیر عمد استان با مجموع ۷۲ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند که گذشت شاکیان در این خصوص ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود و مابقی نیز با کمک ستاد دیه کشور و خیرین تأمین شد.
راه اندازی ۱۳ کارگاه حرفه آموزی در زندان مرکزی بیرجند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز گفت: در زندان مرکزی بیرجند ۱۳ کارگاه حرفه آموزی در رشته های مختلف راه اندازی شده که برای به روزرسانی تجهیزات آن به حدود یک میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان نیاز داریم.
خوشایند افزود: در حوزه فنی و حرفه ای در استان ۱۱ پروژه در دولت تدبیر و امید داریم که اغلب آنها به سرانجام رسیده است و برای تأمین تجهیزات مورد نیاز دو پروژه در طبس و قاین به ۱۵ میلیارد ریال نیازمندیم.
زندانیان جرایم غیرعمد اغلب چوب سوء تدبیر
و اقتصاد مریض و رانتی ما را خورده اند
دکتر نمکی با اشاره به اینکه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز کارگاه ها و پروژه های فنی و حرفه ای در استان مساعدت خواهیم کرد، گفت: زندان های کشور ما نباید با زندان های سایر کشورها و از جمله آمریکا متفاوت باشد. وی افزود: زندانیان جرایم غیرعمد کشورمان اغلب چوب سوء مدیریت و اقتصاد مریض و رانتی ما را خورده و به همین واسطه دچار ورشکستگی شده و به زندان افتاده اند. معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا زندانیان جرایم غیرعمد روزهای پنجشنبه و جمعه را در کنار خانواده‌هایشان باشند تا این خانواده‌ها از آسیب دور شوند و حیثیت آنها خدشه دار نگردد.
مسئولان در ادامه از سالن آمفی تئاتر در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی رازی و ایرانمهر این شهر نیز بازدید کردند.
دکتر دهقانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضریب اشتغال تخت های بیمارستانی استان را قریب به ۶۹ درصد و معادل ۴ هزار تخت ذکر کرد و گفت: ۳کلینیک ویژه در استان داریم که دو کلینیک در بیرجند و یکی در قاین فعال است ضمن اینکه نظام ارجاع نوبت را در روستاها راه‌اندازی کرده‌ایم و در شهرها نیز در حال راه اندازی می باشد. دکتر نمکی از صدور مجوز جذب ۹۵۰۰ نفر نیرو برای حوزه بهداشت و درمان در کشور برای سال۹۸ خبر داد و افزود: سهمیه استان از این استخدام نیرو بر اساس نیاز تعیین خواهد شد.
افزایش ۷۳ درصدی بودجه پارک های
علم و فناوری در مناطق محروم
وی در ادامه از پروژه در دست اجرای دانشکده ادبیات دانشگاه بیرجند دیدن کرد و سپس در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان حضور یافت و نسبت به احداث یک سوله ورزشی برای این مجموعه در سال آینده قول مساعد داد. وی در بازدید از پارک علم و فناوری استان نیز از افزایش بودجه پارک های علم و فناوری مناطق محروم تا حدود ۷۳ درصد خبر داد و گفت: این بودجه به شرط داشتن طرح ها و اقدامات ویژه تا ۱۲۰ درصد هم قابلیت افزایش دارد که نیازمند ارائه برنامه است.

اختصاص یک میلیارد تومان به بهسازی بافت تاریخی بیرجند و تملک املاک
دکتر نمکی بعد از ظهر پنجشنبه نیز به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از بافت تاریخی شهر حدفاصل حسینیه امام رضا(ع) تا مسجد جامع چهار درخت دیدن کرد. در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: بخش عمده‌ای از مالکین اولیه بافت‌های قدیم بیرجند به نقاط دیگر مهاجرت کردند و بافت در اختیار قشر آسیب پذیر قرار گرفته و لذا برای حفظ آن می‌توان نسبت به تملک املاک این بافت اقدام کرد. رمضانی خواستار کمک یک میلیارد تومانی برای کف سازی و جداره سازی مسیر بافت تاریخی بیرجند حدفاصل حسینیه امام رضا(ع) تا مسجد جامع چهار درخت شد که دکتر نمکی ضمن موافقت با تخصیص این مبلغ، قول کمک برای تملک بناهای تاریخی در این بافت را داد.
وعده کمک ۶ میلیارد تومانی به تکمیل سالن همایش فرهنگسرای شهرداری بیرجند
مسئولان همچنین از نهاد توسعه خیر آباد، خانه محله و کتابخانه در دست احداث الهیه و خانه محله شعبانیه بازدید کردند. مهندس عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این بازدیدها گفت: پروژه احداث سالن همایش فرهنگسرای شهرداری بیرجند در حاشیه بلوار شهید صیادشیرازی این شهر با مساحت کلی ۴۰۰۰متر مربع و زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع و ظرفیت دو هزار نفری با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و تاکنون سه میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و ۶ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است. دکتر نمکی برای تأمین این ۶ میلیارد تومان نیز قول مساعد داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: در بیرجند یک خانه محله در شعبانیه در حال بهره برداری است. یک خانه محله در الهیه در دست احداث می باشد و عملیات احداث یک خانه محله نیز آغاز شده است. مهندس جعفری افزود: خانه محله الهیه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه عمومی الهیه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است و برای اجرای این ۲پروژه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آنها ۳۰۰میلیون تومان دیگر نیاز داریم. دکتر نمکی ضمن وعده کمک برای تکمیل این پروژه‌ها، قول احداث یک زمین چمن در این محدوده را داد.
نیاز ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث کتابخانه مرکزی بیرجند
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و همراهان وی از کتابخانه عمومی آیت ا… سعیدی بیرجند که در دست مرمت و بازسازی است دیدن کردند. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز آن نیز ۳۰۰ میلیون تومان دیگر مورد نیاز است، گفت: پروژه احداث کتابخانه مرکزی بیرجند که مصوبه سفر سوم هیئت دولت دهم به استان است پس از تأمین و پرداخت پول زمین، آماده اجراست. رضایی افزود: مساحت زمین این پروژه ۱۱ هزار متر مربع و زیربنای آن ده هزار متر مربع می باشد و برای اجرای این پروژه سی میلیارد تومان نیاز داریم.
تکمیل سالن علامه فرزان نیازمند ۵ میلیارد تومان
دکتر نمکی در پایان بازدیدهایش در روز پنجشنبه به همراه مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه های در دست اجرای سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدن کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این بازدیدها گفت: احداث سالن علامه فرزان در سال جاری ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که در محوطه ای به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع، سالن با ظرفیت ۶۰۰ نفر و سن گردان و تجهیزات به روز در حال احداث می‌باشد که برای تکمیل آن حداقل ۵ میلیارد تومان مورد نیاز است و در صورت تأمین آن تا دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید. نبی زاده افزود: خانه فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز که در ۴ طبقه در دست احداث است برای تکمیل به ۷۰۰ میلیون تومان نیاز دارد. دکتر نمکی برای کمک به تکمیل این دو پروژه هم قول مساعد داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*