نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس: بنیاد شهید مکلف به تقبل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران شد

بنیاد شهید مکلف به تقبل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران شد

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به تصویب طرح مرتبط با رفع مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: طبق این مصوبه بنیاد شهید مکلف به تقبل هزینه‌های بیمه تکمیلی ایثارگران شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از مدتی پیش بیمه تکمیلی ایثارگران دچار اشکال شده بود، اظهار کرد:  بنیاد شهید از انجام تعهدات خود در زمینه بیمه تکمیلی ایثارگران شانه خالی کرده و هیأت دولت نیز بیمه آنان را به دستگاه هایی که در آنجا شاغل هستند واگذار کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از طرف دیگر دستگاه‌ها بیان می‌داشتند اعتباری برای این امر ندارند و در نتیجه این اتفاق ایثارگران باید حتی هزینه بیماری هایی که نتیجه دوران اسارت و جانبازی بود را خودشان پرداخت می‌کردند.

عبادی با بیان اینکه بنیاد شهید علت عدم انجام تعهدات را نداشتن اعتبار اعلام کرده است، ادامه داد: این توجیه نتوانست اعضای فراکسیون ایثارگران را قانع کند، چرا که در همه سال‌ها و با وجود فراز و نشیب های اقتصادی این مهم پرداخت می‌شده و چگونه است که حالا با کمبود اعتبار رو به رو شده‌اند.

وی افزود: با توجه به این اتفاقات لازم دیدیم دولت و بنیاد شهید  را موظف به تقبل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران کنیم لذا من و تعدادی از همکاران نماینده مجلس طرحی در این زمینه را پیشنهاد دادیم که مورد موافقت و تصویب نمایندگان واقع شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه تصویب این طرح از جهات مختلف حائز اهمیت است، گفت: تصویب این طرح زمینه ساز کرامت و حرمت  ایثارگران، پیشگیری از سردرگمی آنان برای بیمه تکمیلی و رفع مشکلاتشان در دستگاه های مختلف می شود.

عبادی بیان کرد: برای من بسیاری سخت بود که یک جانباز دارای نقص عضو که در زمان نیاز این کشور از جان و سلامت برای وطن گذشته، اکنون برای درمان بیماری مجبور باشد هزینه های میلیونی از جیب پرداخت کند.

وی یادآور شد: امیدواریم تصویب این طرح گام بزرگی برای رفع مشکلات ایثارگران در حوزه درمان و سلامت باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*