معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خبر داد: ارائه پیشنهاد ۷۰ میلیارد ریالی در سفر معاون رئیس جمهور به استان/ طرح تولید سرکه عناب تهیه شد

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: در هفته آینده معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان سفر می کند.
مشیرالحق عابدی روز گذشته در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود: دستگاه‌های اجرایی در این سفر برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنند تا بتوانند بخشی از عقب ماندگی های استان را با جذب اعتبارات جبران نمایند. وی تصریح کرد: مبلغ ۷میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طرح در کوتاه‌ترین زمان برای کارگروه آورده شده تا در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مورد رسیدگی قرار گیرد که بسیار ارزشمند می باشد.
به گفتۀ وی شاید برخی از طرح‌ها در سفر معاون رئیس جمهوری ریزش داشته باشند، اما این طرح‌ها با همت نخبگان استان تهیه شده و در همین راستا باید توسط بنیاد نخبگان استان نیز پشتیبانی شوند.
۱۴ طرح در اولویت
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ طرح توسط نخبگان، دانشگاهیان و کارشناسان دستگاه های اجرایی به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ارائه شده است، گفت: از این تعداد ۱۴ طرح منتخب هستند که هفت طرح در اولویت اول و هفت طرح نیز در اولویت دوم قرار دارند. عابدی خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر نیز با اقدامات شایسته برای مردم استان مفید واقع شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید دانش بنیان بنه (پیاز) زعفران به روش مکانیزه برای افزایش عیار پیاز گل زعفران اشاره کرد و افزود: این کار اقدام بسیار بزرگی است و از این رو باید تلاش کنیم تا زعفران باکیفیت بالا و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه تولید شود. وی ادامه داد: طرح تولید سرکه عناب یکی از طرح‌های با ارزش استان می باشد و باید تلاش کنیم تا آثار و فواید محصول عناب به گوش مردم برسد و ترغیب به خرید عناب شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*