مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی خبر داد: شرکت یک هزار نفر در طرح های قرآنی کانون های فرهنگی هنری

حجت الاسلام سبزه کار از شرکت یکهزار نفر در طرح های قرآنی «تفسیر کوتاه جزء ۵ و۶، درسنامه فهم قرآن و طرح بشارت» در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد، طرح تفسیر جزء پنجم و ششم قرآن را با همکاری دبیرخانه های مساجد استان ها برگزار می کند.

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی افزود: این طرح شامل ۶۰ درس در خصوص تفسیر آیات جزء ۵ و ۶ قرآن کریم است که هر جزء شامل ۳۰ درس بوده و محتوای آموزشی آن که شامل کتاب درسی و سؤالات و محتوای دیجیتالی است از طریق سایت www.abrshafagh.com ارائه می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۰ کلاس در سطح استان با ظرفیت هر کلاس ۲۵ نفر خواهر و برادر برای اجرای این طرح تشکیل شده است که در مجموع از خرسان جنوبی ۲۵۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: استان خراسان جنوبی از نظر تعداد متربیان در سطح کشور در این طرح رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام سبزه کار همچنین به اجرای طرح درسنامه فهم قرآن هم اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب ۱۰ کلاس درس به همت مربیان و منتخبان خانه‌های نور در سطح استان برگزار می شود که بیش از ۲۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این طرح با مباحث ترجمه و تفسیر موضوعی آیات قرآن کریم به زبان ساده از کتاب «درسنامه ترجمه و تفسیر قرآن کریم» آشنا می‌شوند.

وی همچنین به اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ «بشارت» در استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی در بخش ثبت نام آنلاین در این طرح قرآنی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در حال حاضر برای اجرای این طرح ۵۰ کلاس در سطح استان راه اندازی شده که ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران در این کلاس‌ها به حفظ جزء سی می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانو‌ن‌های مساجد خراسان جنوبی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ مرکز طرح تلاوت نور در سطح مساجد، حسینیه‌ها و تکایا فعال است که بعد از اقامه نماز یک صفحه از کلام‌الله مجید تلاوت می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*