آخرین خبر :

نخستین برف زمستانی چهره خراسان جنوبی راسفید پوش کرد

نخستین بارش برف زمستانی در اولین روز از دی ماه چهره خراسان جنوبی را سپیدپوش کرد وخوشحالی مضاعفی را به کشاورزان و مردم این سرزمین هدیه داد.

نخستین برف زمستانی چهره خراسان جنوبی راسفید پوش کرد

برف در شهرستان فردوس در گردنه افقو در محور بجستان -فردوس باریدن گرفته است و در روستای کریمو سرایان بارش برف آغاز شده است.

مسیر سه راهی روم به قاین در محدوده گردنه خونیک نیز اولین برف زمستانی باریدن گرفته است.

اکیپ های راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس راه از ۲۹ آذرماه در طرح ترافیک زمستانه با استقرار در گردنه های برف گیر مستقر شده اند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

سرهنگ نیکمرد جانشین رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با اشاره به بارش برف و مه گرفتگی در محورها و گردنه های برف گیر از رانندگان خواست علاوه بر همراه داشت زنجیر چرخ در جاده ها با احتیاط برانند.

به گزارش تسنیم مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین مقدار بارشها مربوط به فردوس و فتح آباد با ۱۰ میلیمتر ثبت شده و انارستانک ۹ میلیمتر و ۴ سانتی متر برف، مهوید فردوس ۱۰ سانتی متر برف و ۶ میلیمتر باران، باغستان ۶ میلیمتر ، سرند ۵ میلیمتر ، طاهر آباد فردوس ۴ میلیمتر، قاین و بشرویه یک میلیمتر، سرایان ۹ میلیمتر و طبس بارش ناچیز گزارش شده است.

خندان رو بیان کرد: هوای استان در  ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش تند باد و در شهرهای شمالی همچون فردوس، قاین، سرایان و زیرکوه بارش باران و در نواحی کوهستانی بارش برف و تشکیل مه پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا امروز و امشب در استان کاهش محسوسی دارد،  افزود:: در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و تا اواسط هفته ، استقرار هوای سرد و یخبندان شبانه در استان قابل پیش بینی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*